24 - העונה השנייה ביקורת סרט

24 Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "24 - העונה השנייה":
"העונה השנייה של "24" מוכיחה שקיימים חריג לכלל, לפיו המשכונים הם הדבר הלא נכון. אפילה, ממוקדת ומותחת בהרבה, העונה השנייה של 24 היא מתח טהור."
  שתף/י
פוסטר
משחק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל24 - העונה השנייה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"העונה השנייה של "24" מוכיחה שקיימים חריג לכלל, לפיו המשכונים הם הדבר הלא נכון. אפילה, ממוקדת ומותחת בהרבה, העונה השנייה של 24 היא מתח טהור."
דירוג הגולשים
אין עדיין הצבעות לסרט זה. דרגו עכשיו!
0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה לי לחשוב על מישהו שלא יודע מהי "24". הפורמט הטלוויזיוני המנצח שכבש את ארה"ב (ואת ישראל, באיחור מה), הוא אחד המוצרים הטלוויזיוניים האיכותיים ביותר שפקדו את מרקעי הטלוויזיה בשנה האחרונה.תיאמר האמת, העונה הראשונה של "24" לא הייתה חפה לגמרי מפגמים. למעשה, בשליש האחרון שלה היא סבלה מ"עייפות", ומיחזרה את עצמה שוב ושוב. חלק מהעניין היה הכנסת שני פקטורים אנושיים (האם טרי והבת קים) חסרי אונים, שנחטפים שוב ושוב עד שלצופה, בשלב מסוים, נמאס לראות חוסר אונים מתמשך על המרקע. גם העלילה הפכה להיות פחות מהודקת עם התקדמותה עונה הראשונה לסופה.
אבל העונה השנייה, במפתיע, היא סיפור אחר לחלוטין. בעונה השנייה אנו רואים את ג'ק באואר (קייפר סאתרלנד), פגוע, מריר ואפל בהרבה, לאחר טרגדיה אישית. הוא מזוקן, פגוע וציני כלפי כל בגישתו. חיי המשפחה שלו הרוסים, והוא זאב בודד שלא מעניין אותו דבר. אבל שוב נגרר ג'ק לעוד סדרת מאורעות מפחידה ומצמררת האורכת 24 שעות, במהלכה מתברר לו כי ארגון טרור איסלמי, בעזרת כספים מולבנים, ארגן הטמנת פצצת אטום בלב לוס אנג'לס, האמורה להתפוצץ ולכלות את כל העיר ואף יותר מכך. ג'ק באואר, בפקודת הנשיא השחור דייויד פאלמר (אותו הציל ממוות בעונה הראשונה) שב לפעולה, והפעם בחזיתות רבות ומסוכנות בהרבה. הפעם, שותפים למאבק גם הנשיא, המגלה כי קנוניות פוליטיות נרקמות מאחורי גבו, וכן מוסד הלוחמה בטרור עבורו עבד ג'ק, המהווה אף יעד לחיסול.העונה השנייה של "24" נמנעת, ובצדק, מחלק גדול מהטעויות שאפיינו את העונה הראשונה. ראשית, העונה השנייה היא פחות פוליטיקלי קורקט. ג'ק באואר הוא אדם אחר, ציני, רדוף אשמה ומיוסר, בעל משאלת מוות. כדי להצליח במשימתו הוא מוכן לחרוג בהרבה מהכללים, וללכת על הגבול שבין טוב לרע. במובן זה הדמות שלו הופכת מעניינת בהרבה ופחות חד ממדית מבעונה הראשונה, שם היה האול-אמריקן-גאי. עושה רושם אף, שהעונה השנייה מושפעת בבירור מהטראומה של אירועי ה- 11 בספטמבר 2001. צל הטרור הערבי מרחף מעל ארה"ב כולה במהלך העונה השנייה, וניתן ביטוי לחשש האמריקני הכבד, שעסקים אמריקניים רבים הנם למעשה כיסוי לפעילות הלבנת כספים שמטרתה לממן ארגוני טרור קיצוניים (למי שלא יודע, לאחר ספטמבר 2001 התקבלה בארה"ב שורה ארוכה של חקיקת אנטי-הלבנת כספים, שהפכה את גן העדן הכלכלי ששמו ארה"ב למעין "אח גדול" נוסח ספרו של ג'ורג' אורוול "1984").
שנית, העונה השנייה מכניסה לזירה גם מאבקים פוליטיים פנימיים המאיימים לכלות את נשיאותו של דייויד פאלמר, וגם מאבקים בזירה הבינלאומית, שעה שארה"ב נגררת, בעל כורחה ליציאה כפויה למלחמת עולם שלישית.שלישית, יש פחות גימיקים, ועם זאת הרבה יותר מתח "איכותי" בעונה השנייה. כותבי התסריטים הבינו, כפי הנראה, שבלי מתח אמיתי, הרייטינג (אותו מכשיר יקר ערך שמשאיר אותם בעבודה...) יצנח במהלך העונה השנייה, ואין לי ספק שכתיבתם השתפרה בהרבה מזו של העונה הראשונה. לא הייתה לי כמעט סבלנות לחכות בין סופ"ש לסופה"ש שלאחריו כדי להשכיר את דיסק ה- DVD הבא בסדרה. וזה רבותיי, אומר הכל.סיכום: מתח מהודק ואיכותי; אפל ומתוחכם בהרבה מהעונה הראשונה. אל תחמיצו. 9 בסולם יגאל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט