המעניש ביקורת סרט

The Punisher Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המעניש":
"גם לסרטי הפעולה של שנות השמונים עושים רטרו."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Punisher
משחק תומס ג'יין, ג'ון טרבולטה, רבקה רומיין-סטאמוס, סמנתה מאתיס, ג'יימס קרפינלו, בן פוסטר, לורה הארינג, וויל פאטון במאי/ת ג'ונתן הנסליי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמעניש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גם לסרטי הפעולה של שנות השמונים עושים רטרו."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא מספיק שעושים רטרו במוסיקה, באופנה עכשיו גם מחזירים את סרטי הפעולה. לפחות אם היה בזה קצת הומור, גישה רעננה יותר, אבל כלום. "המעניש" עם המבט חמור הסבר של תומאס ג'יין, התסריט הגרוע, העשייה הקולנועית השבלונית הנראית לעיתים חובבנית. אפילו אפשר למצוא כאן את הרוסי גדל הממדים שצ'אק נוריס, סטיבן סיגל, סילבסטר סטלונה וחבריהם נלחמו בו בלי הפסקה.מה שעוד יותר לא ברור הוא כיצד דמות אפלה ומסקרנת מעולם חוברות הקומיקס זכתה לעיבוד קולנועי כל כך חסר השראה ועוד תחת ידיהם של מפיקים מנוסים כגון אבי ארד וגייל אן הרד שאחראים לסרטי קומיקס ליגה א' כגון : "הענק", "ספיידרמן" ו"X-מן". הכיצד הם נתנו לדבר שכזה לקרות.
לא נתחיל לנסות להבין מה התרחש מאחורי הקלעים ואם התרחש שם משהו באמת. יותר קל להאשים את הבמאי תסריטאי ג'ונתן הנסלי שעשה זאת בחוסר כשרון ויצירתיות מרשים כמו שלא נראה מזה זמן רב על המסך הגדול. במקרה הטוב "המעניש" מתאים לערוץ AXN ולא לבתי הקולנוע."המעניש" הוא בעצם פרנק קאסטל: לוחם, סוכן סמוי ואיש משפחה. כאשר משימתו האחרונה משתבשת ובחור צעיר בשם בובי סיינט נהרג בה. אביו איש פשע אכזרי ואשתו הרכושנית מחליטים לנקום ובעזרת צבא מיומן הם מחסלים את כל בני משפחת קאסטל: סבים, סבתות, דודים, דודות, ילדים ואת החתול של השכנים. אפילו אשתו ובנו של פרנק מוצאים את מותם. בקיצור טרגדיה אמיתית. ככה זה שאיש חוק המבוקש על ידי אנשי הפשע האכזריים ביותר בעולם מכנס את כל בני משפחתו לאירוע משפחתי על חוף ים בעיירת נופש שקטה בדרום אמריקה ללא אבטחה מסביב.
השורד היחיד בדרך נס הוא פרנק קאסטל שיוצא למשימת ענישה פרטית משל עצמו. מרגע זה יהיו הרבה חיסולים ומעט תפניות עלילתיות. דמותו של קאסטל היתה יכולה להיות אנטי-גיבור מתבודד מעוררת הזדהות, אבל הליהוק הכושל של השחקן המונוטוני תומאס ג'יין רחוקה מלעורר הזדהות. התסריט הדל לא נותן לג'ון טרבולטה אפשרות להפגין את כישורי המשחק שלו, הוא אפילו לא רע באמת. לאורה הרינג הסקסית מ"מלהולנד דרייב" של דייויד לינץ' ממשיכה להיות סקסית וזה התפקיד המרכזי שלה. הדוגמנית המצליחה רבקה רומיין-סטאמוס המוכרת יותר כמיסטיק החושנית מסרטי "X-מן" עושה את הלא יאמן ומצליחה להיות פושרת ומשעממת.מאחר וכותב שורות אלו אוהב סרטי פעולה וחולה על סרטי קומיקס, האכזבה היתה כואבת במיוחד. אבל כנראה שמי שאוהב את הסרטים של סטיבן סיגל או צ'אק נוריס ימצא בסרט הזה עניין. מכאן שלוחה לבני האנוש שאוהבים את סרטי הפעולה של אמצע שנות השמונים ברכת צפייה נעימה.
המעניש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרי להביגיל: 1914/11/2004 15:26:35
9/10אייקון ציון
סרט מעולה! לכל אוהבי הקומיקס לכו לראות. הסרט ממש טוב, ובין הסרטים המעטים שכמעט זהים לקומיקס. השחקן הראשי בסרט שכרגע ברח לי שמו, משחק חבל על הזמן! וג'ון טרבולטה מזכיר ממש את הדמות לשו משם קוד דג חרב. לטעמי סרט מעולה. חובה לראות!
שם: שלומי חמאלגיל: 1511/11/2004 23:00:27
9/10אייקון ציון
סרט יפה אבל לא שווה בקולנוע אותו דבר גם בדיוידי.. על זה יורד נקודה...
שם: שחרגיל: 2010/07/2004 13:46:53
5/10אייקון ציון
הסרט היה יכול להיות נחמד אם הוא לא היה לובש חולצה עם ציור של גולגולת עליה ועומד בפוזת רמבו, מה אנחנו פריקים בכיתה ט'? נקמה מתוקה, סרט אכזרי. עשוי מהיר, לא שמתי לב שעבר הזמן כי בכל זאת הסרט שואב אותך, הייתי בשוק מכל צורות הרצח שם, אבל מי שאוהב נקמות שילך להרוג את ביל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט