פרסומת

סוניק הסרט ביקורת סרט

Sonic the Hedgehog Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "סוניק הסרט":
"קצבי, מרהיב, גדוש אנרגיה ועם ליהוק מבריק של קארי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sonic the Hedgehog
משחק בן שוורץ, ג'יימס מרסדן, ג'ים קארי במאי/ת ג'ף פולר  
ילדים
ביקורת סרט לסוניק הסרט מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"קצבי ואנרגטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די51.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים שמבוססים על משחקי מחשב הפכו לטרנד ולהצלחה כבירה. סדרת סרטי "לגו", "פוקימון" ו"אנגרי בירדס" כבר הוכיחו זאת. כעת הגיע זמנו של הקיפוד הכחול מבית סגה, "סוניק". הוא התחיל את דרכו כמשחק וידאו בשנת 1991 ולאורך השנים עבר "גלגולים" שונים, תרתי משמע. הוא התגלגל למסך המחשב, לסדרת אנימציה בטלוויזיה ואף לגיליונות הקומיקס. המעריצים חיכו לסרט הזה מאוד, אך עלייתו של הסרט לאקרנים נדחתה במספר חודשים בעקבות טענות על דמותו של סוניק, שנראתה מאיימת. עיצובה המחודש של הדמות עושה רושם טוב ולאור הסיום, נראה שסרטי ההמשך בנוגע להרפתקאותיו של סוניק מובטחים ויגיעו בעתיד.בסרט אנו מתוודעים לקיפוד הכחול החמוד וקטן הממדים, סוניק, שנולד עם כוח אדיר שמקנה לו יכולת ריצה במהירות מטורפת. הוא נטען באנרגיה שגורמת לו להתגלגל לכדור ולהגיע למחוז חפצו במהירות טורבו. מכיוון שעם כוח גדול, מגיעים אויבים רבים, המנטורית שלו הינשופה משגרת אותו לכדור הארץ. לאחר עשר שנים בהן התחבא בעיירה הנידחת גרין היל, הוא מתגלה בטעות לאחר שכוחו גורם לתקלה חשמלית גדולה מאוד. למשימה לבדוק ממה הדבר נגרם מוזעק ד"ר רוובטניק המטורף והוא מנסה ללכוד את סוניק. כעת סוניק נאלץ להסתייע בשוטר העיירה, טום, במנוסתו מפני רובוטניק, על מנת לשגר עצמו למקום יותר בטוח. כמובן שתוך כדי ההרפתקה טום וסוניק מתוודעים אחד לשני והופכים חברים. טום, שמואס בתפקידו הסיזיפי בעיירה וחולם לעבור לעיר הגדולה, וסוניק שרוצה חברים ומשפחה, עוברים תהליך שינוי לגבי הגשמת חלומות, גבורה וחברות אמת.
התסריט עליו עמלו פטריק קייסי וג'וש מילר די פשוט ולא מורכב למדי. פרט לדמויות הראשיות, דמויות המשנה לא מתפתחות ואין הבנה מעמיקה לגביהם. הסרט מתאר גיבור על וחברות אמת בינו ובין האדם שעוזר בהסתרת האמת שלו. גיבורי על בעלי מהירות על כבר יצא לנו לצפות: "פלאש" גיבור העל מליגת הצדק ו"קוויקסילבר" מ"אקס מן". לכן היו בסרט סצנות אקשן מסוימות שהזכירו מאוד את גיבורי העל האלה.במיוחד אחת הסצנות בהילוך איטי, בה סוניק מסתכל על הדמויות חסרות הישע סביבו בזמן שהוא עושה בהן כרצונו, שהזכירה מאוד את הסצנה בתחילת הסרט "אקסמן: העתיד שהיה", בה קוויקסילבר שיחרר את מגנטו מהכלא ובהילוך איטי שינה את מהלך האירועים במהירות. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בגיבור מצויר שעובר הסבה לעולם האמיתי, נכנס אלמנט נוסף. העבודה של חברת פאראמאונט על האנימציה שמשלבת הנפשה ממוחשבת יחד עם לייב אקשן ורמת הביצוע מרשימה מאוד ומציבה רף גבוה למתחרים.
לעומת זאת, השפה בה הסרט כתוב די רדודה אך מכילה מספר בדיחות חביבות. מה שמפיח קצת רוח במפרשי התסריט הוא הבימוי של ג'ף פולר. פולר עשה עבודה לא רעה, אם כי היו סצנות מסוימות שהיו מיותרות ופגעו בקצב. נקודת האור הגדולה בסרט היא ליהוקו של ג'ים קארי לתפקיד הנבל. קארי חזר לתפקידים המשוגעים שבנו אותו בשנות התשעים: "אייס ונטורה" ואיש החידות ב"באטמן לנצח". קארי הוא הברקה ליהוקית והוא נכנס לחלוטין לתפקיד. ג'יימס מרסדן הנאה חוזר לליהוק כבחור הטוב ועושה עבודה טובה. גם הבחירה המוזיקלית של ג'אנקי אקסל הייתה טובה למדי ותאמה את הסיפור העלילתי.למרות שמדובר בבסרט המבוסס על משחק מחשב שאין בו יותר מדי תחכום, הופתעתי לטובה. מדובר בסרט משעשע ואף מרגש שמצליח לכבוש את צופיו ברוב מאה דקות הצפייה. המסר העיקרי בסרט הוא חברות אמת וגבורה שמתגברים על כל המכשולים והאויבים מסביב. ניתן היה להוסיף עוד מסרים חינוכיים, אך אולי זה יגיע בהמשך. נמתין לסרט הבא – לפי הסוף, הולך להיות מעניין.
סוניק הסרט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אריאל ז.גיל: 4520/12/2022 21:26:14
5/10אייקון ציון
סרט בסך הכל נחמד שמדבר במיוחד לצופים שלא נוהגים לחתור לעומק, שכן אם מתחילים לחשוב על זה לעומק, מבינים שיש הרבה פשלות בתסריט. לדוגמא תשדיר חדשות בטלוויזיה בבית מלון בו מכריזים בתור חשוד בטרוריזם די מגוחך שכן טום מצליח לחצות חצי אמריקה במכוניתו בהיותו חשוד בטרוריזם. איך? אף אחד לא מספר. בכמה סצנות טום משדר אדישות כלפי סוניק וגורלו. במיוחד מרגישים את זה בסצנות בבית מלון ועל גג טראנסאמריקה. מלך הסרט ללא ספק הוא ג''ים קארי הענק.גם סוניק נהדר. אני הייתי מפצל את הסרט לשניים, כאשר הסרט הראשון היה מתאר את חייהם של סוניק, טום, מאדי, ווייד, קארל וכו''. ואז בפגישתם הראשונה ביער סוניק היה בורח לטום לכוכב הפטריות וגם טום היה מגיע לשם בעיקבותיו וש היה משכנע את סוניק לחזור איתו לכדור הארץ. ורובוטניק הייתי מביא רק בחלק השני.
שם: משהו משהוגיל: 1207/02/2021 18:26:52
8/10אייקון ציון
אוקיי אני אעשה לכם את הסיכום בחלקעם שלא תשנאו אותי ליהוק: היו שחקנים מאוד טובים בסרט אבל התפקיד של השוטר לדעתי התפספס וגים קארי היה אמור להיות הטוב ולא הרע אז מבחינת ליהוק אני מוריד 1 מ- 10 גרפיקה: הגרפיקה הייתה לדעתי מצויינת וכיפית לצפייה, הדמות של סוניק נראית ממש טוב אחרי מה שהם עשו לו בהתחלה (אם רק הייתי יכול לשכוח את זה) קיצר גרפיקה מאוד טובה ופה אני לא מוריד ולא מוסיף עלילה: העלילה עוקבת אחרי שוטר ואחרי סוניק החתיך (אופס הקיפוד) סוניק מבקש עזרה מהשוטר לאחר שדמות הרשע שמשחק ג''ים קארי מנסה לתפוס את סוניק שוטר שאין לו ברירה צריך לעזור לו וישר שתיהם נכנסים למסע מטורף בשביל לנצח את השחקן והרשע המהולל ג''ים קארי איש הפרצופים שהוא מוסיף המון לעלילה ואילתור אחד של ריקוד מאוד טוב נ.ב למי שמתעניין לשוטר יש חברה ולג''ים קארי יש עוזר. גילאים: לא אשקר זה לכל הגילאים אפילו אם תגידו שסוניק זו דמות ילדותית אתם טועים אבל כן הסיפור מדבר לאנשים שאוהבים ז''אנר מסויים אלה שאוהבים טיפה קומדיה משחק טוב וגרפיקה מצויינת הסרט מושלם עבורם ופה אני הוריד עוד אחד כיוון וישנם סרטחם שמתאימים ליותר ז''אנרים
שם: רוניתגיל: 4706/04/2020 04:02:50
10/10אייקון ציון
סרט נהדר ,הנכדים נהנו מאוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט