אל תדאגי יקירתי ביקורת סרט

Dont Worry Darling Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אל תדאגי יקירתי":
"הדרמה על המסך פחות טובה מזו שמאחורי הקלעים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dont Worry Darling
משחק ג'מה צ'אן, פלורנס פיו, הארי סטיילס, כריס פיין במאי/ת אוליביה ווילד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאל תדאגי יקירתי מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"מלא חורים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בחודשים האחרונים כולם מדברים על הסרט החדש של אוליביה ווילד "אל תדאגי יקירתי". בעוד שמבחוץ נראה שזהו חלומו של כל יחצן, הסיבה לשיח ברשתות הוא בעיקר בזכות הדרמה שיצרה ווילד מחוץ לתסריט. דרמה שכללה רומן עם השחקן הראשי הארי סטיילס בזמן הליך גירושים וגם שמועות על בגידה, תככים ועוינות בין שחקנים ואיך אפשר טלנובלה הוליוודית טובה בלי ריב ענק בין הבמאית לכוכבת הראשית שלה, אחד כזה שלפי השמועות כלל גם צעקות על הסט. אבל כפי שהבמאית האמריקאית אמרה בראיון לאחרונה "אם היה מדובר בגבר, אף אחד לא היה מתייחס לסקנדלים" והיא די צודקת לכן נשפוט רק את הדרמה הפחות טובה שהיא יצרה - ואני כמובן מדברת על הסרט עצמו.גם אם היו כאלה שנהנו ממחרוזת הסצנות חסרות הכיוון שהתערבלו זו בזו עד שאיבדו משמעות, קשה שלא לשים לב לכמות החורים המוגזמים שיש בעלילה. איזו עלילה אתם שואלים? כנראה שאם תשאלו אנשים שונים תקבלו תשובה דומה אך שונה, ווילד לא באמת טורחת לייצר גבולות ברורים למה שהיא ניסתה לבנות על המסך. זה לא אירוע שנתון ל"פרשנותו של המתבונן" אלא יותר כמו החבר שמציג לכם רעיון שבמקרה הטוב יכול היה להספיק לסינופסיס חמוד שאפשר לטפל בשאר הבעיות שלו אחר כך. נראה שגם לבמאית "חורשות את הלילה" היה רעיון שכזה, אבל היא בחרה מעולם לא לחזור לטפל באותן הבעיות.
אליס (פלורנס פיו) וג'ק צ'יימברס (הארי סטיילס) הם הזוג המושלם, שחי חיים מושלמים במעין עיירה בשם ויקטורי באמצע המדבר, שגם היא כמובן מושלמת ונראית כמו עלון רטרו משנות ה-50. העיירה מתוחזקת על ידי החברה המסתורית שבה עובד ג'ק ושאר הגברים בעיר. על הפרויקט הגדול והסודי מנצחת הדמות מלאת הכריזמה פרנק (כריס פיין). עם הזמן הסקרנות גוברת ובחייה של אליס מתחילים להיווצר סדקים בצורת התקפים, פרנויות ועוד התנהגויות מוזרות לכאורה ללא סיבה, כפי שמשכנעת אותה הסביבה הקרובה, אבל ההתנהגות הזו מאיימת על השלמות שהוצגה בתחילת של הסרט.נראה שהשחקנית והבמאית לא מצליחה לפתח את הרעיון מעבר לחזון הבסיסי ולכן משתמשת בטריקים ישנים, כמו סצנות מפחידות בלי משמעות, כדי למלא זמן מסך שיספיק לסרט באורך מלא. מלבד אותם הטריקים מורגש שיש לווילד הרבה מה לומר, כפרסונה וכבמאית. אולי כאן ריבוי הרעיונות והמסרים מקשה להתמקד בכל רעיון ולמצות אותו עד הסוף. מגזלייטינג ועד מעמד האישה דרך כתות ומשמרות ארוכות מדי בבתי חולים, יש כאן כל נושא חברתי שרק תרצו, את חלקם היא אפילו נוטשת באמצע רק כדי לסמן וי.
למרות התסריט חסר ההיגיון אפשר להניח שהסרט ככל הנראה לא יתרסק קופתית. יש ערך רב יותר לדרמה מחוץ למסך מאשר עליו וחוץ מזה, ווילד מחזיקה שניים מהשמות החזקים ביותר בתעשייה כרגע - פלורנס פיו שכולנו אוהבים ולצידה הארי סטיילס בתפקיד גדול יותר ממה שראינו עד כה (חייל ב"דנקרק" וגיבור על שיופיע בהמשך במארוול). הבחירה בשם גדול נראית כמו הבטחה אבל מתבררת כמקל בגלגלים באוטו הלא מתניע של ווילד. המשחק שלו לא משכנע מספיק כדי לגרום לנו להאמין שלמעשה מי שעל המסך לא שר לפני רגע את Watermelon Sugar.שאר האנסמבל דווקא משחק לא רע בכלל, ייזקף לזכותה של ווילד שגם סידרה לעצמה תפקיד קטן ומשעשע. פיו תלמידה מצטיינת שמלבד מחיאות כפיים סוערות על שהצליחה להחזיק תפקיד זוגי ללא פרטנר, כרגיל נפלאה בתור בחורה שהסביבה גורמת לה להשתגע. היא כבר עכשיו כוכבת גדולה ועדיין מרגישים שזו רק ההתחלה שלה. יש בה קלאס של הוליווד הישנה עם המון צניעות שבאה לידי ביטוי על המסך. כריס פיין נהדר בתפקיד שנראה קצת כמו חלטורה כמנהיג כת (או מה שזה לא יהיה כי לא טורחים לספק הסברים). גם הצילום עוזר לסרט להרוויח כמה נקודות עם הבחירה לשים מאחורי המצלמה את מת'יו ליבטיק‎ (שכבר עבד בעבר על סרטים על התמוטטות נפשית כמו "ברבור שחור" ו"רקוויאם לחלום"). כל שוט יפה ומהפנט ויכול לעמוד גם כפריים בפני עצמו. יחד עם הארט המדויק ופלטת הצבעים המושלמת, נוצרת עטיפה מאוד יפה ואסתטית שעוזרת לעתים להסיח את דעתנו מהתסריט הבינוני או מכישורי המשחק הגרועים של הארי סטיילס, שעדיף שיישאר בתחום השירה.לפני כמה חודשים יצאה הסדרה של אולפני מארוול "וונדה וויז'ן", שהציגה גם היא עולם שבדיעבד התברר כאוטופיה מנותקת לחלוטין שהכל בה מזויף. היא נבנתה בצורה מאוד חכמה מתוך הבנה שכדי לייצר טוויסט שישנה לנו את המחשבה צריך קודם ליצור אחת כזו. בחיבור בין "וונדה ויז'ן" ל"מראה שחורה" שיצרה פה ווילד, הקרקע נסדקת עוד לפני שאנחנו מצליחים להבין על איזו קרקע אנחנו בכלל עומדים. הדבר הזה הוא מה שהופך את הפאנץ' לבעייתי, כי גם כשהבנו את הרעיון הכללי אין לנו אשליה מסוימת לנפץ ולא מספק את אותו אפקט שכיוונו אליו. אחרי "חורשות את הלילה" שגרם לי לצפות לסרט החדש של ווילד, זה מבאס לקבל פיצה לא אפויה עד הסוף.
אל תדאגי יקירתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: א.שגיל: 1703/05/2023 14:17:34
6/10אייקון ציון
סרט מתח נחמד, עם מיסתוריות מעניינת. אך הסוף לא עומד על הציפיות ולא מספק תשובות מלאות. בנוסף, דמויות מסוימות חסרות כל תועלת לעלילה, ורצף האירועים יכול להרגיש מעט מוזר במהלך הסרט. ללא פלורנס פיו המצילה את הסרט באמצעות הביצוע הנהדר שלה,אין כל כך טעם לצפות בסרט הזה. אם אתם מחפשים סרט מיסתורי להעביר איתו את הזמן, אך לא מצפים לגאונות או תחכום מסוים, אתם לגמרי יכולים להנות.
שם: אילןגיל: 5518/12/2022 12:01:40
1/10אייקון ציון
א. זה פשוט סרט דפוק. נקודה. ב. מי שאשם זה בית הקולנוע שבכלל מאפשר להקרין כזה סרט. קיצר - לברוח מהסרט הזה
שם: עומרגיל: 4005/12/2022 15:15:32
8/10אייקון ציון
סרט מתח, עשוי מצוין. יש כמה חורים בעלילה שמשאירה הרבה מקום לדמיון.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט