המועמד ממנצ'וריה ביקורת סרט

The Manchurian Candidate Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המועמד ממנצ'וריה":
"מותחן עוצר נשימה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Manchurian Candidate
משחק דנזל וושינגטון, לייב שרייבר, מריל סטריפ, ג'ון ווייט, ג'פרי רייט, ברונו גנץ, טד לוין במאי/ת ג'ונתן דמי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמועמד ממנצ'וריה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן עוצר נשימה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי זוכה פרס האוסקר ג'ונתן דמי ("שתיקת הכבשים") מחדש את הרומן של ריצ'רד קונדון "המועמד ממנצ'וריה" והופך אותו לאחד המותחנים הפוליטיים הטובים ביותר שנראו על הבד מזה שנים. דמי מתאים את עלילת הסרט לתקופתנו ובמהלך שכתוב התסריט השתמש במשפטים מתוך הנאומים של הפוליטיקאים הבכירים ביותר שיושבים בבית הלבן והניח אותם בפי הגיבורים השייכים, איך לא, למפלגה הרפובליקנית. דמי מתאר את החממה הפוליטית בוושינגטון כרווית מניפולציות על רקע כלכלי, כאשר הכוח שדוחף את הפוליטיקאים כלל לא קשור לטובת המדינה, אלא לטובת הכיס של תעשיית הנשק. דמי לא מתאמץ להסתיר את החיבור הישיר בין הפוליטיקאים בסרט ובין יושבי הבית הלבן כיום.בזמן מלחמת המפרץ נתקל גדוד של חיילים אמריקאים במארב. הסמל ריימונד שאו מציל את הגדוד וזוכה באות של כבוד. כעבור שנים מספר ריימונד שאו הוא המועמד הצעיר ביותר להיות סגן נשיא ארה"ב. מפקדו רב סרן בנט מרקו סובל מסיוטים בעקבות אותה התקלות במדבר, הוא אינו מצליח להירדם בלילות. הוא מתחיל להטיל ספק באמינות האירועים שהתרחשו באותו הלילה במדבר במפרץ הפרסי. גורמים רשמיים של הצבא מטילים ספק בשפיותו של הרב סרן המתוסבך, הסנאטורית אלינור פרנטיס שאו, אמו של ריימונד, דואגת לכך שהאבטחה סביב בנה תתהדק ומתחילה להשתלט בכוח הזרוע על המתרחש סביבו.
"המועמד ממנצ'וריה" המקורי משנות השישים שיקף את הפחד של האמריקאים מהגורם הקומוניסטי והסרט עסק במזימה של סין ורוסיה להשתלט על ארה"ב בעזרת מועמד ששטפו את ראשו. דמי בדיוק כמו מייקל מור בסרטו "פרנהייט 11/9" טוען שהממשל העכשווי נשלט על ידי תאגידי נשק גדולים ומושחתים. בסרטו התעמולתי של מור גילינו גם שלא צריך לעבור שטיפת מוח כדי למכור את המדינה וחיי החיילים, מספיק לקבל שני מיליון דולר - תשאלו את דיק צ'ייני.דמי לא שוכח לרגע שלמרות החשיבות הרבה של המסרים בסרט אסור לשכוח שגם מדובר בבידור הוליוודי עם כוכבי קולנוע מדרגה ראשונה כאשר בתפקידים הראשיים לוהקו דנזל וושינגטון ולצידו מריל סטריפ, לייב שרייבר, ג'ון ווייט, ג'פרי רייט, ברונו גאנץ ועוד. למי שמסרים פוליטיים עכשוויים לא עושים את זה, דמי לא שוכח את עבודתו כבמאי סרטי מתח ואימה מצטיין ויוצר בעזרת בימוי נבון יצירה מותחת שלא נותנת מנוח.
וושינגטון מחפר כאן על הסרט הגרוע מתחילת השנה, "נקמה בוערת" ונותן בסרט זה הופעה קולנועית סוחפת ומרשימה אבל מי שגונבת לו את ההצגה היא מריל סטריפ כסנאטורית שהופכת את בנה למועמד להיות סגן נשיא ארה"ב. סטריפ שולפת כאן את כל כישרונה ומגלמת את אחת האמהות המעוותות ביותר שראה מסך הקולנוע מזה שנים רבות. מעניין אם יתגמלו אותה במועמדות לאוסקר משנה על תפקידה.אחרי שנהנינו מהמותחן ההוליוודי המקצועי הזה גם מתחילות לעלות שאלות רבות, כמו "האם טובתה של האומה עומדת בראש מעיניו של הפוליטיקאי?" ו"האם יש כוחות אפלים בעלי מניעים כלכלים הדוחפים את הפוליטיקאים לבצע מעשים שיפגעו באזרח הפשוט?" אני מאמין שצחי הנגבי, סילבן שלום, בנימין נתניהו וחבריהם לא ישמחו לענות על השאלות הללו.
המועמד ממנצ'וריה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נתן סמוךגיל: 4005/12/2004 14:37:30
6/10אייקון ציון
מזמן לא ישנתי כל כך טוב בקולנוע.וסרט זה עושה את העבודה בצורה מושלמת. גיבוב של שטויות בעלילה נדושה עם סוף מופרך שינה נעימה
שם: שירלי קנטורגיל: 3303/12/2004 01:00:56
10/10אייקון ציון
מזמן לא נתתי לסרט ציון 10, אבל הסרט הזה פשוט ראוי! במשך שעתיים ישבתי באולם הקולנוע עם בטן מכווצת מרוב מתח וסקרנות. הסרט עשוי טוב מאוד, הסיפור מרתק, המשחק מצוין, והמסר החברתי לא יכול שלא לקדוח בראש. שעתיים חלפו ביעף, והבטן עדיין מכווצת... מומלץ ביותר!
שם: עלמה לויגיל: 5312/11/2004 03:24:39
5/10אייקון ציון
סרט מאכזב. עלילה תלושה ומתמסטקת לעייפה. מריל סטריפ הנהדרת גומרת את התפקיד בהופעה הראשונה. דנזל לא מחזיק מים. בקיצור, כגודל הציפיה גודל האכזבה עוד סרט אמריקאי מיותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט