"אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד", "תמיד תהיה ג'נטלמן, תגיש עזרה למי שצריך ותלחם בכבוד. תמיד עד הסוף" הן חלק מהאמירות החשובות והחינוכיות שעליהן מושתתת ההתנהגות של שלושת המוסקטרים. שמותיהם המקוריים של השלושה הם אתוס, פורתוס ואראמיס, גיבורים מהמאה ה-17 בצרפת פרי דמיונו של הסופר אלכסנדר דיומא האב אותם הגה במאה ה-19. הספר של דיומא האב מביא גיבור נוסף: דארטניאן שמעוניין בעצמו להפוך למוסקטר. דארטניאן מגיע לפריז, נקלע לקטטה, נשדד והופך חסר כל. למרות המצב חסר הביש, הוא מצליח שוב להיקלע לעימות והפעם עם לא פחות משלושה, שהם במקרה שלושת המוסקטרים המפורסמים, אך דווקא הפעם המזל מאיר לו פנים והם הופכים חברים.רבות דובר על הרפתקאות שלושת המוסקטרים – לספר נכתבו ספרי המשך, יצאו סרטי קולנוע (שהאחרון שבהם יצא ב-2011) וסדרות טלוויזיה מונפשות. אחת הסדרות המונפשות היא "שלושת המוסקטרים" הספרדית משנות השמונים, בה הדמויות הראשיות הן כלבים. כעת מספר עשורים אחרי, קורמת הסדרה עור וגידים והדמויות האהובות חוזרת למסכים – הפעם למסך הגדול עם דמויות תלת ממדיות ויותר זמן מסך.
פרסומת
מהלך זה דומה לסרט אנימציה נוסף שיצא כעת, "בקצב הג'ונגל", שאף הוא מנסה להחזיר עטרה ליושנה (ונכשל בגדול). האם המהלך הזה נכון? אני לא בטוחה. ללכת על בטוח ולחזור למקורות שעשו טוב בעבר לא בהכרח נכון לתקופתנו, אלא אם כן יש מה לחדש. ובמקרה בו אנו עוסקים לא נראה שחל שינוי וגם הביצוע לוקה בחסר.התסריט של דאג לנגדייל ("סקובי דו: פחד במה") מאוד בנאלי ומכיל יותר מדי מידע שלא בהכרח תואם את גילאי הילדים שמגיעים לסרט. כמו כן, נראה כי הדמויות עושות את מה שהן אמורות לעשות מבלי להפגין במיוחד רגשות. הדמויות מוצגות בצורה חד ממדית - טוב או רע ואין תחום אפור. היחיד שבאמת מפגין רגש ומוצג בצורה דו ממדית הוא העכבר פיפ שהופך לנושא כליו של דארטניאן.
דווקא צמד הבמאים טוני גרסיה וסטפן יוז מצליחים להפיח רוח חיים תוססת בתסריט. למרות הנושא ההיסטורי והמידע הרב, ניכר כי הסרט מונגש לילדים צעירים. הוא בעיקר מכיל הרבה בדיחות (חלקן מאוד ילדותיות) ותורם לרמת השעשוע של הילד. הדמות הראשית, דארטניאן היא סוג של "גיבור" מלא בטחון עצמי שבטוח ביכולותיו להציל את המצב. שיתוף הפעולה שלו עם שלושת המוסקטרים מספק מספר סצנות מוצלחות. בנוסף, ישנן לא מעט סצנות אקשן שתורמות לקצב המהיר של הסרט. אבל זה עדיין לא מספיק. רמת האנימציה והתסריט בסרט טעונות שיפור במיוחד לאור המתחרות בשוק. וחבל, כי הסרט בהחלט טמון בחובו פוטנציאל.