פרסומת

הטירה הנעה ביקורת סרט

Howl's Moving Castle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הטירה הנעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Howl's Moving Castle
משחק צ'יקו באישו, טאקויה קימורה, אקירו מיוה, טאטסיו גאשין במאי/ת הייאו מיאזקי  
ילדים
ביקורת סרט להטירה הנעה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די68.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה כאילו הבימאי הייאו מיאזאקי רק הולך ומשתפר. לא בדיוק ברור לאיזה עוד הישגים של הצטיינות הבמאי הזה עומד להגיע. גם סרטו החדש, בדיוק כמו סרטיו הקודמים "הנסיכה מונונוקי", "המסע המופלא" ועוד רבים וטובים שלא הגיעו לבתי הקולנוע בארץ, הוא סרט אנימציה רב דמיון, מרהיב עין, בעל סיפור מרגש וסוחף, דמויות מפותחות ומרתקות ובעיקר בילוי קולנוע מושלם לילדים ובמיוחד להורים. אין ספק - "הטירה הנעה" הוא סרט האנימציה שאסור לכם להחמיץ הקיץ."המסע המופלא" הזכיר מין גרסה יפנית קיצונית ובלתי ברורה לסיפור "אליסה בארץ הפלאות" ובעצם ניסה להתמודד עם שכול והתבגרות בצורה מרתקת אך לא תמיד מפוענחת לעיניים מערביות. "הטירה הנעה", הסרט החדש מבית היוצר של מיאזאקי הוא בהחלט בעל סיפור עלילתי אחיד כנראה הודות למקור ההשראה שהוא ספרה של דיאנה ווין-ג'ונס הבריטית.
העלילה עוקבת אחרי סופי שעובדת בחנות כובעים של אביה המנוח. יום אחד היא נתקלת בבחור צעיר ויפה תואר שעוזר לה להתחמק מחיילים טורדניים. המפגש המופלא יעלה לה ביוקר כי מכשפה מסתורית רואה בה אויבת על לבו של אותו בחור צעיר המתגלה כקוסם רב עוצמה בשם האול. המכשפה הופכת את סופי הצעירה לזקנה בת תשעים עם כאבי גב ואובססיה לניקיון ועוד צרה, היא לא מסוגלת לספר לאף אחד שבעצם היא נערה צעירה ומקוללת.מיאזאקי שותל בתוך הסרט מסרים פציפיסטים ואנטי מלחמתיים מאחר ועלילת הסרט מתרחשת בתוך עולם שבו ממלכות נלחמות אחת בשנייה ולמנהיגים עצמם כבר לא ברור למה. האול כמכשף רב עוצמה מתבקש לשרת את שני הצדדים אבל כבחור צעיר הוא מעדיף לברוח אך מגלה שקשה לברוח ממלחמה שרודפת אחריו. הוא פוחד להפוך למפלצת עם הצטרפו לקרבות הסתמיים והרצחניים. רק סופי תוכל להציל את המצב בעזרת אהבתה. מיאזאקי יוצר אופטימי ומקווה שאהבה תציל את העולם מהכחדה.
מבחינה ויזואלית כמובן שמדובר ביצירה עוצרת נשימה. מיאזאקי כהרגלו בונה עולם שהכללים שלו שונים לחלוטין מעולמנו. זהו סרט תקופתי לכאורה לפי הלבוש והכפרים המזכירים את המאה ה-19 באירופה ועם זאת יש בו כלי טיס משוכללים. שלא נדבר על קוסמים, מכשפות ושלל יצורים קסומים. בכל סרטיו מצליח מיאזאקי לברוא עולם אמין שאנחנו כקהל נאמין לכלליו הפנטסטיים. אותו עולם מורכב ויזואלית ורעיונית גם משלים בצורה מעולה את התסריט של הסרט."הטירה הנעה" הוא עוד ניצחון קולנועי של יוצר שאיננו נכנע לתכתיבים של השוק האמריקאי וזוכה להצלחה גדולה כמעט בכל מדינה שבה הוא מציג. לא רק זאת, דיסני עצמם נשבו בקסמו וקנו את זכויות ההפצה לסרטיו בצפון אמריקה, כך שאם המלך עצמו צריך את מיאזאקי (כדי לכסות על חוסר המקוריות והכשרון שלו עצמו) - מי אנחנו שנגיד לו לא.
הטירה הנעה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מעיןגיל: 2325/12/2005 14:10:26
9/10אייקון ציון
זהו סרט יפהפה- כל פריים בו עוצר נשימה ומרגש. אמנם זהו סרט רגוע יותר משני סרטיו הקודמים של מיאזאקי אך זה מה שהופך אותו לסרט שמתאים לכל המשפחה- ואני לא רואה בכך שום דבר רע או שמוריד מאיכותו. ראוי לציון: הרבה קטעים משעשעים ומצחיקים, תסריט מעולה (כרגיל) ופס-קול מוצלח מאוד. שווה לראות בקולנוע שמעצים את החוויה- אך אם אין אפשרות גם די-וי-די יהיה בסדר גמור. סה"כ- סרט ששווה לראות ולא כדאי להחמיץ! תהנו
שם: נתן אודנהיימרגיל: 3517/08/2005 16:00:31
9/10אייקון ציון
כל מי שקרא ביקורת מחורבנת על הסרט שיתעלם מהן. היו מיאזאקי במאי סרטי האנימציה המוכשר עושה זאת שוב. סרט שעשוי ביד אמן .מי שקרא את הספר יראה גם את האינטרפטציה הנפלאה שלו לאגדה עצמה. הסרט עצמו קצת רוך אך גם ילדים יהנו מאד מ=האיכיות המוזיקה והספור הנהדר והמבוגרים בוודאי יבינו את העומק של הסרט אשר בשונה מבסרטיו הקודמים אינו מוגש בכפית של כסף. זה סרט על אהבה וחופש , יצרתיות ואומץ לב . בשביל זה יש קולנוע! מומלץ! מומלץ! מומלץ!
שם: ערןגיל: 2606/08/2005 19:36:51
6/10אייקון ציון
לא מתקרב ל"נסיכה מונונוקי" וממש ממש ממש רחוק מ"המסע המופלא" - 2 יצירות מופת, הסרט הזה רחוק מהנ"ל באיכות שלו , ונראה כמו אחד מיני הרבה סיפורי מנגה עם כמה מוטיבים מהסרטים הקודמים של הבמאי סה"כ אנמי למדי - לא שווה - הבמאי בנופש אולי יחזור לעצמו בסרט הבא
קישורים
חץ הטירה הנעה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט