אושן 12 ביקורת סרט

Ocean's Twelve Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אושן 12":
"חבילה נוצצת, מבדרת ועמוסת כוכבים, אך ריקה לחלוטין. אתם תרוצו לראות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ocean's Twelve
משחק ג'ורג' קלוני, בראד פיט, מאט דיימון, ג'וליה רוברטס, אנדי גרסיה, קתרין זטה ג'ונס, דון צ'ידל, אליוט גולד, קארל ריינר, קייסי אפלק, סקוט קאן, ברני מק, ונסן קאסל, רובי קולטריין, פיטר פונדה, ברוס וויליס במאי/ת סטיבן סודורברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאושן 12 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חבילה נוצצת, מבדרת ועמוסת כוכבים, אך ריקה לחלוטין. אתם תרוצו לראות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עברו שלוש שנים מאז שדני אושן והצוות שלו ביצעו את השוד הנועז והרווחי ביותר בהיסטוריה, כאשר חדרו לחדר הכספות השמור של המיליונר חסר הרחמים טרי בנדיקט. מאז כל אחד מהשודדים מנסה לשמור על פרופיל נמוך, אבל מהר מאוד מסתבר שמדובר באתגר קשה במיוחד מאחר וטרי בנדיקט מצליח להגיע לכל אחד מאחד עשר החברים בחבורה ודורש את הכסף בחזרה, עם ריבית. לכן החברים מתכנסים לבצע עוד שוד אחד מאוד מורכב באירופה כדי להחזיר את הכסף למאפיונר האלים.הסיפור האמיתי מאחורי "אושן 12" בכלל לא עוסק בגנבים הנוצצים שנמצאים על מסך הקולנוע, אלא בסוג אחר של גנבים, הרבה פחות מתוחכמים שעובדים על קורבנות שמאוד רוצים להישדד. ההצלחה העולמית של החידוש עטור הכוכבים משנת 2001, הזרימה לכיס המכנסיים של המפיק ג'רי ווינטרוב הרבה מאוד מצלצלים. גם הבמאי סטיבן סודרברג התעשר במידה לא מבוטלת וכך גם שאר השחקנים שויתרו על שכר מפוצץ תמורת אחוזים מהרווחים. כל אחד מאותם אנשי בידור מהמפיק עד אחרון הכוכבים זכה לגעת בהמון ירוקים, מהסוג שאף אחד ממשתתפי "כוכב נולד" לא יראה בחיים שלו.
החברים שהבחינו בעוד הזדמנות לגיטימית להזרים עוד קצת ירוקים לכיס הנפוח שלהם גם כך, החליטו לעשות סרט שני ובשביל זה צריך תסריט. ג'ורג' נולפי הוא התסריטאי המחורבן שעומד מאחורי הסרט הגרוע במיוחד "טיים-ליין". סודרברג לקח את התסריט הקלוקל של אותו נולפי בשם "כבוד בין גנבים" והתאים אותו לאנסמבל של השחקנים. מה שנשאר מהתסריט הוא רעיון בסיסי לעלילה עם מספר ג'אמפ קאטים שלא היו מביישים את גודאר בימי "פיירו המשוגע" והמון אווירה של חופשה אקסקלוסיבית באירופה עם מיטב הכוכבים היקרים והיוקרתיים היום בהוליווד.דמויות? עומק? עלילה? פעולה? מתח? את כל המרכיבים שמאחוריהם מסומנים סימני שאלה לא תמצאו ב"אושן 12" אבל בהחלט תמצאו המון הומור עצמי. קלוני כל הזמן לחוץ מהמראה שלו והאם הוא נראה בן חמישים. רוברטס רומזת על ההריון שלה ולא בעדינות יש להגיד. מאט דיימון שרוצה להיות כוכב גדול כמו בראד פיט. דמותו של רובי קולטריין היא מחווה לסרטי ג'יימס בונד. הופעה נוצצת במיוחד של קתרין זטה ג'ונס שנהיית יותר יפה מסרט לסרט. הופעה משעשעת של וינסנט קאסל הצרפתי המוכר לקהל הישראלי מהסרטים "דוברמן", "אחוות הזאבים" ועוד. שלא נדבר על הופעת אורח של שחקן קולנוע שב- 1988 היה כוכב הרבה יותר גדול מכל השתיים עשרה שמופיעים בכותרות ביחד. אגב הקטע עם אותו כוכב הוא הקטע המבריק היחיד בסרט ומשתתפים בו גם ג'וליה רוברטס ומאט דיימון הצוחקים על מעמדם ככוכבים.
האם נהניתי מ"אושן 12"? כן נהניתי, לא שלמתי על הכרטיס, היה לי מאוד כיף לראות את צוות הכוכבים הנוצץ הזה מבלה להנאתו באתרי הנופש היוקרתיים ביותר באירופה המערבית, מריץ בדיחות ועושה חיים. בהחלט הרבה יותר מוצלח מהתוכנית הדוחה "פספורט" בהגשתו של ניר כחלילי ששלחה כל מיני סלבריטאים ישראלים לטייל ברחבי העולם. נגדיר את זה ככה ובעדינות, לשחקן הכי זוטר ב"אושן 12" יש יותר סטייל מאלף סלבריטאים ישראלים ביחד. האם כיף לראות את הכוכבים הגדולים ביותר בעולם הקולנוע עושים חופשה באירופה? בהחלט כן. האם זה שווה את הכסף? בהחלט לא. בדיוק כמו שלא שווה לראות שום תוכנית של "פספורט". האם אתם תרוצו ותהפכו את הסרט הרדוד הזה ללהיט בישראל, התשובה לצערי היא מאה אחוז שכן.
אושן 12 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3110/05/2016 13:38:03
8/10אייקון ציון
עם קאסט כזה של שחקנים מעולים, קומדיה ואקשן יחד אי אפשר שלא להתאהב בסדרת סרטי אושן. שווה לצפיה.
שם: דניאלגיל: 2418/04/2014 00:54:49
3/10אייקון ציון
סרט גרוע. הראשון הרבה יותר טוב לא הגיוני בעליל ועלילה מסובכת, ממש לא ממליץ הדבר היחיד שכן ראוי לשבח זה השחקנים המצויינים.
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 11:22:37
5/10אייקון ציון
לא התהלהבתי יותר מידי
קישורים
חץ אושן 12 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט