השקרן הטוב ביקורת סרט

The Good Liar Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "השקרן הטוב":
"הופעות חזקות של איאן מקלן והלן מירן לא מצילות את הסרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Good Liar
משחק איאן מקלן, הלן מירן, ראסל טובי במאי/ת ביל קונדון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להשקרן הטוב מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"תפנית ותרמית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שתי אגדות קולנוע חיות, איאן מקלן והלן מירן, משחקות לראשונה ביחד בסרטו של ביל קונדון, במאי שאוהב לגוון בין שוברי קופות הוליוודיים לסרטים קטנים. שונות שמורגשת גם באיכות סרטיו. קונדון אחראי בין השאר ל"אלים ומפלצות", "הרשות החמישית", ל"נערות החלומות" ו"היפה והחיה" אבל גם ל"דמדומים 4 ו-5". הפעם מדובר בסרט קטן שמנסה להתחזות לגדול ולא מצליח, למרות צמד השחקנים הנהדר במרכזו.מקלן ומירן מגלמים שני קשישים בריטים, ריי ובטי, שנפגשים באמצעות אתר היכרויות לאזרחים ותיקים. הסרט מוצג רוב הזמן דרך נקודת המבט של ריי, וכך אנחנו מגלים שהוא בעצם נוכל שפועל בכמה חזיתות במקביל ומתחמן אנשים מכספם באמצעות שלל תכסיסים. בטי, בהיותה גמלאית, מרצה לשעבר באוקספורד ובעלת הון עצמי לא קטן, היא רק עוד מטרה עבור ריי, שמנסה לפתח איתה יחסי זוגיות ולקבל גישה חופשית לכסף שלה באמצעות פתיחת חשבון בנק משותף.
תוך זמן קצר אנחנו מבינים שרוי הוא לא באמת הסבא החמוד שרק עובד על אנשים, אלא פושע מסוכן וחסר רחמים. הוא לא שקרן שמתגלה כטוב, כפי שיכול להשתמע משם הסרט, אלא שקרן טוב ואפילו מקצוען. בהתחלה הסרט מרגיש כמו קומדיית נוכלים בגרסת גיל הזהב שבה שתי הדמויות הולכות לשגע זה את זו במזימות לא מזיקות, עד שיתאהבו ויחיו חיי פרישה ארוכים ומאושרים. לאחר מכן הטון משתנה לדרמת פשע אלימה, ולבסוף מתגלה אפוס שמשתרע על פני כמה עשורים עם שורשים בגרמניה הנאצית.בכל אחד מהשלבים הנ"ל, לצופה אין שום ספק לגבי המפנה בעלילה שיגיע רק בסוף ולא יפתיע אף אחד, למרות שהסרט מגיש אותו בקול תרועה רמה. באותה הזדמנות קונדון מספק לנו פלאשבקים שמסבירים את הרקע והמניעים של הדמויות, שאותם אמנם אין לנו שום דרך לחזות, אבל בשלב כל כך מאוחר בסרט הם רק מכבידים ולא אפקטיביים.
לכל אורכו הסרט מקפיד על פרטים קטנים שאמורים להצביע על משהו מהתמונה הגדולה, החל מציור שתלוי על הקיר של בטי ועד להקרנה של הסרט "ממזרים חסרי כבוד" שממנה הזוג יוצא מבולבל בכל הקשור למאורעות ההיסטוריים המתוארים בו. זה הכל רמזים לעתיד לבוא. רק חבל שברגע שמשלימים את הפאזל, אין לו ערך מוסף.מעניין שלמרות תשומת הלב לפרטים הקטנים, אי אפשר להתעלם מהחורים בעלילה ובעיות האמינות שיש בסרט. אפילו הנוכל המיומן ביותר לא יכול להשפיע על התנהגות אקראית של אנשים כך שיפלו בדיוק בפח שהוא טומן להם, וזה בדיוק מה שקורה כאן לא פעם אחת. ייבדל לחיים ארוכים סר איאן מקלן, אבל סבא בן 80 לא יכול לקפץ כמו נער ולהטיל אימה על גברים חסונים כמו שריי עושה בסרט זה. גם השימוש במסופונים לביצוע העברות בנקאיות נראה פשוט מגוחך, גם אם מדובר כאן בשנת 2009.
השקרן הטוב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4818/09/2020 22:39:27
8/10אייקון ציון
חגיגה לאוהבי מותחנים. עלילה עם הרבה טוויסטים בלי אף רגע דל אחד. הכל דינמי ומשתנה עד הסוף המפתיע. רוי קורטני הוא קשיש חביב כלפי חוץ שמכיר דרך אתר היכרויות באינטרנט את בטי ,שהיא אלמנה עשירה ששייכת גם כן לגיל השלישי. במציאות רוי הוא עבריין סדרתי חסר מעצורים ואכזר, שמתפרנס ממעשי נוכלות ועוקץ. הוא רואה בבטי "פרויקט" רציני ביותר וטרף קל. אחת הבעיות שעומדות בפניו, הוא נכדה של בטי, שלא מחבב אותו ומתחיל לחשוד בו ובכוונותיו. מה שנראה בהתחלה כסיפור פשוט ,מתגלה בהמשך כסנסציה גדולה שלוקחת אותנו הצופים למחוזות מדהימים.למרות שהציון ב IMDB הוא בינוני, אני לא מוצא בו נקודות תורפה משמעותיות. ציון 8.5.
שם: רוניתגיל: 4703/03/2020 01:14:09
10/10אייקון ציון
ואוו כל כך נהננו מהסרט
שם: dkgsגיל: 4130/01/2020 14:44:53
8/10אייקון ציון
משחק טוב, קצב איטי יחסית אבל זורם ומהנה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט