פרסומת

טבאלוגה - הסרט ביקורת סרט

Tabaluga Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "טבאלוגה - הסרט":
"סיפור אהבה לא הגיוני בסרט דל, שטחי וחסר עומק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tabaluga
משחק אילנית גרשון, דדי זוהר, דניאל מגון, ניר רון במאי/ת סוון אונטרוואלדט ג'וניור  
ילדים
ביקורת סרט לטבאלוגה - הסרט מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"אפשר לוותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות47.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זוכרים את שובר הקופות המצליח "שרק" שהוליד סרטי המשך מצליחים? אז כשצפיתי בסרט "טבאלוגה" חשבתי עליו. בשניהם היו יצורים ירוקים ומוזרים שהתאהבו בנסיכה. מה ההבדל? בעוד "שרק" היה פרודיה שבסופה הנסיכה היפהפייה הפכה לשרקית, ב"טבאלוגה" הנסיכה לא שינתה צורה וסיפור האהבה בין הדרקון טבאלוגה והנסיכה לילי נשמר. למרות שזה נשמע פסטורלי, לא הצלחתי להתחבר.הסרט "טבאלוגה - המסע המופלא של נסיכת הקרח ודרקון האש" נפתח בטרגדיה כבר בהתחלה. זוג דרקונים נאבקים בענן אפור גדול בשם ארקטוס המצליח להרוג אותם, פרט לצאצא שלהם שהיה מוגן בתוך ביצה. בהמשך אנו מגלים כי שמו טבאלוגה והוא הדרקון האחרון שנותר מבני מינו. על פניו פתיחה טובה שמותירה את הצופה הצעיר במתח לגבי ההמשך. מאוחר יותר נגלה כי טבאלוגה אומץ על ידי העורב קולק ומכיוון שהוא אינו מצליח לירוק אש, הוא יוצא למסע הרפתקאות עם החיפושית האמיצה בולי. במסע הוא מוצא את הנסיכה לילי בה הוא מתאהב ויחד הם מנסים להביס את ארקטוס הרשע ולהשכין שלום בין מדינותיהם.
טבאלוגה מתבסס על דמות הדרקון אותה הגה מוזיקאי הרוק הגרמני פיטר מאפי בשנת 1983. דמותו של הדרקון הירוק והחמוד הפכה לסדרת ילדים טלוויזיונית בגרמניה שרצה מספר עונות. לכן זה היה עניין של זמן עד שיוחלט על סרט שינסה להיות שובר קופות מעבר לגבולות גרמניה. מאפי היה אחד מכותבי התסריט (הצטרפו אליו עוד כותבים) ומכיוון שהגה אותה רוקיסט, ישנו עניין בסרט להכניס שירי רוק קצביים. אך יש הבדל בין להכניס מספר שירים לבין להאביס את הצופה בשירים.הבמאי, סוון אונטרוואלדט ג'וניור לקח את השירים, שאמורים להיות המעטפת לעלילה והפך אותם לחלק העיקרי בה. מעבר לכך, סיפור העלילה מאוד פשוט, ללא רבדים. דמויות הרעים מוצגות כשטוחות ללא כל הסבר על מניעיהן והדמויות הטובות הן טובות ללא כל דיסוננס. מעבר לעובדה שבאופן זה העלילה מוצגת בצורה משעממת, יש פה לגלוג ברמת האינטליגנציה של הצופים בסרט. הסרט אולי מתאים לזאטוטים רכים אך לגיל מתקדם יותר (גיל שבע ואילך) שמחפש יותר עומק, חסר נדבך נוסף. אכזבה נוספת היא רמת האנימציה הנמוכה של הסרט.
כמו כן, דמות הרשע, איש השלג ארקטוס, הוצגה בסצנות מסוימות בצורה מפחידה ביותר (היו ילדים קטנים שבכו ואף עזבו בסצנות האלה). לכן, אם קהל היעד הוא ילדים קטנטנים (מתחת לגיל 7) – היה צורך לעדן סצנות אלה. בשורה התחתונה, עם כיוון עלילתי שונה, פיתוח נכון ועומק, ניתן היה לייצר שובר קופות חדש. אך בפורמט בו הסרט יצא, אפשר בהחלט לוותר.
טבאלוגה - הסרט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ טבאלוגה - הסרט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט