ג'ומנג'י: השלב הבא ביקורת סרט

Jumanji 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ומנג'י: השלב הבא":
"מצליח לבדר, להוסיף נדבכים לדמויות ולהרחיב יריעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jumanji 2
משחק ג'ק בלאק, דוויין ג'ונסון, דני גלובר, דני דה ויטו, אקווהפינה, קווין הארט במאי/ת ג'ייק קסדן  
קומדיה
ביקורת סרט לג'ומנג'י: השלב הבא מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ג'ומנג'י: השלב הבא", סרט ההמשך של ג'ייק קאסדן ללהיט שלו משנת 2017, מצליח להוסיף רבדים חדשים, מפתיעים ועגומים למדי: מה קורה אחרי שאתה חוזר מעולם פנטזיה מעצים אל חיים דחוסים ומלאים בשלל דיכאונות וחרדות ישנים? איך משתחררים מהפנטזיה שחיית בה וחוזרים אל המציאות האפרורית? "השלב הבא" לא מנסה לייפות את המציאות והחיים הקשים איתם מתמודד ספנסר הצעיר, בגילומו העגמומי משהו של אלכס וולף ("תורשתי"), אבל החיים גם יכולים להיות מלאי אתגרים ואם עומדים בהם, הגבולות אינסופיים. ספנסר בוחר באופציה הקלה ובורח אל העולם הפנטסטי שבו הוא היה גיבור.לצד כוכבי הסרט הקודם דוויין 'דה רוק' ג'ונסון, קווין הארט, ג'ק בלאק, קארן גילאן וניק ג'ונאס, "השלב הבא" מפגיש אותנו עם שחקנים ותיקים ואהובים כמו דני דה ויטו ודני גלובר וגם עם השחקנית/ראפרית, אקוופינה. ג'ייק קסדן, שביים קומדיות פושרות כמו "הולך חזק", "מורה רעה", "סקס טייפ" ופרקים בסדרות "פריקים וגיקים" המיתולוגית והסיטקום "הבחורה החדשה", הצליח להפתיע בסרט הראשון כאשר התוצאה הייתה מוצלחת במיוחד. הוא מצליח להתגבר על כל מכשלות הסרט השני ועושה עבודה טובה ביותר. על אף שיש יותר דמויות מרכזיות הסרט לא מאבד פוקוס לרגע ביניהן, ועל אף שהסרט רחב יריעה יותר מבחינת עלילה, מבחינת הזמן הוא לא נמתח מעבר לרצוי.
סרטי המשך בדרך כלל משקיעים יותר בפעלולים ואכן נראה שגם בסרט זה ההפקה עלתה שלב, אבל לא על חשבון פיתוח הדמויות והעלילה. התסריט שכתבו ג'ייק קסדן, ג'ף פינקר וסקוט רוזנברג מצליח לשלב את כל האלמנטים החשובים כדי שהסרט יעבוד - דמויות מעוררות הזדהות ועלילה שתפעל גם במישור הדרמטי וגם תספק אקשן גדול מהחיים לחובבי הז'אנר. הסרט כאמור מוצף בהומור ידידותי לסביבה שלא נופל לביבים. כל השחקנים מבצעים את עבודתם נאמנה כאשר מוביל את הצוות דוויין 'דה רוק' ג'ונסון, כנראה כוכב הקולנוע הגדול של תקופתנו, ועדיין עם מספיק ביטחון עצמי כדי לחלוק מסך עם קומיקאים ושחקנים טובים ממנו בלי לגזול יותר מדי זמן מסך מהם.דור שלם, שגדל על הקומדיה המצליחה של רובין וויליאמס משנת 1995 , הגיע לצפות בחידוש משנת 2017, וביחד עם מעריצים חדשים הפכו את הסרט ללהיט שובר קופות. כמו הסרט הראשון גם הסרט השני במספר שיצא עתה בבתי הקולנוע ברחבי העולם, הוא בעל ניחוח נוסטלגי ומרגיש לעיתים כמו סרט משנות השמונים שג'ו דנטה ("גרמלינס", "יום במלכודת") או סטיבן ספילברג ביימו יחדיו. השילוב הנוסטלגי עם התסריט והבימוי המקצועיים הופכים גם את סרט ההמשך למוצר קולנועי מבדר.
העלילה לוקחת את הצופים לפסגות מושלגות, מדבריות בלתי נגמרים, מאבק מול עדר יענים רצחני, גשרים נעים המותקפים על ידי עדר קופי מנדריל עצבניים וכמובן יש גם סתם קריקטורות של בני אדם רעים. משחק הזהויות והמגדרים עולה שלב גם הפעם והשחקנים עושים עבודה קומית ודרמטית ראויה ביותר באימוץ הזהויות החדשות שלהם שמוחלפות במהלך הסרט עצמו מספר פעמים. "ג'ומנג'י: השלב הבא" בהחלט מספק את הסחורה ומגיש לצופים סרט המשך ראוי שלא נופל מקודמו, אבל עדיין מדובר במוצר מסחרי לחלוטין שגם אם הוא עשוי היטב ויש בו רבדים יפים הוא לא מצליח באמת לעלות שלב ולהשתדרג מעבר להיותו מוצר צריכה בידורי ראוי.
ג'ומנג'י: השלב הבא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3610/06/2021 10:56:44
5/10אייקון ציון
סרט מעט משעשע אבל הרעיון כבר מאוס מכל הכיוונים. מתאים מאוד לילדים
שם: Anneגיל: 1315/01/2020 10:56:09
8/10אייקון ציון
צחקתי חצי מהסרט. כיפי ומהנה
שם: רוניגיל: 2501/01/2020 11:56:11
5/10אייקון ציון
בסה"כ מדובר בסרט המשך נחמד ולא יותר, לטעמי קצת ארוך .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט