האלמנה השחורה ביקורת סרט

Black Widow Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "האלמנה השחורה":
"יוצא דופן לטובה מבין סרטי מארוול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Black Widow
משחק דייויד הארבור, סקרלט ג'והנסון, פלורנס פיו, רייצ'ל וייז במאי/ת קייט שורטלנד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להאלמנה השחורה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"רלוונטי ונועז"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה לא סוד שרוב חובבי הקולנוע בעולם, גם אם אינם חובבי קומיקס, מחכים בקוצר רוח לעוד חוויה חדשה עם גיבורי העל שהפכו מנוקמים לחברים איתם אנו מבלים אחת לעונה. אבל הנה עברנו שנה בה אחד מכוכביו הגדולים של הפרנצ'ייז הלך לעולמו (צ'דוויק בוזמן, "הפנתר השחור"), כל הסרטים העתידיים של האולפן נדחו לזמן לא ידוע וכל ההפקות המתוכננות בוטלו עד להודעה חדשה. כעת, שנתיים לאחר יציאת הסרט האחרון בסדרה הבלתי נגמרת, נראה שחזרנו לבילוי מוכר נוסף עם הסרט ה-24 של אולפני 'מארוול'. אבל "האלמנה השחורה" הוא לא מה שציפיתם.קייט שורטלנד הינה במאית אוסטרלית שידועה בעיקר בכישרונה לייצר תחושת קלסטרופוביה ואווירה ריאליסטית אינטנסיבית. כך עשתה במותחן הישרדות המופלא "סינדרום ברלין" וגם בדרמה ההיסטורית המרשימה "לורה", לא הבחירה האופטימלית לסרט של מארוול. אבל המפיקה ההוליוודית הראשון ששמה כסף על הבמאית היא לא אחרת מסקרלט ג'והנסון. הכוכבת, שמשחקת את הדמות של האלמנה השחורה במשך מעל לעשור, שכנעה את נשיא חברת 'מארוול' שנטשה רומנוב צריכה במאית (בדגש על אישה) שתכניס אותנו לכאוס שנמצא במוחה. שורטלנד מתגלה בתור הבמאית הראשונה שלא רק מכניסה אותנו לראש של נטשה, אלא גם גורמת לנו לראשונה להתאהב בה.
בעקבות אירועי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" מוצאת את עצמה נטשה לבדה, ללא נוקמים או ציוד מתוחכם, נמלטת מרשויות החוק ושורדת לבדה. סיקוונס הפתיחה נראה כמו סרט אינדי או אפילו כמו יצירת המופת הצנועה "מתחת לעור" בכיכובה של ג'והנסון. תאורה טבעית אפלולית, השחקנית עם איפור מינימלי, ביגוד פשוט ושקטה לחלוטין – הדרך הטובה ביותר לתאר את בדידותה של הסופר-סוכנת. הכול משתנה כאשר נטשה מקבלת מסר מפתיע מאדם אותו הכירה בימיה כמתנקשת- ילנה (פלורנס פיו), אחותה.מבלי לבזבז זמן על פלאשבקים, התסריטאים ג'ק שייפר ("וונדה-ויז'ן") ואריק פירסון מקלפים בסבלנות את עברה של נטשה ומגלים לנו פרטים חדשים על משפחתה האמיתית והמזויפת, התלאות אותן עברה בארגון הקג"ב וגם כיצד ערקה למג"ן במטרה להיות טובה יותר. ילנה לועגת להצלחתה ה"מזויפת", לטענתה, של אחותה הגדולה אך נאלצת לעבוד איתה במטרה להפיל אחת ולתמיד את דרייקוב, המיליארדר הרוסי שעומד מאחורי תכנית האלמנות.
כבר מסיקוונס הקרדיטים, שמשתמש בגאוניות בשיר "Smells Like Teen Spirit" של נירוונה, אנחנו מבינים שישנו משל גדול יותר מאחורי הסרט. הסרט התחיל את דרכו אי שם באוקטובר 2017, בדיוק בזמן שקמפיין ה-Me Too התפוצץ. לכן, קשה שלא להבחין בקווי דמיון בין דרייקוב, אדם בעל כוח והשפעה גדולים יתר על המידה, לבין רשע גדול ממנו - הארווי ווינשטיין. אם "הפנתר השחור" הרגיש פוליטי עבור הקהילה השחורה של ארצות הברית, "האלמנה השחורה" מרגיש כמו זעקתן של בנות 'מארוול' למען הוליווד בטוחה יותר. לכן, לא תמצאו יותר מדי מההומור הציני-מארוולי או הופעות אורח של גיבורי הסדרה. בכך עומד סרטה של שורטלנד בפני עצמו והופך לסרט הרלוונטי והנועז ביותר של האולפן עד כה.למרות שהסרט הצליח להדהים אותי כמעט בכל אספקט, דבר אחד נותר מאחור- הליהוק. מאוד מוזר שבסרט בו דמויותיו הראשיות הן ממוצא סובייטי אין אפילו ליהוק של שחקן משנה סובייטי אחד. במקום, נותר לנו רק לגחך כשדייוויד הארבור משחק את הטקסט הנהדר של שייפר ופירסון עם מבטא מעורר עצבים. זה לא מונע מפלורנס פיו לגנוב את ההצגה, אך עצם ליהוקה מרגיש שגוי ומאולץ. דווקא אולגה קורלינקו ("קוונטום של נחמה" ו"קירות") השחקנית האוקראינית היחידה בחבורה גורלה לגלם דמות שאינה מדברת.אם שורטלנד וחבריה היו מחפשים, הם היו מוצאים מגוון שחקנים רוסיים מוצלחים בפני עצמם. חבל שדווקא האולפנים החדשניים והליברליים יותר לא מרשים לעצמם ללהק שחקנים אלמוניים, לפחות להוליווד, שיתאימו לתפקיד מאשר שחקנים בריטים שיגלמו סובייטים לשעבר.
האלמנה השחורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: lssyגיל: 1403/10/2021 14:00:51
4/10אייקון ציון
אוקיי אני מעריץ מארוול אז הייתי חייב לראות את הסרט.. כמובן שראיתי בבית בגלל שאני עצלן ואין לי כוח ללכת לקולנוע... קיצר, סרט חלש מאוד.אקשן סביר. לא השנה הכי טובה של מארוול... אני ממליץ לכם לצפות בטלוויזיה כי הייתם כבר ישנים באולם מרוב שהסרט משעמם... אפילו שהסצנות אקשן מעירות אתכם, עדיין סרט חלש ממש משעמם. כפי שאמרתי סצנות אקשן סבירות... לא משהו. ואני ראיתי את כל סרטי מארוול ואני יכול להגיד לכם שזה היה פשוט משעמם... אוקיי. מה אני חושב על הסרט באמת? משעמם אפילו שיש סצנות אקשן טובות.. אפקטים סבירים שאפילו לא שמים לב אליהם. סרט שצריך הרבה כוח פיזי בשבילו... מקווה שתהנו יותר ממני.. אבל בכל זאת שהסרט היה משעמם ביותר אני אתן לו 4. כי שאפו על האקשן!
שם: יפעתגיל: 4920/08/2021 13:41:13
7/10אייקון ציון
ההתחלה של הסרט טובה, ההמשך הולך ומדרדר עד החלק האחרון המייגע...
שם: רועיגיל: 2802/08/2021 10:39:58
6/10אייקון ציון
בינוני מאוד. הבחירה של השחקנים מדהימה, המשחק שלהם גם מצויין אבל הפגם העיקרי בסרט זה העלילה שלו. למרות שיש לא מעט קטעי אקשן לא מצאתי עניין מיוחד בסרט, במיוחד לא מצאתי את הייחודיות שמארוול אוהבת להכניס לסרטים שלה, הסרט היה מעט דרמתי ולעיתים משעמם. הרגיש כמו עוד סרט אקשן בינוני פלוס עם רפרנסים לסרטים הקודמים של מארוול. לטעמי הם מסוגלים להרבה יותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט