פרסומת

מומיות ביקורת סרט

Mummies Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "מומיות":
"עוד להיט מבית היוצר של "טד החוקר""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mummies
משחק שון בין, אלינור תומילסון במאי/ת חואן גאלוצ'ה  
ילדים
ביקורת סרט למומיות מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"הנאה משפחתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי היה מאמין שסרט המומיות הראשון נוצר כבר בשנת 1939. סרטים על ארכיאולוגים היוצאים להרפתקאות אחר תגליות היסטוריות ואוצרות קדומים קיימים מאז ראשית ימי הקולנוע. סדרת סרטי "אינדיאנה ג'ונס" בכיכובו של הריסון פורד, סדרת סרטי "המומיה" בכיכובו של ברנדן פרייז'ר, סרטי "אוצר לאומי" בכיכובו של ניקולס קייג' ולאחרונה גם סדרת סרטי האנימציה של "טד החוקר" סחפו את הקהל הצעיר כשהביאו את סיפורו של פועל בנין פשוט שחולם לצאת להרפתקאות בסגנון "אינדיאנה ג'ונס" ומגשים את חלומו.הסרט החדש של יוצרי "טד החוקר", "מומיות", מכיר לנו גיבורים חדשים ועולמות חדשים. הסרט מתרחש בעיר מומיות שנמצאת עמוק במסתורי האדמה, בה מתברר שהמומיות ממשיכות לחיות. גיבורי הסרט הם הנסיכה נפר, בתו של המלך פרעה והנסיך תוט'. השניים הגיעו לגיל החופה ונבחרו על ידי ציפור הפניקס הקדומה כזיווג המושלם. שניהם שונים מאוד אחד מהשני – תוט' גאוותן ורודף שמלות ונפר הרפתקנית שבכלל לא מעוניינת להתחתן. למרות מחאתם אודות השידוך, על פי התרבות הקדומה, ברגע שציפור הפניקס הקדומה בוחרת את הזיווג – יש לקבלו ללא עוררין. תוט' מקבל טבעת עליה עליו לשמור מכל משמר ואובדנה, משמעו אובדן לשונו ומאור עיניו. העלילה מסתבכת כאשר לורד קרנבי הארכיאולוג מצליח למצוא פרצה לעולם המומיות ולגנוב את טבעת המלוכה.
תוט' רודף אחריו עד לעולמנו ואליו מצטרפים אחיו הקטן, סקהם, תנין המחמד קרוק וגם נפר שעקבה אחריהם. במהלך המרדף אחר הטבעת הם מגלים את נפלאות העיר לונדון שוקקת החיים – המכוניות המהירות, המטוסים, התאטרון המרהיב, הביגוד החדשני, המוזיקה הקצבית ונפר מגלה את כשרון השירה שלה. אד, מפיק מוזיקלי צעיר ונחמד ששומע את קולה הערב, מאמץ אותה ואת חבורתה לחיקו והופך אותה לכוכבת עולה. בד בבד תוט' ונפר מתחילים להתקרב אחד לשנייה ולא לסלוד מהמחשבה של נישואים זה לזו. אך כשלורד קרנבי מגלה את נוכחותם בעולמנו, הוא מחליט שלא להסתפק רק בטבעת הנישואים המלכותית ולהשאיר גם את נפר ותוט', המומיות החיות, כלואים בעולמנו. האם מזימתו תצליח?ג'ורדי גאסול וחאווייר לופז באריירה, שאחראים על כתיבת התסריט לשני הסרטים הקודמים של "טד החוקר", ממשיכים בכתיבה הרפתקנית ומשעשעת. גם בסרט זה, כמו בסרט האחרון של "טד החוקר החופר", התוספות הטכנולוגיות של עולמנו שבאות לידי ביטוי במכשירים סלולרים, קליפים ויצירת אינטראקציה באמצעות זום תורמים להזדהות קהל הצופים הצעיר. הקו העלילתי פשוט מאוד וניתן היה להוסיף לו יותר עומק, כמו למשל לבטיה של נפר לגבי החזרה לעולם המומיות או לצפות בפרעה ואשתו המודאגים מהיעלמותה של נפר. גם דמותו של לורד קרנבי חד ממדית וניתן היה להוסיף לה עוד מימד, פרט לעובדה שאמו מאוד דומיננטית בחייו. יש לציין כי השימוש במילה מומיה באנגלית נשמע אותו הדבר כמו אמא אבל בעברית זה לא עובד והבדיחה אודות התקשרות מכשיר הסלולרי לאמו של קרנבי בכל פעם שהוגים את השם מומיה מתפספסת.
יחד עם זאת, השימוש בסצנות שמזכירות את הסרט "בן חור", תורמת לתחושת הנוסטלגיה. האנימציה פשוט נפלאה הבמאי חואן חסוס גרסיה גאלוצ'ה מביים את הסרט בקצביות ובמקצועיות. ישנו מספר מצומצם של שירים בסרט שמגיעים בתזמון מדויק ויחד עם המוזיקה הנהדרת של פרננדו ולסקאז הם מתמזגים נהדר עם הקו עלילתי הדינמי.
מומיות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מבקר בוגרגיל: 5001/05/2023 09:13:37
7/10אייקון ציון
מומיות סרט חביב ביותר לצפייה לילדים קטנים. צפיתי עם ילדים בני 5 ו 7 והם נהנו מהסיפור וההרפתקאות. סיפור של הרפתקה משפחתית, עם נגיעות מעולם דמיוני של מומיות ושל מצרים העתיקה. קליל ונחמד לגילאים קטנים.
שם: אורי חןגיל: 2906/04/2023 09:46:39
10/10אייקון ציון
מקסים, ראיתי בפורים עם האחיין והוא לא מפסיק לדבר על הסרט. גם השירים טובים.
שם: אלינורגיל: 1026/03/2023 16:57:15
10/10אייקון ציון
הייתי עם שני ילדים בני 10 וממש אהבו.
קישורים
חץ מומיות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט