נקודת שוויון 3: הפרק האחרון ביקורת סרט

The Equalizer 3 Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "נקודת שוויון 3: הפרק האחרון":
"דנזל וושינגטון מוכיח כי עדיין יש לו את זה - ובגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Equalizer 3
משחק דנזל וושינגטון, דקוטה פאנינג במאי/ת אנטואן פוקואה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנקודת שוויון 3: הפרק האחרון מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"וושינגטון במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמעט עשור מאז יצא הסרט "נקודת שוויון" בשנת 2014, חוזר דנזל וושינגטון בפעם האחרונה לנעליו של אחד התפקידים עימם הוא מזוהה, רוברט מקול האיש והאגדה. מקול הוא איש חיל הנחתים לשעבר וקצין ביון צבאי מיומן ומתוחכם שפרש מרצונו מתפקידו וכלפי חוץ מסתגל לחיים כאזרח פשוט מן המניין. אך כשהוא נתקל בחוסר צדק הוא מחליט לעזור למקופחים, לקחת את החוק לידיים ולהראות לרעים מה העונש על הבחירה הלא נכונה שביצעו. כל זאת באמצעים אלימים במיוחד, כשהוא אוהב לעשות שימוש בשעון טיימר ולאמוד את משך הפעולה. תמיד לפני התחלת המאבק, מופיע הבזק של מספר שניות שבהן מקול סורק את המקום ומחליט באיזה אביזרים ומכשירים ובאיזה אופן הוא ינטרל את אויביו. מספר שניות לאחר מכן הם שכובים מתים או פצועים קשים נאנקים מכאבים ומצטערים שאי פעם פגשו וניסו לפגוע בו.בסרט הראשון מקול עובד בחנות לחומרי בניין ובלילות מבלה בדיינר שכונתי. הוא מלא בכוונות טובות ולכן עוזר לראלפי, בחור בעל משקל עודף שעובד איתו על מנת להיכנס לכושר ולהפוך למאבטח. בנוסף, הוא מתיידד עם זונה צעירה בשם טרי שחולמת לפתוח בקריירת שירה ומחליט לעזור לה לפתוח בחיים חדשים. אך מתברר שהחלטה זו מתקבלת בפחות אהדה מצד מעסיקיה ואז מקול נאלץ להיעזר בכישוריו המיוחדים על מנת "לשכנעם". בסרט השני מקול עובד הפעם כנהג מונית בבוסטון ועוזר במסווה למבקשים עזרה (בהמשך לסיום הסרט הראשון בו פרסם הודעה אנונימית באינטרנט בה הוא מבקש שמי שזקוק לעזרה יכתוב לו). הוא עוזר לאישה לקבל חזרה את בתה שנחטפה על ידי אביה, עוזר לקשיש למצוא את אחותו עמה איבד קשר בזמן מלחה"ע השנייה ובעיקר מנסה לפענח את רצח חברתו הטובה, סוזן פאלמר (שגם מופיעה בסרט הראשון). רצח שלכאורה נראה כגניבה שהסתבכה ועושה על מקול רושם שמדובר בסיבוך אחר. עם התפתחות העלילה, זה מתגלה כקשור לעברו ומסכן את יקיריו.
כעת הסרט השלישי מתרחש באיטליה ומתחיל עם משימת חיסול חדשה אותה עושה מקול, אך בסופה הוא נפגע וכמעט מת. מוצא אותו קצין משטרתי בשם ג'יו, הוא מביא אותו לרופא שהוא גם כומר והוא מציל את חייו. מקול המתבודד אט אט מתחיל להבריא, להתחזק, להפשיר ולהיקשר לאנשים הנחמדים של העיירה - תוך כדי העלאת מחשבות על עברו, גורלו ומהות חייו ומחליט להפוך אדם טוב יותר. המשמעות היא לא להשתמש שוב בכוחותיו המיוחדים ולפתור את הדברים בצורה טובה. באיטליה הוא יוצר קשר עם אמה קולינס (דקוטה פנינג), סוכנת CIA אמריקאית צעירה, בתחילת דרכה לה הוא מדליף מידע סודי אודות המאפיונרים והיא מגיעה לפגוש אותו באיטליה. הקשר בינה ובין מקול לא ברור אך יתברר בסוף הסרט. מאורעות קשים, איומים ואלימות מצד אנשי מאפיה על אנשי העיירה מעוררים במקול כעס וזעם. והוא מחליט להשיב את הצדק על כנו בדרך היחידה שהם יבינו: אלימות קשה.הבמאי אנטואן פוקואה מביים בקצביות עוד הרפתקה מותחת ואלימה של גיבורנו (סרט זה אפילו אלים ומדמם יותר מקודמיו), רוברט מקול שממשיכה את אותו קו עלילתי. זהו שיתוף הפעולה הרביעי של פוקואה עם וושינגטון (שהתחיל עם הסרט "יום אימונים מסוכן" בשנת 2001, עליו זכה וושינגטון באוסקר) ונקווה שיהיו עוד שיתופי פעולה נוספים. נראה כי פוקואה יודע מה הוא עושה כשבחר בוושינגטון לפרויקטים אלה. הכימיה בין וושינגטון לדקוטה פנינג, עמה שיתף פעולה בסרט "נקמה בוערת" כשהייתה ילדה, מוסיפה לסרט עוד גוון מעבר לפן העלילתי. בניגוד לשני הסרטים הקודמים, העלילה צפויה מדי ואין מספיק מתח. מכיוון שמדובר בסרט הסיום של הסדרה, ניתן היה לסגור יותר קצוות, לתת יותר מידע על עברו של מקול. התחושה שיוצאים מהסרט היא שצריך סרט נוסף שיעשה יישור קו עם שני הסרטים הקודמים, כולל הדמויות השונות להן עזר מקול.
מנגד, יש פה את דנזל וושינגטון שאמנם כבר לא צעיר ועוד שנה וחצי כבר יציין שבעה עשורים אך נראה כי כוחו עוד במותניו. הוא גולת הכותרת של הסרט ועל כתפיו מונחת חובת ההוכחה – ואין ספק שהוא עושה עבודה מצוינת. וושינגטון גם מוכיח יכולת משחקית דרמטית וגם מראה כי הוא כוכב אקשן - הוא פשוט שחקן ענק. הוא עדיין כריזמתי ושופע קסם באופן טבעי. אי אפשר שלא לחשוב על ליאם ניסן בזמן הצפייה בסרט, שכן שניהם כמעט באותו הגיל. לניסן כבר מלאו לו שבעים, אך הוא שופע סקס אפיל ועדין ממשיך לצלם סרטי אקשן בקצב מסחרר. נראה כי גם וושינגטון הולך באותו הכיוון. ולמרות שיש הרבה מה לשפר בסרט – וושינגטון פשוט עושה את הסרט ובגדול.
נקודת שוויון 3: הפרק האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 3818/01/2024 23:32:50
6/10אייקון ציון
בנאלי, צפוי ודיי משעמם לטעמי. הסרטים הראשונים היו טובים. קצת חוסר אמינות היה לי לאורך כל הסרט הזה. לא נתתי ציון נמוך יותר כי בכל זאת היו כמה סצנות טובות ונופים יפים של איטליה.
שם: תומר חמיגיל: 4522/09/2023 17:11:57
9/10אייקון ציון
ואאו וואאוו ושוב פעם לחובבי הסדרה צפויה הנאה צרופה של חוויה מהנה למרות שבטח בשבילם הסוף צפוי אבל עדיין שווה ולמי שלא מכיר את הסדרה הגיע הזמן להכיר ולראות את הסרט ואז למשיך ולחפש מאוחר יותר את חלקים אחד ושניים
שם: אמירגיל: 4119/09/2023 10:09:42
8/10אייקון ציון
סרט אקשן עשוי טוב בנוסף לנופים המדהימים של דרום איטליה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט