פרסומת

משפחת סופר על ביקורת סרט

The Incredibles Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "משפחת סופר על":
"למרות שאולי זה יישמע לא ממש מקורי, "משפחת סופר-על" הוא פשוט סופר-סרט, לא להחמיץ."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Incredibles
משחק בראד בירד, הולי האנטר, סמואל ל. ג'קסון, ג'ייסון לי, קרייג טי. נלסון במאי/ת בראד בירד  
ילדים
ביקורת סרט למשפחת סופר על מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"למרות שאולי זה יישמע לא ממש מקורי, "משפחת סופר-על" הוא פשוט סופר-סרט, לא להחמיץ."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע19.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לו זה היה מקובל הייתי פשוט כותב את המילה "וואו" 500 פעם ומסיים בכך את הביקורת על "משפחת סופר-על". הסרט החדש של חברת פיקסאר (נו טוב, רק בגלל שחייבים נזכיר גם את דיסני) הוא ללא ספק סרט האנימציה היומרני ביותר שנעשה אי פעם.

בראד בירד הבמאי דאג שהסרט יתאים את עצמו לשם "סופר-על" ואכן כל דבר שם הוא סופר ובדרך כלל מעל לכל מה שראינו עד היום.את הסרט אפשר לכנות בחיבה "האנימטורים נפלו על הראש" מכיוון שלא אחת, במהלך הצפייה בסרט, הקהל נשאר פעור פה לנוכח המראות שהוא רואה על המסך. הכל גדול יותר. סצינות האקשן, האפקטים, אתרי הצילום, ואפילו האורך של הסרט, קרוב לשעתיים, הוא דבר לא מקובל.

אבל אל תתנו לאורך של הסרט להרתיע אתכם מללכת לקולנוע, כי אחרי 115 דקות של תענוג רצוף אתם פשוט רוצים עוד. בירד מצליח לשלב בתסריט קטעים רציניים, מרגשים ומצחיקים כל אלו עם קאסט של שחקנים מצוין שמדובב את הדמויות.
מה שכן, אם יש לסרט עקב אכילס, הרי שהוא לא ממש מיועד לילדים קטנים. בניגוד לשאר סרטי פיקסאר בהם היו דמויות חביבות חייכניות עם לב טוב (נמו, מפלצות בע'מ, צעצוע של סיפור) כאן יש לנו סיפור שהוא הרבה יותר מורכב ועם הרבה יותר רבדים. עבודה, משפחה, הגשמה עצמית וכו'

אז על מה הסרט בעצם?! חישבו לעצמכם שאתם חיים בעולם שבו ישנם גיבורי על. אנשים שיכולים לרחף, להרים משאיות כבדות ביד אחת, להוציא אש מהידיים ולהקפיא את המים כשרק מתחשק להם, אותם סופר גיבורים, שבחיי היום יום מתפקדים כאנשים נורמלים מסכנים את חייהם כדי להציל אותנו.הגיבור האהוב ביותר הוא בוב פאר אבל כל העולם מכיר אותו כמר סופר-על. יש לו אפילו מועדון מעריצים שבראשו עומד ילד די נודניק שיודע הכל על הגיבור שלו.

הסיפור מסתבך כאשר מר סופר על עוזר לאדם שרוצה להתאבד ולא מבקש את עזרתו, כיאה לאמריקאי אותו מתאבד תובע את גיבור העל, תביעה שבעקבותיה מעמדם של גיבורי העל מתערער. הממשלה מקימה גוף מיוחד שדואג כי כל גיבורי העל יעברו לגור במקום חדש עם זהות חדשה ועבודה נורמלית ומשמעממת, בוב שלנו הופך להיות סוכן ביטוח. 15 שנה מאוחר יותר, מגיע איום חדש ואימתני ובוב חייב לחזור וללבוש את חליפתו ולהציל את העולם.
בראד בירד, שגם כתב את התסריט הוא במאי אנימציה נחשב שעשה את "ענק הברזל", סרט מצויין שלא זכה להצלחה קופתית וחבל. הוא כתב תסריט מורכב בו הצליח להכניס גם עלילה סבוכה של אקשן מטורף עם הצצות מקסימות אל חייהם של הסופר גיבורים שמנסים להשתלב בחברה הנורמלית.

בירד גם מדובב את דמותה של עדנה מודה, התופרת של גיבורי העל, אחת הדמויות המקוריות, מצחיקות ומיוחדות שנראו בקולנוע בשנים האחרונות, לא ידוע אם מישהו יזכור את ויולט פאר בעוד כמה שנים אבל עדנה, האקצנטרית, כבר רכשה לה עדת מעריצים. היא פשוט נהדרת.כל מי שהוא חובב קומיקס סרטי אנימציה ואקשן יהנה בוודאי מהסרט שהוא מעין מחווה ענקית לכל אותם גיבורים שאנו גדלנו עליהם. כבר בסצינת הפתיחה, עם המוסיקה המזכירה מוסיקה מסרט של ג'יימס בונד, יוצא מר סופר על למשימתו הראשונה (כנהוג בפתיחתו של כל סרט ג'יימס בונדי, אינדיאנה ג'ונסי), מכוניתו הרגילה הופכת עם לחיצת כפתור למכונית משוכללת ומשוריינת (באטמוביל מישהו?) והוא יוצא למשימה.

הסרט כולו הוא מעיין מחווה גדולה לסרטי שנות השישים המאוחרות, גם עיצוב הבתים והחיים בפרוורים נראים כמו שנראו לפני ארבעים שנה באמריקה, הבגדים, הרהיטים ועוד נראים כאילו נלקחו היישר מאתר הצילומים של "אני אוהב את לוסי" או "ימים מאושרים".ישנם גם מסרים לא ממש חינוכיים, למשל, "סינדרום", הרשע של הסרט, מקדיש את כל החיים שלו לנקמה במר סופר על ועושה זאת בעזרתו של כסף ומכונות גדולות והרסניות. בשלב מסוים הוא אומר: "אהה, אתה מכבד אותי עכשיו כי אתה מפחד ממה שאני מסוגל לעשות", האם באמת אנו רוצים להעביר לילדנו את המסר שכבוד אפשר להשיג רק על ידי הפחדה ואלימות?!

אבל, בסרט יש גם מסרים חיוביים, כמו "תאמין בעצמך", "המשפחה היא הדבר הכי חשוב בעולם", בכל אחד מאיתנו יש גיבור נסתר" ו...כן, "אם כוח גדול מגיעה אחריות כבדה".

לצד סצינות האקשן המדהימות שיש בסרט ישנם קטעים מרגשים הרבה יותר שעוסקים בחייה של המשפחה. ארוחת הערב בה הילדים מתחילים לריב היא סרט קצר ומקסים והסצינה בה דאש מנסה להתחרות בריצה כשהוריו בהתחלה מעודדים אותו, אבל לא יותר מידי כדי שלא יגלה את כוחותיו, היא נפלאה.

בסופו של דבר הסרט הוא כיף אמיתי, מתחילתו ועד סופו. ולמרות שאולי זה יישמע לא ממש מקורי, "משפחת סופר-על" הוא פשוט סופר-סרט, לא להחמיץ.
משפחת סופר על - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1518/06/2018 01:07:19
8/10אייקון ציון
סרט סוחף ומרשים. האנימציה מעולה (ביחס לתקופה בה הסרט יצא), הדיבוב המקורי מצויין, הפס-קול יוצא מן הכלל ומוסיף המון לאווירת הסרט, סצנות האקשן עשויות היטב ומהנות במיוחד והדיאלוגים לא רעים בכלל אבל למרות שהתסריט והעלילה מקוריים ויצירתיים במיוחד, הם גם נמרחים מידי לפעמים וחסרי אחידות. בקיצור, מומלץ בחום (הייתי נותן לו אפילו 8.5). נ.ב: בעבר אהבתי יותר את הסרט. הסרט עדיין עומד בפני עצמו גם היום אך כנראה שבצורה טיפה פחות טובה ויציבה. רק קחו בחשבון שזה עלול לקרות גם אצלכם. זה לא ישנה את העובדה שהסרט הזה הוא נוסטלגיה (גם למרות הכל).
שם: G Kגיל: 1821/02/2006 01:42:38
1/10אייקון ציון
זוועה של סרט, כמה עצוב שסרט גרוע כמו זה מקבל כאלה ציונים גבוההים, הסרט נוראי מכל בחינה אפשרית: דמויות, עלילה, בימוי, עריכה, *תסריט* (זה ביחוד). אל תראו גם אם משלמים לכם, ה-1 שאני נותן לו בה בצורה הכי מודעת שיש - זה אחד הסרטים השנואים עלי ביותר בעולם.
שם: roy aגיל: 1810/05/2005 13:05:53
10/10אייקון ציון
מדהים!!!!!!!!!!!!!! אחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר יחד עם מוצאים את נמו, שרק וצעצוע של סיפור. אין פלא שהוא זכה באוסקר. סרט לכל הגילאים .מומלץ לראות והנאה מובטחת!!
קישורים
חץ משפחת סופר על (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט