תא טלפון ביקורת סרט

Phone Booth Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "תא טלפון":
"קולין פארל עובר מסע מרתק ורב תהפוכות באדיבותו של רוצח מטורף, בדרך אל גילוי המצפון שלו, במותחן משובח שיוציא לכם את החשק לענות לטלפונים לא מזוהים."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Phone Booth
משחק קולין פארל, קיפר סאת'רלנד, פורסט וו'יטאקר, ראדה מיטשל, קתי הולמס, פאולה ג'אי פארקר במאי/ת ג'ואל שומאכר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לתא טלפון מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"קולין פארל עובר מסע מרתק ורב תהפוכות באדיבותו של רוצח מטורף, בדרך אל גילוי המצפון שלו, במותחן משובח שיוציא לכם את החשק לענות לטלפונים לא מזוהים."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אי אפשר להימלט מקולין פארל. השחקן האירי הצעיר מופיע בשנתיים האחרונות בקצב מטורף על מסכי הקולנוע (בין היתר: דרדוויל, דו"ח מיוחד, השתול, מלחמתו של הארט), ועם זאת עדיין לא עשה הדים בארץ כפי שעשה בארה"ב, שם הוא כבר כוכב בקנה מידה מרשים.בסרט הנוכחי שב קולין פארל ומשתף פעולה עם הבמאי ג'ואל שומאכר המיומן (באטמן לנצח, עת להרוג, 8 מ"מ), שבמידה רבה, גילה אותו לעולם בסרטו "טייגרלנד". עלילת הסרט הנוכחי מספרת על סטו שפארד (פארל), יחצ"ן חלקלק ונוכל, חסר כל אמות מידה של מוסר אישי, המוצא עצמו בסיטואציה סיוטית-משהו לאחר שהרים את שפורפת הטלפון הציבורי שצלצל ליד המקום בו עמד. מעברו השני של הקו, מאיים עליו אלמוני כי יהרוג אותו אם רק יעיז להניח את השפורפרת או לצאת מהתא. עד מהרה אי השקט של סטו והתרחשות אלימה שנוצרת ליד תא הטלפון, מעוררים את תשומת לב המשטרה, המגיעה עם גיבוי של צבא קטן של צלפים. הם בטוחים שסטו הוא האיש המסוכן עם הרובה, ולא המטלפן הבלתי נראה, שאליו הם לא מודעים.
תשאלו, איך לעזאזל מושכים סרט שלם (80 דקות) בלי לצאת מתא הטלפון? נראה שג'ואל שומאכר עושה את הבלתי אפשרי, כי זהו אכן סרט מרתק ומותחן מעניין. שומאכר מצליח לבנות עלילת מילכוד קלאסית: אדם התקוע בתוך תא טלפון ומאוים על ידי רוצח מטורף, שגורם להתרחשות אלימה מחוץ לתא, ויוצר מצב בו האדם המסכן, המאוים בתוך תא הטלפון, נחזה להיות מטורף רצחני על ידי המשטרה. אבל שומאכר לא מסתפק בכך, ומשלב מספר עלילות משנה לתוך הסיפור: עלילת משנה על שוטר שנזנח על ידי אשתו (פורסט ויטאקר הנהדר) והמפקח על מבצע לכידת סטו (פארל); עלילת משנה בה נחשפת אשתו של סטו (ראדה מישל) לכך שהוא מצמיח לה קרניים, ועוד מספר הבזקים נוספים שמוסיפים לתחושת המילכוד הפיזית והרגשית שחווה גיבור הסרט.קולין פארל אולי אינו שחקן מדהים, אבל הוא בהחלט שחקן מקצועי העושה את עבודתו כהלכה. במהלך הסרט הנוכחי, שמתבסס בעיקרו על עבודת הסולו שלו כשחקן, מצליח פארל לגלות ניצני בשלות במשחקו, וישנם רגעים בהם נראה כי הוא עשוי בהחלט להפוך ליותר מסתם עוד שחקן צעיר ומיומן.
אבל את עיקר העבודה, לדעתי, מספק התסריט המעניין, השומר לכל אורכו על עניין מצד הצופה. מהרגע הראשון בסרט הצופה נשאב באחת אל תוך העלילה הדחוסה של "תא טלפון", וסף המתח שלו הנו בהחלט גבוה. הבימוי היעיל של שומאכר מוסיף מאד לסרט, העשוי היטב. התסריט הנו תסריט קלאסי, העובד לכאורה על כל הנוסחאות המוכרות, ועם זאת מצליח לנפק מותחן משובח, ואף מקורי לעיתים. בכך הוא לוקח את הסרט מעבר למחוזות השגרתיים של סרטים מסוגו, והופך אותו לסרט מהנה לצפייה, ולסיבה טובה לצאת מהבית.סיכום: עשוי היטב ומרתק; משחק טוב מאד של קולין פארל. 8 בסולם יגאל.
תא טלפון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדי בירןגיל: 2121/11/2006 19:33:54
9/10אייקון ציון
זהו מותחן מבריק ומתוחכם... מדהים ממש... מותח לכל אורכו... מעולה בטירוף... כולו מתרחש בתא טלפון במרכז ניו-יורק... המצלצה חמה-10 בסולם עדי! לכו ותיהנו!
שם: עומרגיל: 1408/03/2004 17:07:20
10/10אייקון ציון
סרט שווה ביותר המתח נשאר עד הסוף וגם בסוף הסרט העלילה לא פתורה ונותנת מתח רב מי שלא ראה חבל לו על הזמן שירוץ לקולנוע
שם: דודגיל: 1917/08/2003 15:07:04
8/10אייקון ציון
תסריט מבריק ומקורי, המתח נשמר עד הדקה האחרונה, קולין פארל משחק טוב(מה שלא עשה בהשתול)ואפילו קיפר סאתרלנד מוסיף למתח בקולו.מומלץ לאוהבי הז'אנר.וגם לאלה שלא כל-כך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט