שחקנים מוכרים שעושים את המעבר אל כיסא הבמאי הם לא דבר חדש וידעו הצלחות וכישלונות. בין אם בהבלחות בימוי בודדות ובין אם שחקנים שעשו את המעבר המלא והיום מוכרים בעיקר בזכות עבודות הבימוי שלהם. הפעם, מדובר באנה קנדריק ("פיץ' פרפקט", "דמדומים") שמביימת ומככבת בסרט הביכורים שלה, גם מעשה די שכיח שבו שחקנים משחקים בסרטים שהם מביימים, כאשר רק בתחילת השנה קיבלנו את "בלתי נשכח" הבינוני להחריד של מייקל קיטון ("בירדמן"). קשה עדיין לקבוע מה יהיה עתידה של קנדריק הבמאית, אבל כשחקנית היא ממשיכה להיות כוח מניע וממגנט בכל סצנה שהיא משתתפת בה."רווק מספר 3" מבוסס על סיפור אמיתי של הרוצח הסדרתי רודני אלקלה (דניאל זובטו, "לא לנשום") שמיוחסים לו 130 מקרי רצח של נשים שונות והורשע רק בשבעה מהם. שריל היא שחקנית צעירה שמנסה להצליח בהוליווד ועוברת מאודישן לאודישן. כאשר העבודות לא מגיעות ותשלום שכר הדירה מתקרב, היא מסכימה ללכת להשתתף בתוכנית ריאליטי שידוכים בחשיפה שאולי תעזור להביא לפריצה הגדולה שלה. אחד משלושת המתמודדים על ליבה של שריל הוא לא אחר מאשר רודני שמחפש את הקורבן הבא שלו ובטוח שבעזרת הכריזמה ויכולות הדיבור שלו יצליח לגרום לשריל לבחור דווקא בו.
פרסומת
עד לאירוע המרכזי שיוביל למפגש המצופה בין רודני לשריל, אנחנו נחשפים למקרי רצח שונים בסדר לא כרונולוגי ורציף שאמור לבנות אצלנו את תחושת האימה והמתח מדמותו של רודני. בפועל, מדובר בסצנות רפטטיביות בהן דרכי הפעולה די דומות ולא מוסיפות להבנה עמוקה יותר של רודני ומניעיו, ולכן לא מגבירות את החשש מעבר למה שבוסס כבר בסצנה הראשונה. לעיתים גם נכללים בקצרה סיפורים על הקורבנות האחרים טרום המפגש איתו, שאולי עושים איתם כבוד אך גם מיותרים לחלוטין. המשחק עם הזמנים מפריע לקצב וקוטע את העלילה המרכזית וכך יוצר את התחושה שאין בסרט מספיק בשר בשביל להחזיק את כל 95 הדקות שלו.הבנייה אל עבר השיא של המפגש בין הדמויות המרכזיות אמורה הייתה לבנות מתח וסקרנות ויוצרת ציפייה לשיא מותח ורגשי, שמבלי להיכנס לספוילרים, אפשר רק להגדיר אותו כמאכזב. כל צופה יבין ששריל ורודני ייפגשו ולכן אווירת המתח שקנדריק מנסה להשרות על סצנות ריאליטי השידוכים מיותרת. דווקא הרגעים הטובים ביותר הם הסצנות מתוך התוכנית שמצליחות להצחיק ומביאות לנו את קנדריק השחקנית במיטבה, כמו גם את תצוגת המשחק המעולה של טוני הייל ("ויפ") כמנחה התוכנית השתלטן והסקסיסט.
קנדריק כבמאית מביאה מספר שימושים מעניינים בלוקיישנים של סצנות הרציחות. בבחירה מאוד מודעת כמעט ולא רואים אלימות ברוטלית, שמוסתרת באמצעות צילום של הטבע בשילוב הסאונד של המתרחש או בלונג-שוט שמסתיר לנו את רובה של האלימות. בחירה שמוסיפה הרבה אלגנטיות לבימוי של האקשן בסרט. היא עושה שימוש נרחב בסאונד של הטבע המדברי או בגלים המתנפצים כדי לייצר מתח ולהעביר את הסערה המתחוללת בראשו של רודני. מעניין שדווקא בימוי השחקנים שלה לוקה בחסר וכל דמות משנה בסרט מחצינה בצורה מאוד בולטת כל רגש שעובר עליה. כך שאם הדמות לחוצה היא תתנשף בכבדות ותזיז את הידיים בחוסר נוחות על הברכיים בלי שום עכבות או ניסיון להסתיר את הרגשות שלה מהסביבה.הדימוי הבולט ביותר הוא החיבור שעושה קנדריק בין הצילום של רודני לבין הרציחות שלו, לעיתים נדמה כי המצלמה בסרט היא כמו סכין חדה בעלת הכוח להרוג. חיבור שעובד טוב במיוחד עם סכנת החיים שתגיע אליה שריל בעקבות עולם הצילום והזוהר. נדמה כי הסרט מנסה להגיד לנשים לברוח על נפשן ולהתרחק מהוליווד הגברית והמרושעת. אחת מהתלונות העיקריות על "ברבי" מהשנה שעברה (ועוד מקרה של שחקנית שעברה לכס הבימוי) הייתה שהוא סרט ששונא גברים. ב"רווק מספר 3" אין גבר שלא מתנהג נורא אל שריל או אל כל אישה אחרת שעוברת בסביבה. אפילו השכן שמתחיל כבחור חביב ותומך מתגלה כעוד גבר שעושה על שריל מניפולציות רגשיות כדי שתסכים לשכב איתו. הביקורת היא לא רק על היחס לנשים בשנות ה-70, אלא גם על המשטרה שמוצגת ככזאת שסירבה להקשיב לנשים כי הן נשים, ואם הייתה עושה זאת, הייתה מצליחה למנוע את מקרי הרצח הרבים של רודני.הבעיה המרכזית של "רווק מספר 3" היא שהוא לא החליט מה הסיפור שהוא רוצה לספר. מצד אחד, מדובר בסרט שרוב זמנו הולך להצגת הרציחות הרבות של רודני אך לא כאלה הנעשות בצורה מקורית, ונראות כמו חיקוי של דברים שראינו כבר בעבר בתצורות מוצלחות יותר. הרוצח אינו מצליח לעורר אימה או להיבנות כדמות עם עומק פסיכולוגי שאנחנו מנסים להבין או להתעניין בה. גם תצוגת המשחק של דניאל זובטו לא עוזרת ולא מצליחה לשכנע. מצד שני, מדובר בסרט על אישה בעולם שוביניסטי שמנסה למרות זאת להצליח כשחקנית, ותוך כדי מתחילה להעלות ספקות בחשיבות הרדיפה אחרי החלום הזה. גם כמותחן פסיכולוגי וגם כדרמה על אישה בעולם גברי, הסרט לא מצליח לספק את הסחורה, ועולה השאלה מי הגיבור/ה האמיתי של הסרט. למרות זאת, עבודת הבימוי של קנדריק מעוררת סקרנות ומעניין אם יהיו עוד פעמים בעתיד שבהן היא תשב על כיסא הבמאית.
הסרט “רווק מספר שלוש” באמת מצליח להעביר תחושת אימה בזכות הסיפור האמיתי שמאחוריו, אבל היו גם רגעים שהרגישו פחות טובים, אולי קצת נמרחים או פחות מתוחים כמו שציפיתי. במקום לשמור על אותו קצב של מתח לכל אורך הסרט, היו חלקים שהיו יכולים להיות יותר ממוקדים.
בסך הכול, הוא מצליח להחזיק אותי מרותקת בגלל הסיפור, אבל היו רגעים שהרגשתי שיכלו להיות חזקים יותר מבחינת בניית המתח והרגש.
שם:גל שחרגיל:5209/10/2024 00:33:09
6/10
מקרים מזעזעים שקרו בעבר על ידי רוצח סידרתי, הסרט מבוצע ברמה בינונית דל בפרטים, יכלו להאריך יותר את הסרט שיהיה יותר עומק ועניין במקום לכתוב בסוף בכתוביות את סופו של הרוצח.
הסרט לא מתאים לילדים בני 12 !! יותר לבני 16 ומעלה.
שם:דורוןגיל:6905/10/2024 08:06:59
7/10
עלילת הסרט מבוססת על סיפור אמיתי משנות ה-70 המאוחרות.בסה"כ סרט מתח בינוני,שבהחלט ניתן לכנותו "סרט בורקס",שכמותו הולייווד ייצרה בכמויות.לסיכום,אפשרי!!