הנוסע ביקורת סרט

Collateral Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנוסע":
"לטום קרוז וג'יימי פוקס יש סיכוי לאוסקר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Collateral
משחק טום קרוז, ג'ימי פוקס, גיידה פנקייט סמית', מרק רפאלו, פיטר ברג, חוויאר בארדאם, דבי מזר במאי/ת מייקל מאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להנוסע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לטום קרוז וג'יימי פוקס יש סיכוי לאוסקר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די78.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מזמן לא נהניתי ככה בסרט שהשתתף בו טום קרוז. השחקן שרק לפני שנה ייבש אותי בסרט "הסמוראי האחרון", נועץ שיניים בתפקיד שכל כך לא אופייני לקריירה שלו, והוא עושה זאת בתענוג שפשוט כיף להתבונן בו משחק. קרוז, שחקן בעייתי וכוכב קולנוע נערץ, עשה חישוב והגיע לתוצאה שמדמויות הרואיות הוא לא יראה את הפסלון המוזהב. ואז הוא ישב עם מיטב המומחים ושאל שלושה קושיות: איזה במאי? איזו דמות? ואיזה תסריט? יוכלו לספק לו מועמדות לפרס האוסקר.לפניכם הצצה בלעדית לשיחה שטום קרוז ניהל עם עצמו: "צריך למצוא דמות יוצאת דופן, שוטר מושחת זה משעמם, דנזל כבר זכה באוסקר על דמות שכזו ואני הפקתי לפני שנתיים סרט בשם "Narc" על שוטר מושחת. אולי רוצח סדרתי חובב בשר אדם? - אהה, גם זה היה בשנת 1991, מה עשיתי בשנת 1991? שני סרטים מחורבנים: "ימי הרעם" ו"הרחק מכאן". רוצח שכיר? עוד לא היה לנו סרט על רוצח שכיר, מכונת רצח משומנת אך אנושית, דמות מתוסבכת אבל הקהל ילמד לאהוב אותה, הלכנו על זה. עכשיו צריך למצוא תסריט, הוא שוכב לי מול הפנים, תסריט טוב, בחור אנונימי כתב אותו, נוכל לקנות אותו בזול, קנינו. עכשיו מי יביים אותו? צריך במאי מדובר, אחד שאוהבים בהוליווד, מישהו שיכול לעשות עבודה מקצועית ולהוסיף לה כמה וכמה רבדים איכותיים שלא יהיו קיימים אם סתם במאי סרטי פעולה היה מביים את הסרט. איך שכחתי אותו - מייקל מאן. נכון, "אלי" היה מכובד אבל משעמם, אבל הוא ביים את "המקור" המעולה שהביא לראסל קרואו מועמדות לאוסקר ו"היט" נחשב לקלאסיקה עכשווית. נרים אליו טלפון, כבר מאוחר. נדבר איתו בבוקר, ממילא אחרי "אלי" אין הרבה אולפנים שרוצים לעבוד איתו".
אם השיחה הלילית הזו התקיימה או לא, זה לא משנה: "הנוסע" הוא פשוט אחד הסרטים האמריקאיים הטובים ביותר שראיתי השנה. העלילה מאד פשוטה ולא ארחיב כדי לא להרוס. המקום: לוס אנג'לס, שעת לילה, הגיבורים: מקס-נהג מונית כבר 12 שנה. וינסנט, לקוח המשלם לו סכום מכובד מראש כדי שיוביל אותו במהלך לילה אחד לחמש נקודות מפגש שבהם הוא אמור לפגוש אנשים שונים. עד עלות השחר, עליו לחסל חמישה אנשים; מקס הופך לבן ערובה של וינסנט והמצב הולך ומסתבך, כאשר משטרת אל.איי וה FBI עולים על הרוצח והנהג, ודולקים אחריהם."הנוסע" הוא סרט דחוס, אינטנסיבי, אירוע רודף אירוע, אין זמן לנשימה. למרות רצף האירועים המסעיר, העולם שבו מתרחש הסרט הוא עולם מנוכר, עכשווי, מנותק. הרחובות ריקים וזאבי ערבות נודדים ברחובות השוממים - בדיוק כמו נהג המונית והלקוח המרושע. השניים מתקיימים בתוך העולם הסגור שהעבודה שהם בחרו לעסוק בה מכתיבה להם. האחד לכוד בתוך המונית וחולם להשתחרר ממנה, ואילו השני לכוד בכוח ובסמכות שהמקצוע האפל שלו מעניק לו. שניהם חיים בתוך מציאות קודרת ואפילה. לכן הצטלבות הדרכים בין נהג המונית הבודד והרוצח השכיר יוצרת דינמיקה מסקרנת ויוצאת דופן הגורמת להם להיות מושפעים אחד מהשני.
בסרט "הנוסע" לוקחים אותנו אל תוך הלילה, אנחנו מסתכלים אל תוכו ורואים את פני השטח, כתמי אור מוזרים, ערבוב של צבעים המסתתר מאחורי ערפל לילי, מונית בודדה שטה לה על כבישים ראשיים. זהו הלילה שבו הדמויות הבודדות והאפלות נפגשות; רגש ויצרים מתמזגים וחושפים את האלימות המסתתרת מתחת לפני השטח. למי שעדיין לא הבין, "הנוסע" מבטיח ומקיים ואם אינני טועה גם נשמע על כמה מועמדויות לפסלוני זהב בפברואר.
הנוסע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: התותחגיל: 2014/04/2005 03:51:45
1/10אייקון ציון
סרט חלש מאוד!!! ציפיתי להרבה יותר למרות הביקורות הרעות פה והתאכזבתי!!!!!!!
שם: ליאורגיל: 2316/01/2005 00:13:26
8/10אייקון ציון
משחק מצויין של טום קרוז ושל ג'יימי פוקס (בהחלט מועמדות לאוסקר). בהתחלה יכול להיראות קצת יבש אבל מיד מתברר שזהו סרט עם הרבה אקשן. הסוף, אותי אישית, קצת הפתיע. בהחלט מומלץ.
שם: לידור אביגדגיל: 2625/12/2004 17:45:23
5/10אייקון ציון
סוף צפוי מראש ובנאלי. אחד הסרטים הגרועים של טום קרוז. יש קצת אקשן אבל לא ברמת ז'אנר פעולה. ממליץ ללכת לסרט אחר.
קישורים
חץ הנוסע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט