באמבלבי ביקורת סרט

Bumblebee Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "באמבלבי":
"החיפושית השובבה, אי.טי, תקלה מופלאה - כולם בסרט אחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bumblebee
משחק ג'ון סינה, היילי סטיינפלד, דילן אובריאן, פמלה אדלון במאי/ת טראוויס נייט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבאמבלבי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"האייטיז כאן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעניין מה הולך להסתובב בסוף השבוע במוחו הקודח של הבמאי והמפיק מייקל ביי, האיש שביים את חמשת סרטי הרובוטריקים האחרונים שזכו לביקורות איומות והאחרון אף נכשל כלכלית. ביי עצמו האשים את הביקורות הקטלניות שפורסמו וסיפקו לסרט הרובוטריקים האחרון ציון מביך של 15% באתר "רוטן טומטוס" ששקלל 225 ביקורות קולנוע, רק 34 מהן חיוביות. הסופשבוע יוצא סרט נוסף המביא למסך את סיפורם של הרובוטריקים והוא מפגיש אותנו עם הדמות האהובה ביותר, באמבלבי, שעל שמו גם נקרא הסרט. לכיסא הבמאי הוזמן טראוויס נייט שביים את אחד מסרטי האנימציה המוערכים של העשור - "קובו: אגדה של סמוראי". התוצאה היא סרט הרובוטריקים הטוב ביותר אי פעם, עם סצנות האקשן הטובות ביותר בסדרה, עם דמויות שבאמת אכפת לנו מהן ואפילו יש עלילה מובנת וקוהרנטית.היסטריית הרובוטריקים החלה בשנת 1984 עם שידורה של סדרת האנימציה "הרובוטריקים", עליה גדלו דורות שלמים. הסדרה התמקדה בשתי קבוצות יריבות של רובוטים חייזרים משני צורה: הרובוטריקים הטובים והשקרניקים הרעים. ההצלחה הובילה לליין צעצועים פופולרי, חוברות קומיקס, אלבומי מדבקות, סרטי אנימציה, משחקי מחשב וסרטי אנימציה לקולנוע. בשנת 2007, אחד מבמאי סרטי הפעולה האהובים בעולם, מייקל ביי ("בחורים רעים", "הפריצה לאלקטרז", "ארמגדון", "פרל הארבור") הביא את הגרסה שלו לעלילות "הרובוטריקים" אל המסך הגדול. על אף הביקורות האיומות, הסרט זכה להצלחה עצומה וביי ביים ארבעה סרטי רובוטריקים נוספים שעשו הרבה כסף, אבל גם היו רעים באופן מפתיע, עם קטעי פעולה לא ברורים, דמויות עוד יותר לא ברורות ועם קווי עלילה מופרכים.
הקהל של סרטי "הרובוטריקים" אוהב אקשן גדול מהחיים עם כמה שיותר פיצוצים, קרבות רועשים ומוסיקה מנסרת חושים. הפעם, לעומת חמשת הסרטים הקודמים, צפויה לצופים הפתעה נחמדה במיוחד. סצנות הפעולה שבהן הרובוטים הענקיים נלחמים אחד בשני ברורות להפליא. אתם ממש תוכלו להבין ולראות מה קורה על גבי מסך הקולנוע. הקרבות מזכירים לא פעם אמנויות לחימה. הצילום, העריכה וכמובן האנימציה הממוחשבת הרבה יותר ברורים ולכן סצנות הקרב מהנות ומבדרות יותר. אבל תעזבו אתכם מסצנות הקרב המוצלחות, יש כאן כמה מרדפים שווים במיוחד, כולל סצנת התאונה ההמונית הטובה ביותר שנראתה על הבד מזה שנים.סצנת הפתיחה מתחילה בסייבר טון, עולמם של הרובוטריקים הנכבש על ידי השקרניקים בקרב מרשים במיוחד. באמבלבי, יד ימינו של המנהיג הבלתי מעורער של הרובוטריקים אופטימוס פריים, נשלח אל כדור הארץ כדי להכין את השטח להגעתם של שאר הרובוטריקים. הוא מוצא את עצמו לבד, פצוע, עם זיכרון מטושטש, לא מסוגל לדבר. צ'ארלי היא תיכוניסטית בת 18 שגם מרגישה פצועה, בודדה, אבודה בעולם זר למרות שהוא דובר את השפה שלה. היא מתגעגעת לאביה שמת מהתקף לב. הוא היה מלווה אותה לתחרויות קפיצה למים, ביחד הם היו מתקנים את המכונית המשפחתית. היא לא ממש מתקשרת עם אמא שלה (פמלה אדלון), עם אחיה הצעיר הנודניק ובן הזוג החדש של האם. יום אחד במגרש מכוניות מוזנח וכושל היא תיתקל במכונית צהובה מסוג חיפושית.
העלילה מתרחשת בשנת 1987 ונשענת על מערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין הנערה המרדנית חובבת להקת הסמית'ס, בגדים שחורים, תיקון מכוניות ומבטים עגומים עם הרובוט טוב הלב, בעל חוש ההומור שהוא גם מכונת מלחמה משומנת. בעוד שצ'ארלי לומדת בעזרת החיפושית הצהבהבה שלה להיפתח אל העולם, היא מנסה ללמד את הרובוט הענקי שלה שהכי בטוח עבורו יהיה להסתתר מהסביבה. מערכת היחסים בין צ'ארלי בגילומה של היילי סטיינפלד ("אומץ אמיתי" עליו היתה מועמדת לאוסקר בגיל 14), לרובוט בדיבובו של דילן או'בראיין ("הרץ במבוך", הסדרה "זאב צעיר") היא הלב הפועם של הסרט. השניים מעניקים לו את המשקל הרגשי שהיה כל כך חסר בכל סרטיו של מייקל ביי.הסרט הזה מזכיר ברוחו כמה מהסרטים שגדלתי עליהם כילד. דמיינו שילוב עכשווי של "החיפושית השובבה", "אי.טי", "תקלה מופלאה" ו"נווט מכוכב אחר" פוגש רובוטריק מגניב ונערה מרדנית וקבלו את "באמבלבי". לא סתם מבקרי הקולנוע בארה"ב מתמוגגים מהסרט הזה. הוא מחזיר אותם אל הילדות והוא עושה זאת באופן עכשווי ולא מתקתק יתר על המידה. מעניין מה סטיבן שפילברג, אחד ממפיקי הסרט, חושב על התוצאה. אין ספק שהסרט הזה קרוב ברוחו לסרטים שהוא עצמו היה מביים ומפיק בשנות ה-80, מאשר סרטיו הגרנדיוזיים המלאים בעיקר באוויר ובאגו הבלתי נשלט של הבמאי חובב האפקטים, מייקל ביי."באמבלבי" הוא עדיין מוצר צריכה המבוסס על זיכיון מסחרי פופולרי, אבל היוצר המוכשר שעומד מאחוריו מצליח לטעון אותו בכל כך הרבה רגש ואופי. הרובוט הענק מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. לא הייתם רוצים אותו כאורח בדירה שלכם. החיבה המפתיעה של החיפושית הצהובה לסרט "מועדון ארוחת בוקר" או בחירות מוסיקליות עם מיטב הלהיטים היותר איכותיים של שנות ה-80 (המון בריטפופ), משעשעות ובעיקר מסבירות את תחושותיו ומחשבותיו. לשמחתי זה לא מידרדר לכיוון הביזארי מדי של סיפור אהבה בין הנערה לרובוט שהיה מזכיר את "הווארד הברווז", אבל כן יש כאן סיפור חביב ונפלא על חברות אמיצה וגם כמה מסצנות האקשן המבדרות והסוחפות של השנה. 119 דקות שחולפות במהירות בסרט פעולה מסחרי טוב תוצרת הוליווד - גם זה סוג של נס בתקופה האחרונה.
באמבלבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1630/03/2019 02:43:51
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ומפתיע לטובה. המשחק טוב ברובו, הצילום מצויין, הפס-קול מוסיף המון לאווירת האאיטיז, האפקטים נהדרים, סצנות האקשן סוחפות ומרשימות במיוחד, העריכה מעולה ורוב הדיאלוגים מעניינים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה צפויים, קלישאתיים, לא מחדשים שום דבר ודי שגרתיים. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: ירוןגיל: 3803/02/2019 12:40:33
1/10אייקון ציון
סרט גרוע בלי הגיון ו/או חיבור לסרטים האחרים חוץ מהרובוט שנקרא במבלבי.
שם: ilanashגיל: 4006/01/2019 11:26:18
7/10אייקון ציון
סרט נחמד שחוזר להתחלה ומראה איך כל הסיפור התחיל. נחמד ומשעשע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט