לפני השקיעה ביקורת סרט

Before Sunset Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לפני השקיעה":
"פשוט להתאהב !"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Before Sunset
משחק אית'ן הוק, ג'ולי דלפי במאי/ת ריצ'רד לינקלייטר  
רומנטיקה
ביקורת סרט ללפני השקיעה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט להתאהב !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רבים מציינים את "קזבלנקה" כסרט הרומנטי בכל הזמנים. מרבית בנות דורי סבורות ש"ריקוד מושחת" או "אשה יפה" הם הסרטים הכי רומנטיים בתולדות האנושות ותלמידות התיכון בימינו בטוחות ש"יש לה את זה", הוא הסרט שיעשה להן את זה בלילות גשומים. הטעם שלי מאידך היה תמיד חריג ורק לפני תשע שנים מצאתי את הסרט הכי רומנטי, בעיני לפחות. מדובר ביצירה עצמאית ויוצאת דופן שכבשה את ליבי ולא השאירה שבויים, שמה בעברית - "לפני הזריחההסרט הבלתי הצפוי הזה עקב אחרי אמריקאי צעיר בשם ג'ס וצרפתייה מקסימה בשם סלין. השניים נפגשים ברכבת, השיחה ביניהם סוחפת ומלהיבה והם מחליטים באופן ספונטני לבלות 14 שעות בוינה לפני שג'ס יחזור לארה"ב. במהלך אותם שעות שני הזרים חווים את העיר הזרה, מנהלים שיחות פילוסופיות, מדברים על אהבה, ולבסוף מתאהבים. הסצינה החותמת את הסרט מסתיימת, כמה רומנטי, על רציף הרכבת כשהשנים נשבעים שייפגשו כעבור שישה חודשים.
"לפני השקיעה" מתרחש תשע שנים מאז אותו בוקר. ג'ס הוא סופר מצליח הנמצא בתחנה האחרונה במסע לקידום מכירות ספרו. בסופו של מפגש קריאה בחנות ספרים בפריז מופיעה סלין בקצה החדר. היא גרה בפריז, הוא בניו-יורק. הוא מתוכנן לטוס באותו הערב והשניים מחליטים לנצל כל רגע ומעבירים את השעה וחצי שנותרו לו בסיור ברחובותיה ותעלותיה של פריז. במהלכם הם חושפים מחדש את אהבתם העמוקה אחד לשני ומגלים שהחיבור ביניהם עדיין מלא חיים ולא פחות אמיתי ומלהיב מכפי שהיה לפני תשע שנים. עכשיו עליהם להחליט מה יקרה "לפני השקיעה".הסרט שבנוי מאימפרוביזציה בחלקו, ושני כוכביו השתתפו בבנייתו וכתיבתו, הוא בעצם קונצרט אנושי ומרגש לשלושה יוצרים. הבמאי העצמאי ריצ'רד לינקלייטר שביים גם את הסרט "לפני הזריחה" ולאחרונה זכינו לצפות בסרטו המסחרי המוצלח, "בית ספר לרוק", יודע מה שמרבית האנשים בהוליווד כבר שכחו – שכימיה בין דמויות מרגשת לא פחות ממחוות קיטשיות גדולות.
הסרט הראשון הציג לנו בהתלהבות מלאת חיים תהליך של התאהבות. צמד צעיר ונמרץ שלומד מהי אהבה בדרך הרומנטית ביותר שיש. לפני תשע שנים הם חיו בפנטסיה. בסרט השני ברור לנו שהפנטסיה התנפצה להם בפנים. הם אנשים בוגרים שלא מצאו את עצמם בחיים, מאוכזבים, כמעט נטולי תקווה. המפגש ביניהם מעלה זיכרונות מפעם, אבל לא רק של אהבתם האחת והיחידה, אלא שלהם כצעירים מלאי תשוקה לחיים. המפגש החד פעמי מעלה שאלות בקשר לחיים שלהם בהווה והאם הם עשו את הבחירה הנכונה.השעון מתקתק, הסרט נמשך כ 85 דקות, זמן המפגש בין ג'ס וסלין, רגע לפני שהוא יעלה על המונית שתוביל אותו לשדה התעופה. השיחות המשעשעות והרומנטיות מלאות הדמיון מהסרט הראשון הופכות בסרט השני לשיחות נפש על החיים, על אהבה, על טעויות שנעשו ואיך החיים אמורים להראות. צמד הגיבורים יוצא למסע אישי ונוקב, עכשיו הם יגלו האם באמת יש ביניהם משהו או שמדובר בזיכרון נעורים.ג'ולי דלפי ואית'ן הוק השתבחו כמו יין. "לפני השקיעה" הוא אחד הסרטים הרומנטיים הבוגרים והייחודים ביותר שראיתי השנה בקולנוע. מי שאהב את הסרט הראשון חייב לראות את הסרט השני, ומי שלא ראה את הראשון שישכור אותו מיד ואח"כ ירוץ לראות את ההמשך המוצלח לא פחות בקולנוע. אחרי תשע שנים הקסם עובד בשנית, פשוט להתאהב בהם.
לפני השקיעה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעלגיל: 4202/11/2012 21:18:44
10/10אייקון ציון
סרט מיוחד... (לא ראיתי את הראשון). מצד אחד די ריאליסטי (בטח ביחס לסרט הוליוודי ממוצע) בשיחה המתמשכת כל הסרט בין שתי הדמויות, ומצד שני דווקא בגלל הריאליסטיות הזו הוא מאוד מאוד רומנטי.
שם: שקד אישךגיל: 1519/04/2007 13:58:20
10/10אייקון ציון
אני ראיתי את שני הסרטים והתאהבתי.. מאוד התחברתי לכל מה שהלך שם- לבימוי, לטקסט ולשחקנים המדהימים. זה אולי נשמע קצת משעמם מפני שהם רוב הסרט הלכים ומדברים, אבל הדברים שנאמרים הם מה עושים את הסרט. מומלץ בחום, אך לא מתאים לכולם.
שם: אוריגיל: 3203/07/2005 12:09:21
10/10אייקון ציון
סרט מקסים , מצטרף לרשימה המועטה של סרטי חובה . פשוט יצירת מופת. ולא , לא הגזמתי!!
קישורים
חץ לפני השקיעה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט