חמישים גוונים של אפור ביקורת סרט

Fifty Shades of Grey Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "חמישים גוונים של אפור":
"לא טוב ולא ממש נורא. רחוק מלהצדיק את הבאזז סביבו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fifty Shades of Grey
משחק דקוטה ג'ונסון, ג'יימי דורנאן במאי/ת סאם טיילור ג'ונסון  
אירוטי
ביקורת סרט לחמישים גוונים של אפור מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"בינוני ומטה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טרילוגיית ספרי "50 גוונים של אפור" היא אחת מסדרות הספרים הכי מדוברות ומצליחות של השנים האחרונות. "דמדומים למבוגרים" או הארי פוטר למבוגרים" היו חלק מהכינויים שנדבקו לתופעה הזאת בעקבות הצלחתה. העיבוד הקולנועי לרומן הארוטי של הסופרת א.ל ג'יימס היה בלתי נמנע. עוד משלב הליהוק הסרט הפך לאחד הפרויקטים ההוליוודיים הכי מדוברים, בין היתר לגבי מי שאמור לשחק את הדמויות המרכזיות.מודה, לא קראתי את הספר וגם אין לי תכניות לקרוא אותו. אני לא קהל היעד שלו, אבל קווי העלילה הבסיסיים היו לי ברורים לפני שנכנסתי לאולם הקולנוע וגם העובדה שמדובר בספר די שנוי במחלוקת: מצד אחד לא מעט אנשים ובעיקר נשים התלהבו ממנו, מצד שני לא מעט ביקורות קוטלות הופיעו על תיאורי סצנות הסקס או ליתר דיוק הפורנו הרך שבו. העלילה עוסקת באנה סטיל (דקוטה ג'ונסון – הבת של דון ג'ונסון ומלאני גריפית'), סטודנטית לספרות שמגיעה לראיין את המיליארדר הצעיר, כריסטיאן גריי (ג'ימי דורנן) לגיליון סוף השנה של עיתון הסטודנטים.
אנה היא בתולה וחסרת ביטחון. כריסטיאן הוא גבר כריזמטי, חולה שליטה ולכן הוא תמיד משיג את מה שהוא רוצה. הם נדלקים האחת על השני, אבל כריסטיאן, רוצה אותה אך ורק למטרה אחת: שתהיה שפחת המין שלו. הוא אוהב סאדו-מאזו ולכן יש לו חדר משחקים הכולל את כל צעצועי המין האפשריים, בין היתר שוטים וחבלי קשירה. הוא בעל עבר טראומטי שרודף אותו. הוא לא גבר רומנטי, הוא לא יוצא לדייטים והוא מנהל את מערכות היחסים המיניות שלו בדיוק כמו שהוא מנהל את העסקים שלו - על ידי חתימה על חוזה. במקביל הוא גם קלישאה מהלכת: מיליארדר חתיך, טייס ופסנתרן שמשתמש בכלי הנגינה כדי להביע את רגשותיו.למרות השריון שלו, אנה מצליחה לרכך את ליבו ולגרום לו לעשות דברים שהוא מעולם לא עשה עם נשים אחרות לפניה - כמו להישאר לישון באותה המיטה לאחר הסקס או פשוט לצאת לדייט. כריסטיאן מנסה להכיר לאנה את עולם הסאדו-מאזו. למעשה הסרט הוא מעין משא ומתן על חוזה יחסי השולט-נשלטת ביניהם. חוזה שחתימתה עליו תהפוך אותה לשפחת המין שלו. אבל אנה היא לא פראיירית ומנסה לגרום לכריסטיאן לוותר על עקרונותיו ובכך לנהל אתה מערכת יחסים שלא מבוססת על יחסי מין בלבד.
האמת היא שציפיתי שהסרט היה טראשי לגמרי עד מגוחך. "50 גוונים של אפור" הוא לא סוגת עילית אבל גם לא מגוחך. הוא פשוט סרט לא טוב למרות שיש בו כמה דברים טובים: דקוטה ג'ונסון מצליחה להפתיע ולתת נפח לדמות. הסרט מצליח ליצור גם בגיבוי הספרים וגם דרך המבנה שלו לגיטימציה מגיבורו למשפטים כמו "אני רוצה לזיין אותך עד אמצע השבוע הבא" או "אם היית שלי לא היית מצליחה לשבת 3 ימים". בכל סרט אחר הגיבורה הייתה סוטרת לגבר שמתחיל אתה בצורה כזאת, אבל ב"50 גוונים של אפור" זה נשמע טבעי. פס הקול של הסרט לא רע, בעיקר כשמתנגנים הרמיקסים לשירים של ביונסה. הסרט מוקפד ובנוי יפה בצורה ויזואלית וכאן מסתיימים כל הדברים הטובים בו.בעוד שדקוטה ג'ונסון מפתיעה לטוב, ג'ימי דורנן, שהיה צנון יבש בסדרה The Fall"" ממשיך להיות צנון גם ב "50 גוונים של אפור". אני לא יודע עד כמה כריזמטית דמותו הספרותית של כריסטיאן, אבל אפשר היה ללהק שחקן הרבה יותר משכנע מאשר דורנן, שהוא מוכשר יותר בתור דוגמן מאשר שחקן. אם אתם מצפים לסצנות סקס נועזות, תנמיכו ציפיות. כבר נראו יותר איברים מוצנעים בסרטים הרבה פחות מיניים. נכון, יש הרבה סצנות סקס בסרט, אבל הן מבוימות בצורה רגילה ואפילו פחדנית כנראה כדי שהסרט לא יוגבל לצפייה יותר מדי. הקלישאה "פחות זה יותר" רלוונטית יותר מתמיד במקרה הזה. אני בטוח שמי שקרא את הספר ראה יותר בדמיונו מאשר מה שרואים בסרט על המסך הגדול.כאמור, "50 גוונים של אפור" הוא לא סרט נורא אבל גם לא סרט טוב. הדבר הכי מעצבן בו הוא הסוף שלו. פשוט אין לו סוף. הוא נקטע באמצע ומשאיר את הצופים לחכות לפרק הבא וכנראה לקבל את התמונה המלאה רק בחלק השלישי. "50 גוונים של אפור" הוא מוצר הוליוודי טיפוסי לתקופה הנוכחית במהלכה סרטים רבים מחולקים לכמה פרקים כדי לעשות כמה שיותר כסף מהם. מומלץ לצפייה למעריצי טרילוגיית הספרים בלבד, כי כסרט, מבלי כל הבאזז שהספרים עוררו, הוא לא עומד בפני עצמו וכנראה שהיה מוצא את דרכו הישר ל- VOD.
חמישים גוונים של אפור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל-דרגיל: 3304/03/2016 15:58:20
6/10אייקון ציון
משעמם..
שם: anipoגיל: 4427/02/2016 11:53:27
7/10אייקון ציון
סרט שהוא אוברייטד ברמות, במשך כשעתיים לא קורה כמעט כלום מלבד כמה קטעי עירום מחרמנים. קשר אירוטי בין בחור צעיר ומצליח ,עשיר ונרקסיסט לבין סטודנטית יפה, צעירה ותמימה, שנושא אופי של סאדו מאזו. כל כך מעט תוכן בכל כך הרבה דקות, מאכזב. הסוף ללא פואנטה ואני קורא שמתכננים סרט המשך. אם וכאשר זה יקרה ,כנראה ייחשף סודו של הגבר, שקיבלנו רק רמזים לגביו. זהו בתמצית.
שם: Mגיל: 5605/02/2016 23:34:44
1/10אייקון ציון
איזה קשקוש מפגר... אין מילים... רואה עכשיו ו... סופר את הדקות שייגמר...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אירוטי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט