365 ימים ביקורת סרט

365 Days Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "365 ימים":
"מצליח להיות יותר גרוע מ"50 גוונים של אפור""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 365 Days
משחק אנה מריה סיקלוקה, מיקלה מורונה במאי/ת ברברה ביאלוואס, תומש מנדס  
אירוטי
ביקורת סרט ל365 ימים מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מגוחך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע1.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די92.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בימים אלה העולם סובל ממחסור כבד בסרטים חדשים. הוליווד מושבתת, בתי הקולנוע סגורים ברובם ונטפליקס זוכה מההפקר. אך גם נטפליקס, כשכל הצופים בעולם נמצאים בכיס שלה, לא מצליחה להביא רכש איכותי ודוגמה מצוינת לכך היא סרט הלהיט הפולני "365 ימים". האיכות של הסרט המדובר לא מנעה ממנו לשבור שיאים של ענקית הסטרימינג בכל העולם וזאת, מעבר לסיבות המובנות, גם בגלל השתייכותו לאחד הז'אנרים המבוקשים והנדירים בנוף הקולנועי – דרמה אירוטית.הסרט מצטרף לשורה של מותחנים אירוטיים שכוללים בשמם מספרים – "9 ½ שבועות", "50 גוונים של אפור" והתוספת הטריה – "365 ימים". נראה שבכל פעם המספר עולה כאיתות של עליונות על פני כל מה שבא לפניו, אבל במבחן התוצאה - פחות זה יותר. הסרט מבוסס על ספר ראשון בטרילוגיה מאת הסופרת הפולנייה ברברה ליפינסקה, ששאבה את ההשראה מספרי "50 גוונים". כן, הסיום ההזוי של הסרט הוא לא באמת סוף הסיפור, יש עוד שני סרטי המשך בקנה. אחרי שקראתי את התקציר של שני הספרים הבאים, אפשר להגיד בביטחון ש"365" היא טרילוגיה נועזת בהרבה מ"50 גוונים" מבחינת תוכן. אבל באופן בלתי נתפס, הסרט הפולני אפילו עוד יותר גרוע מהאמריקאי.
העלילה הפרובוקטיבית, שכבר הרגיזה לא מעט נשים (ואנשים) ברחבי העולם, למרות שנכתבה על ידי אישה בשביל נשים, מספרת על לאורה, אשת עסקים פולנייה שנמצאת בחופשה בסיציליה עם בן זוגה הכושל. תוך זמן קצר לאורה נחטפת על ידי מאסימו, דון מקומי שחושק בה כבר שנים רבות. מאחר ומאסימו הוא מאפיונר עם כבוד, כזה שרק חוטף אבל לא אונס, הוא מקצה ללאורה 365 יום בשבי כדי להתאהב בו. עד אז הוא מבטיח לא לגעת בה נגד רצונה.מאותו רגע ועד סוף הסרט של הבמאים ברברה ביאלוואס ותומש מנדס אין שום אינדיקציה לכמה ימים עברו מתוך האולטימטום של מאסימו. התחושה היא שמדובר בשבועות ספורים, אבל עם הבימוי והעריכה הנוראיים באמת אי אפשר לדעת. רוח ההתנגדות יורדת מהר מדי מהמפרשים של לאורה, שעוברת למתקפת נגד ושמה לה למטרה להקניט ולפתות את הפתיין.
מצעד הסצנות האירוטיות שמגיע כתוצאה מכך אמנם גורם ל"50 גוונים" להיראות כמו "דמדומים", אבל חוסר ההיגיון והמשחק הנוראי הופכים אותן ממגרות למצחיקות. אילולא היה רצף האירועים בסרט מגוחך כל כך, ההתנהגות של שני הגיבורים הייתה מערערת את תפיסתי לגבי חיזור והיגיון נשי. האיכות הכללית של הסרט משכיחה לחלוטין אלמנטים של פנטזיות אונס וארוטיזציה של תסמונת שטוקהולם שמהווים את הבסיס העלילתי שלו.למרות הקבלה ברורה ל"אילוף הסוררת" של שייקספיר, "365 ימים" לא יהפוך לקלאסיקה. מאסימו ולאורה, שההישג המרשים ביותר שלהם הוא המבנה הגופני, לא יהפכו לגיבורי תרבות הזבל כמו כריסטיאן ואנסטסיה או אדוארד ובלה. כל עוד יעמיק המחסור הכבד בסרטים חדשים בכלל וסרטי מיינסטרים למבוגרים בפרט, ימשיכו הצופים לעוט על כל עצם זרה שנטפליקס מעיפה לעברם.
365 ימים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יסמיןגיל: 4211/10/2020 23:38:37
1/10אייקון ציון
לא הבנתי איך אני צופה בסרט .... לא נותן לי מישהו יכול לעזור לי נרשמתי
קישורים
חץ 365 ימים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אירוטי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט