הצד הטוב של הכעס ביקורת סרט

The Upside of Anger Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הצד הטוב של הכעס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Upside of Anger
משחק קווין קוסטנר, ג'ואן אלן, אריקה כריסטיאנסן, קרי ראסל, איבן רייצ'ל ווד, אלישיה וויט, מייק בינדר במאי/ת מייק בינדר  
רומנטיקה
ביקורת סרט להצד הטוב של הכעס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שתי מילים יכולות לסכם את סרטו החדש של השחקן/במאי/תסריטאי מייק בינדר: ג'ואן אלן. השחקנית הראשית של הסרט כובשת את המסך בחיוניות שלה ומתגלה לראשונה ככוכבת קולנוע אמיתית ולא רק שחקנית אופי מעולה. ג'ואן אלן, אחת השחקניות הוותיקות והמוערכות של הוליווד, מוכרת בעיקר משלל תפקידי משנה מעולים בסרטים: "היומן", "זהות במלכודת", "סופת קרח", "עימות חזיתי" ו"פלזנטוויל". היא אפילו היתה מועמדת שלוש פעמים לאוסקר על תפקידיה בסרטים: "ניקסון", "צייד המכשפות" כשחקנית משנה ו"המועמדת" כשחקנית ראשית.ג'ואן אלן תמיד היתה שחקנית משנה שכוכבי קולנוע גדולים גנבו ממנה את אור הזרקורים. אפילו בסרט "המועמדת" הנושא היה האטרקציה האמיתית של הסרט, שלא נדבר על שני שחקני משנה מעולים (גרי אולדמן, וג'ף ברידג'ס שנתנו בסרט זה הופעות מאלפות). והינה מגיע הסרט החדש והראשון מזה זמן רב בו היא בתפקיד הראשי - "הצד הטוב של הכעס". ג'ואן אלן נותנת את הופעת חייה וכובשת בלי שום בעיה את לב הצופים.
העלילה לכאורה פשוטה ומוכרת: טרי וופלמייר היא אשה באמצע החיים החיה בפרברים בורגניים וירוקים כאשר חייה תופסים תפנית כאשר בעלה נעלם באופן בלתי צפוי. בנסיון להתמודד עם היעלמותו הפתאומית, טרי מתמכרת לטיפה המרה ואת זעמה פורקת על ארבעת בנותיה. עוד אחד שהיא מוצאת בו עניין הוא דני, כוכב בייסבול לשעבר ושדרן רדיו בהווה, המשמש לה כחבר לשתייה. השניים הופכים למקור כוח אחד לשני ודני הופך לאב לארבעת הבנות. הפיכתו של דני לגורם משפיע בחיי המשפחה ואירועים שונים ומפתיעים ישבשו את האידיליה המשפחתית השברירית שהחלה להתגבש.מייק בינדר הוא יוצר נטול קול ייחודי אבל בהחלט אפשר להגיד לטובתו שהוא מצליח להימנע מכמויות רגש דביקות במיוחד שכל כך אופייניות לז'אנר, כנראה ובעיקר בזכות הופעתה הקרירה והמהפנטת של הכוכבת המופלאה. היא מצליחה ליצור דמות משכנעת של עקרת בית נוצרית, לבנה וקרה שבתוך תוכה משוועת לחום ואהבה. הסרט נע בעדינות בין רגעים דרמטיים עשויים היטב לרגעים קומיים מבריקים וישנן גם כמה סצנות בלתי נשכחות שלבטח ייכנסו לאיזשהו לקסיקון קולנועי בעתיד.
יש לציין לטובה את השחקן הראשי, קווין קוסטנר שפיתח כרס של בירה עבור הסרט. קוסטנר מגלם את דני, אדם בשנות החמישים לחייו, הקריירה שלו כבר מאחוריו ובסך הכול הוא רוצה להיות שייך לתא משפחתי חם ואוהב מהסוג שהוא אף פעם לא ניסה להקים. אפשר לכתוב שלראשונה מזה זמן רב קוסטנר מצליח ליצור דמות מעניינת ומאתגרת בסרט שלא הוא ביים.גם ארבע השחקניות המגלמות את הבנות למשפחת וולפמייר: אריקה כריסטנסן, איוון רייצ'ל ווד ואלישיה וויט מוצלחות. הדמות המגולמת על ידי קרי ראסל בנויה ברישול תסריטאי מביך והיא הבת היותר מעצבנת בין הארבע. מייק בינדר הבמאי והתסריטאי מגלם את שפ, חברו הטוב של דני, מפיק תוכניות רדיו מבוגר וחרמן המתחיל עם אחת הבנות לבית משפחת וולפמייר.נכון שלא מדובר ב"סופת קרח" המופתי גם הוא בהשתתפותה של ג'ואן אלן ודן בהתמוטטותה של המשפחה המסורתית בדרך הרבה יותר אפלה ומתוחכמת, אבל "הצד הטוב של הכעס" מספק כמה רגעים קולנועיים קסומים ושחורים זה לצד זה בלי ליצור תחושת אי נוחות. הבימוי המאופק יחסית, המשחק המעולה של הכוכבת הראשית וצוות שחקני המשנה הופכים את הסרט לתענוג אמיתי שיכול להעביר לכם ערב רומנטי בכיף.
הצד הטוב של הכעס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שי והדסגיל: 2404/06/2005 17:16:20
5/10אייקון ציון
פרומו מוצלח מאוד שמפתח ציפיות שאינן מתגשמות כלל ... הרגשנו במו בליל הסדר, ארוך והסוף פשוט לא נראה באופק . קווין, אנחנו מאוכזבים !
שם: אמנון אלביגיל: 9928/05/2005 16:50:34
7/10אייקון ציון
הפתעה נעימה. חששתי כי זה time passer - אך בפירוש לו. המשחק מצוין, האירועים הם "מהחיים". כמו בללכת על המים, תפשת מרובה לא תפשת. אם היו פחות בנות ויותא עומק לדמויות, כולנו היינו נשכרים. הרעיון המרכזי, לארו התפנית בעלילה, שהוא נכון - גם הוא אובד. הכעס, הטינה, מרות הנפש אין בהם תועלת. במקום זאת אפשר פשוט לדבר.
שם: יהודית לרמןגיל: 5528/05/2005 01:12:05
7/10אייקון ציון
יצאתי לסרט בלי לדעת עליו מאומה-חברה ביקשה שנלך לסרט זה. היתה לי הפתעה נעימה.לא ציפיתי לכלום והנה הליהוק של ג'ואן אלן היה מצוין.היא פשוט עושה את תפקידה נאמנה.קווין קוסטנר כמזדקן מתבגר-כן גם עליו עובר הזמן ופועל שלו לטובתו כמו על כולנו-אבל טוב בתפקידו.יחסי האם עם בנותיה המתבגרות ממש אוטנטיים. הבת השלישית צריכה להתחלות בכדי שאמה תשים לב אליה -ממש מהחיים. פרידת ההורים כאשר כל ילד מרגיש אחרת לגבי זה גם לא מצוץ מהאצבע.נחמד לערב שישי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט