פרסומת

טום וג'רי ביקורת סרט

Tom and Jerry 2021 Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "טום וג'רי":
"ניסיון כושל להחיות את המותג הקלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tom and Jerry 2021
משחק קלואי גרייס מורץ, מייקל פניה, קן ג'ונג, קולין ג'וסט במאי/ת טים סטורי  
ילדים
ביקורת סרט לטום וג'רי מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"לא עובד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום וג'רי הם מדמויות הווינטג' המצוירות האהובות ביותר, למרות עננת המחלוקת שתמיד אפפה אותן. מעבר לטענות על סאב-טקסט גזעני, עד היום חלק מהצופים המבוגרים וחובבי חתולים חשים אי נעימות לגבי רמות האלימות המוצגות בין הדמויות הראשיות. אלימות הסלפסטיק, שנועדה להצחיק, מופנית ברובה כלפי טום החתול. למרות היותו הטורף המובהק מבין השניים, טום הוא בעצם קורבן לפרובוקציות חוזרות ונשנות של ג'רי, שגם יוצא מהעימותים בדרך כלל עם ידו על העליונה.הסדרה המצוירת רצה בווריאציות שונות מאז 1940, זכתה ב-7 פרסי אוסקר לסרט הקצר והצליחה לעקוף את "לוני טונס" בתור הסדרה המכניסה ביותר. אולפני וורנר, בעלי הלוני טונס, אפילו יצרו להם תת סדרה שהייתה אמורה להיות פרודיה ל"טום וג'רי" אבל הפכה לפופולרית מאוד בפני עצמה, בשם "הרוד-ראנר וזאב הערבות".
מאז שנות ה-60 המאוחרות, לאחר סיומה, נעשו אינספור ניסיונות להחיות את הקסם, רובם כשלו. אחד מהם, "טום וג'רי: הסרט" משנת 1992, עשה את הלא ייעשה ושם דיאלוג בפי החתול והעכבר, שעד אז לא דיברו מילה אחת במשך 50 שנות קיומם. בסרט החדש "טום וג'רי" הם אמנם חוזרים לא לדבר, אבל בהחלט לא חוזרים לחלקיק מגדולתם.הסרט מתרחש בעולם היברידי שבו החיות מצוירות אבל בני האדם אמיתיים. למרות שהשם הוא "טום וג'רי", העלילה נשלטת על ידי הדמויות האנושיות, בזמן שהחתול והעכבר האגדיים ושאר החיות משמשים להם תפאורה. הגיבורים האמיתיים של הסרט הם קלואי גרייס מורץ ("קיק אס"), מייקל פנה ("אנטמן"), קן ג'ונג ("בדרך לחתונה...") וקולין ג'וסט ("סטרדיי נייט לייב") בליהוק תמוה, כל אחד מהם בתפקיד דמות קיקיונית שבקלות יכלה להיות מצוירת.
קיילה (מורץ) היא נוכלת תפרנית שמחפשת עבודה בניו יורק ומזייפת את דרכה למשרה באחד המלונות המפוארים במנהטן. במלון עתידה להתקיים חתונה של זוג סלבס מפונקים שמקור תהילתם לא ידוע, כיאה למפורסמים של היום. לאותו מלון מגיע לגור ג'רי ואחריו, כמו מגנט, גם טום. הבולדוג ספייק, שנמצא ברשותה של הכלה, משלים את השלישייה הגרעינית. המפגש בין הכלב, החתול והעכבר, מאיים להרוס לא רק את החתונה אלא גם את המלון עצמו. משימתה של קיילה היא להיפטר מהעכבר, בזמן שהמנהל הזוטר של המלון (סרה) מטיל ספק באמינות שלה.אפשר לנחש בקלות מה עולה בגורל החתונה, המלון והעוגה הענקית. אבל כל הדרמה של העולם האנושי לא מעניינת אותנו כי באנו לראות את טום וג'רי. במבט לאחור, הגיבורים שרצינו לראות במקום אלה שקיבלנו, נראו במצטבר על המסך למשך בקושי 30 מתוך 100 דקות של סרט. גם הדקות האלה לא בולטות במקוריות שלהן. להיפך, כל מעריץ של הסדרה המצוירת יזהה סצנות שכבר ראה בעבר.הניסיון האחרון להחיות את המותג האהוב ולהנגיש אותו לצופים הצעירים לא יכול להיות מוצלח ללא הבנה של ההיסטוריה והדינמיקה בין שתי הדמויות. ההבנה הזו היא בדיוק מה שחסר ליוצרי הסרט. לא ברורה גם ההחלטה לשלב לייב אקשן עם דמויות מצוירות בסגנון "מי הפליל את רוג'ר ראביט", כשבמבחן התוצאה זה אפילו לא מתקרב ל"סוניק". הסרט הזה לא מדבר לאף אחד משני הקהלים שמגיע לצפות בו - לא למבוגרים שגדלו על הדמויות ולא לילדים שלהם שכנראה רואים אותן בפעם הראשונה.
טום וג'רי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: כפירגיל: 1317/07/2021 02:44:38
8/10אייקון ציון
סרט חמוד. ההתחלה נחמדה בלי יותר מידי בדיחות והומור אבל עדיין סוחפת. באמצע מתחיל כל הסיפור וישנם הרבה בדיחות משעשעות שרק טום וג''רי יכולים להעביר. והסוף נוראי משעמם בטירוף ולא מצחיק כלל. השחקנים נוראיים כל המשחק שלהם נשמע כאילו הם קוראים מדף. הסיפור היה טוב וישנם חלקים בסרט שמאוד מזכירים סרטונים וסרטים אחרים של טום וג''רי רק בעולם האמיתי. נ.ב האנימציה מצויינת.
שם: dtגיל: 6005/07/2021 13:55:44
8/10אייקון ציון
סרט חמוד. התחיל ממש מקסים על רקע ניו יורק עם שירים בשילוב אנימציה. לצערי האנימציה באיזה שלב השתלטה על המסך לגמרי. מה שהפך לסרט עמוס מידי
שם: gal_ohגיל: 4503/07/2021 23:17:00
10/10אייקון ציון
כיף סרט סרט. הומור שמשלב בדיחות פיזיות קלאסיות של טום וג''רי ביחד עם קטעים משעשעים בקו עלילה עם שחקנים אמיתיים. מומלץ לכולם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט