היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית ביקורת סרט

The Ministry of Ungentlemanly Warfare Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית":
"סרט פעולה קומי מבדר, מדמם ועשוי היטב"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר The Ministry of Ungentlemanly Warfare
משחק הנרי קאביל, אלן ריצ'סון, אלכס פטיפר, קארי אלווס במאי/ת גאי ריצ'י  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להיחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כיף אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
מדד פופולריות
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוען הבריטי גאי ריצ'י הוא כנראה אחד מאנשי הקולנוע העסוקים ביותר בהוליווד. סוג של עוף מוזר שמצליח ליצור את הסרטים שהוא רוצה בלי להתפשר על הסגנון שלו. הוא משלב עלילות שעוסקות בעולם הפשע, עם הומור חצי ג'נטלמני וגם עם המון אלימות וסצנות פעולה מדממות. בסרטו הקודם, "החוזה", הוא ניסה להציג צד אחר בעשייתו הקולנועית ולספק לנו סרט מלחמה אפרורי ואלים המתרחש באפגניסטן. בסרטו החדש "היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית" ההומור המודע לעצמו חוזר, כמו גם סצנות פעולה הוליוודיות פנטסטיות ובלתי הגיוניות בעליל, אבל כמו סרטו הלפני האחרון גם סרט זה מבוסס על סיפור אמיתי וגם כאן הוא מתרחש בזמן מלחמה, מלחמת העולם השנייה.ההפקה הנוצצת ועמוסת כוכבים בריטים יפי מראה (יש גם אמריקאי אחד ומקסיקנית שמגלמת יהודייה מזרח אירופאית), מבוססת על רומן היסטורי ביוגרפי בשם 'Churchill’s Secret Warriors', אשר יצא לאור בשנת 2014 וחשף אירוע חשוב ממלחמת העולם השנייה. וינסטון צ'רצ'יל יצר בסתר יחידה מובחרת כדי להביס את הנאצים. זאת חרף התנגדותם של אנשי צבא ופוליטיקאים בריטים שהיו מוכנים להיכנע לצורר הנאצי. בין האנשים היחידים שידעו על הכוח המיוחד והלא שגרתי הזה הוא קצין מודיעין צעיר שתמך בצ'רצ'יל בשם איאן פלמינג. בשלב מאוחר יותר של חייו כתב אותו פלמינג את ספרי הריגול המצליחים ביותר על עלילותיו של ג'יימס בונד.
יחידת הקומנדו הוקמה בחשאי ביולי 1940, ופיקד עליה לוחם לא שגרתי שלא ממש פעל לפי ההוראות של מפקדיו, גאס מארצ'-פיליפס. כדי להתאים את הסיפור אל המסך הגדול נבחר מבצע משנת 1941, בשם POSTMASTER שהתרחש באי הספרדי פרננדו פו במפרץ גינאה במערב אפריקה. היחידה הקטנה בפיקודו של מארצ'-פיליפס קיבלה פקודה לגנוב את הספינות האיטלקיות והגרמניות מהנמל. לא ממש מה שמתרחש בסרט אבל ככה זה בהוליווד משתמשים בהשראה, ומשנים אותה לצרכים של קהל ההמונים.המפיק ג'רי ברוקהיימר, שיש לו כבר כמה וכמה להיטים ביד וגם סרטי מלחמה ("בלק הוק דאון", "פרל הארבור") הפיק את הסרט הנוכחי, שהוא יותר מחווה גרנדיוזית לקולנוע הוליוודי קלאסי מסרט מלחמה ריאליסטי. הסרט מתרחש באוקיינוס האטלנטי אבל גם בעיירה מדברית עם נמל ומספק שלל ציטוטים מסרטים קלאסיים כאשר הבולט בהם הוא "קזבלנקה". יש תחושה שהסרט נעשה באהבה רבה לקולנוע של פעם והקצב שלו קצת יותר מדוד ושקול וזאת על אף סצנות הפעולה הפיזיות הרבות שגם מספקות למעריצי ריצ'י שפע של אלימות גרפית והמון הומור שחור וסרקסטי. לא מספיק שהסיפור מרתק, ריצ'י והתסריטאים מצליחים להפוך אותו גם לסרט שיהיה מזוהה עם הבמאי העומד בראש הפרויקט.
צוות השחקנים מורכב מהנרי קאביל, שעבורו זה שיתוף פעולה שני עם ריצ'י אחרי "שם קוד מ.ל.א.ך.". שני הסרטים מזכירים באופיים הנינוח והנונשלנטי אחד את השני ושניהם נעים על גבול האלגנטי ההוליוודי הקלאסי של פעם. השחקן האמריקאי הגברתן אלן ריצ'סון (כוכב הסדרה המצליחה של אמזון פריים, "ג'ק ריצ'ר") מתגלה כבעל חוש קומי מפותח ויוצר דמות פרועה ומבדרת שמצליחה לגנוב את ההצגה. גם עבור הנרי גולדינג מתהילת "עשיר בהפתעה" זה סרט שני עם ריצ'י אחרי "הג'נטלמנים" השרמנטי, שהפך לאחרונה גם לסדרת טלוויזיה מצליחה בנטפליקס. משלימים את הצוות הסורר והנאה הם אלכס פטיפר ("מג'יק מייק") והירו פיינס טיפין (מסדרת סרטי "אחרי ש..." הבלתי נגמרים). המגייס הוא קרי אלווס ("הנסיכה הקסומה", "המסור") שכבר עבד עם ריצ'י על "מבצע פורצ'ן". פרדי פוקס מהסדרה "Slow Horses" מגלם את איאן פלמינג ואילו רורי קינר (שגילם את הסוכן ביל טאנר בסרטי ג'יימס בונד בכיכובם של דניאל קרייג) תחת איפור כבד מגלם את צ'רצ'יל רב התושיה המסרב להיכנע לגורל הרע.השחקן האמריקאי-ניגרי, באבס אולוסנמוקון, המוכר משני סרטי "חולית" הוא סוג של המפרי בוגרט המארח את הנאצים, האיטלקים והספרדים במועדון המקומי שלו. את הסוכנת האמריקאית מרג'ורי סטיוארט, שבכלל היתה בריטית עם רקע יהודי מזרח אירופאי שמשפחתה נספתה בשואה וגם נישאה למארצ'-פיליפס, מגלמת השחקנית והזמרת המקסיקנית אייזה גונזלס. היא כבר הוכיחה שהיא שחקנית דרמטית טובה בסרט "אכפת לי" אבל בעיקר מוכרת מסרטי פעולה כגון: "בייבי דרייבר", "אליטה: מלאך קרב", "מהיר ועצבני: הובס ושואו", "בלאדשוט" ו"גודזילה נגד קונג". גונזלס מבצעת בסצנה משמעותית את "מקי סכינאי" המפורסם של ברטולט ברכט וקורט וייל ומוכיחה שהיא הרבה מעבר לשחקנית פוטוגנית, זאת לצד הפסקול המקורי של כריסטופר בנסטד השואב השראה ממערבוני ספגטי. ריצ'י מזכיר לנו מאילו עולמות קולנועיים הוא ניזון."היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית" הוא דווקא סרט מאוד ג'נטלמני. הוא עשוי באופן אלגנטי, ההומור שלו חד, הדיאלוגים מהירים וכתובים היטב, סצנות הפעולה המדממות שלו אולי בוטות אך מדויקות. זה לא סרט מתחכם או מתוחכם אבל הוא אלגנטי ואינטליגנטי מספיק כדי שהצופה לא ירגיש שזלזלו בו. בעיקר יש לו אהבה גדולה למקורות הקולנועיים והספרותיים עליהם הוא נשען ואיננו מתבייש לצטט מהם משפטים שלמים, מחוות קולנועיות ועוד שלל התייחסויות. בתקופה המורכבת והקשה שאנחנו חיים בה, יש גם משהו מנחם בסרט פעולה שמעלה חיוך גדול על השפתיים ובסופו, הטובים מנצחים והרעים הנאצים, מפסידים.
היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shulinגיל: 6022/04/2024 11:58:01
6/10אייקון ציון
סרט פעולה קומי, לא מותח ובינוני ביותר, ודי מאכזב שכחתי את הסרט דקה אחרי שיצאתי
שם: נחוםגיל: 4821/04/2024 12:19:22
9/10אייקון ציון
סרט אקשן מעולה. סיפור אמיתי מטורף,כמות ההרוגים מטורפת לדעתי מעל 500. גאי ריצ׳י יודע לעשות סרטים. אני מאוד נהניתי מהסרט, גם המוזיקה של הסרט מאוד מתאימה, מאוד ממולץ.
שם: עומרגיל: 4119/04/2024 19:47:59
10/10אייקון ציון
סרט מושלם ובימוי מושלם עוד יותר. זה שמבוסס על סיפור אמיתי, גם כן עושה את שלו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט