גרטה ביקורת סרט

Greta Movie Review

תמונת כתבאביב עגיב על "גרטה":
"נוסחתי וחסר עומק אך מהנה לחלוטין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Greta
משחק איזבל הופר, קלואי גרייס מורטז, מייקה מונרו במאי/ת ניל ג'ורדן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לגרטה מאת אביב עגיב | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"מטורלל ומהנה"
דירוג הגולשים
אין עדיין הצבעות לסרט זה. דרגו עכשיו!
0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תפקידים נועזים או מטורללים אינם זרים לשחקנית הצרפתייה איזבל הופר. "המורה לפסנתר" האפל, ו"היא" המטריד, הם רק חלק קטן משורת התפקידים הנועזים שמילאה במרוצת השנים. כמה דורות מתחתיה נמצאת השחקנית הצעירה קלואי גרייס מורץ. היא אומנם רק בת 23, אך מאחוריה עשרות תפקידים מגוונים וקודרים בחלקם, בהם החידושים לקלאסיקות האימה "קארי" מ-2013 ו"סוספירה" (2018). בשניהם היא גילמה דמויות מבוהלות ופגיעות, ונדמה שאת הניסיון שצברה מאז היא מביאה גם הפעם לתפקידה בדרמת המתח "גרטה" של הבמאי ניל ג'ורדן ("משחק הדמעות").עלילת הסרט עוקבת אחר פרנסס (גרייס מורץ), צעירה תמימה מלב התפוח הגדול שביום אחד נתקלת בתיק יד בלב הרכבת. כיאה לאזרחית טובה, היא ניאותה למצוא את בעלת האבדה ולהשיב לו אותה. חברתה הטובה מייקה (אריקה פן) תנסה להניא אותה מכך, אך כעבור זמן קצר ובעזרת אמצעי זיהוי שבתוך התיק, היא תאתר במהרה את בעלת התיק – גרטה (הופר) ותגיע עד לפתח ביתה.
גרטה מתגלית כאשה מוזרה, תימהונית ושצמאה באופן יוצא דופן לתשומת לב ולחברות. היא תסביר לפרנסס שאיבדה את בעלה ושבתה רחוקה ממנה. כצפוי, מהר מאוד היא תצליח לכבוש את ליבה ואמונה והשתיים יהפכו לחברות. במהלך השהות בביתה של גרטה נשמעים קולות משונים של דפיקות, את זה היא תתרץ כשיפוץ שמגיע מבית השכנים, אך לצופי הסרט תצפה הפתעה בהמשך.מנקודת החיבור בין השתיים, גרטה מבטאת אובססיביות חריגה כלפי פרנסס, שמקבלת מהר מאוד תפנית חדה לאחר שהאחרונה מגלה לפתע מספר רב של אותם תיקי יד שזהים לאלה שמצאה. מיד היא מבינה שהשארת התיק ברכבת הוא מעשה שנעשה בכוונת זדון. נבעתת ונחרדת מהגילוי הזה תתרחק פרנסס מגרטה ותבקש לנתק את הקשר. מהרגע הזה גרטה מאבדת את שפיותה ודעתה ומתחילה לחזר, להציק ולהטריד את פרנסס בעוצמה כזו שלעיתים נדמה כי "חיזור גורלי" נראה לידה כמו סרט לילדים. במהרה גם חברתה של פרנסס תיכנס לקלחת, ומכאן העסק רק הולך ומידרדר.
חרף הארומה הפסטיבלית שעוטפת את הסרט, הילת הכוכבות של הופר, הבמאי הנודע והעדנה שמסביב לו, "גרטה" איננו סרט אימה קלאסי וגם לא קלאסיקה בהתהוות. יש בו אלמנטים רבים שמזכירים אגדות כדוגמת - "שלגיה", "עמי ותמי" וכמובן –"חיזור גורלי", אך הגרוטסקיות שלו מרחיקה אותו ממחוזות האוסקרים וטקסי הפרסים.נדמה כי איזבל הופר החליטה לקחת אתנחתא קלה מהתפקידים המורכבים, והיא נהנית להיכנס לנעליה של האישה המטורללת. תצוגת המשחק המוגזמת שלה משעשעת רוב הזמן, ולעיתים גם בסצנות "המפחידות" שלה היא מצליחה לשחרר אצל הצופה פרצי צחוק. גרייס מורץ עצמה מציגה תצוגת משחק מרשימה ומוכיחה שהיא מסוגלת לגלם תפקידים מורכבים יותר מהרגיל.בסופו של דבר, על אף שמדובר בסרט חביב שינעים את זמנכם, הוא רחוק מהיצירות הקודמות של השתיים ושל הבמאי, וקרוב לוודאי שהוא לא בהכרח יותיר בקריירות שלהן חותם עמוק למדי. בעיקר מאחר והנוסחתיות שנמצאת בבסיס העלילה שלו, נשחקה עד דק והוצגה באינספור סרטים ובוורסיות אחרות. מי שמחפשים פאן טהור ייהנו, מחפשי האיכות והעומק מוזמנים להמשיך לחפש סרט אחר.

הסרט זמין לצפייה בתשלום בשירות ה-VOD החדש של רשת לב - לב בבית
גרטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט