סתם אחד ביקורת סרט

Nobody Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סתם אחד":
"הרבה מעבר לסתם עוד סרט פעולה שגרתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nobody
משחק בוב אודנקירק, קוני נילסן במאי/ת איליה נישולר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסתם אחד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית מושלמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הרוסי איליה נישולר הוא תופעה מעניינת במיוחד. הוא יצר לעצמו שם כמי שאחראי על וידאו קליפים אלימים ודקדנטיים במיוחד המזכירים משחקי מחשב, חלקם מבוצעים מתוך נקודת המבט של הגיבור, כדוגמת קליפ שוד הבנק המדמם של הוויקנד לשיר False Alarm. סרט הקולנוע הראשון שהוא ביים "הארדקור הנרי" (2015) זכה להצלחה יחסית בעיקר בזכות העובדה שהתקציב שלו היה מאוד נמוך (3 מיליון דולר) לעומת 15 מיליון הכנסות ברחבי העולם. חלפו כמה שנים ועכשיו מגיע סרטו השני אל אולמות הקולנוע. התוצאה לשמחת הצופים עדיין אלימה, אבל הרבה יותר מבדרת, מגובשת ובוגרת. יש שתי סיבות מרכזיות לכך שהתוצאה היא מוצלחת. הראשונה הוא התסריטאי דרק קולסטד שברזומה שלו ניתן למצוא את טרילוגיית סרטי "ג'ון וויק". הוא כתב עלילת אקשן טיפוסית, אבל הוסיף לה טוויסט מפתיע, בעיקר בעזרת גיבור מאוד לא צפוי. כמו כן הוא הכניס בתסריט הומור רב, על שלל סוגיו והפתעותיו. הסיבה השנייה היא השחקן בוב אודנקירק, המוכר כעורך הדין סול גודמן מהסדרות "שובר שורות" ו"סמוך על סול". השחקן, שלא נראה כמו גיבור סרטי פעולה אלא כמו שם הסרט - "סתם אחד" - נועץ שיניים בדמות העסיסית והופך אותה לאטרקטיבית וזכירה. בזכותו "סתם אחד" מסתבר הוא ממש לא סתם אחד.
הסרט מתחיל בטון אפרורי אך קצבי. אנחנו עוקבים אחרי שגרת החיים המשמימה של מנהל החשבונות האפרורי האץ' מנסל. שגרת חייו כוללת הכנת ארוחת בוקר שאף אחד מבני משפחתו לא אוכל, ריצה בגן ציבורי מושלג, נסיעה באוטובוס לעבודה והגעה למשרד המשמים. בסוף היום הוא נרדם ליד בת זוג ששמה כרית המפרידה ביניהם. האדם הכי לא מעניין שכנראה נתקלתם בו אי פעם, ממש "סתם אחד". אבל אז פריצה לדירה מעוררת בו משהו שהוא הדחיק במשך שנים רבות וארוכות. משהו שהוא מאוד אוהב אך נמנע ממנו, כי האץ' מנסל בעברו בכלל היה מחסל מיומן ורצחני בשירות המדינה. חיפוש אחר הצמד שביצע את השוד מוביל אותו למפגש עם כנופייה של עבריינים באוטובוס, סיטואציה שהוא לא דמיין לרגע שיצטרך להתמודד איתה. התוצאות יובילו אותו להתמודד עם המאפיה הרוסית וצבא לוחמים אלימים בשירות הגנגסטר הרוסי הכי סטריאוטיפי שנראה אי פעם בקולנוע בגילומו של אלכסיי סרבריאקוב ("לווייתן"), אחד השחקנים הרוסים הגדולים של תקופתנו. סרבריאקוב נראה כאילו הוא מאוד נהנה לגלם את הקריקטורה חובבת הקריוקי. עוד ליהוק מבריק הוא כריסטופר לויד הוותיק (סרטי "בחזרה לעתיד") כאביו הקשיש של האץ', סוכן FBI לשעבר הנמצא בבית אבות ומתגעגע לאקשן בדיוק כמו בנו. גם הראפר RZA קופץ לביקור וגם קוני נילסן, הדנית שחזרה לתודעה בזכות תפקידה כהיפוליטה מלכת האמזונות (אמא של וונדר וומן), מגלמת את רעייתו היפה והשתקנית של האץ'.
איליה נישולר מביים את סצנות פעולה over the top. הכול בהן מוגזם באופן קיצוני, חלקן אופראיות במכוון, גדולות מהחיים עצמן, ולכן הן גם כל כך מהנות ומפתיעות, אפילו אם הן ברוטאליות ומדממות. הן מודעות לעצמן ולכן משעשעות וחלקן אף מצחיקות. "סתם אחד" הוא הרבה מעבר לסתם עוד סרט פעולה שגרתי. הוא סרט מהנה שמצליח לחבר נכון את כל החלקים יחד ולספק משהו שכל כך התגעגענו אליו, סרט קולנוע מבדר שמתאים גם לקהל בוגר, כזה שכדאי וראוי לצפות בו על גבי המסך הגדול.
סתם אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הקוצר ברינהגיל: 6225/08/2023 22:58:11
10/10אייקון ציון
אחד מהסרטים הכי טובים שראיתי. עונג צרוף ללקק את השפתיים.ליהוק אחד הטובים והמפתיעים.וואו
שם: anipoגיל: 5015/04/2022 17:12:05
7/10אייקון ציון
הרבה אלימות ושום דבר מעבר לכך. אקשן עם אלמנטים קומיים שלא מצליח לבלוט מעבר לממוצע הקיים בז''אנר. אם יש דבר שהתענגתי עליו זה שירים יפים משנות ה-60 שמפציעים להם פה ושם. בסך הכל סביר.
שם: עינתגיל: 4112/06/2021 23:03:26
8/10אייקון ציון
סרט קליל , שנון ביותר , שחקן מצוין, במאי גאוני .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט