קזנובה ביקורת סרט

Casanova Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קזנובה":
"רומנטי ומתוק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Casanova
משחק הית' לדג'ר, סיינה מילר, ג'רמי איירונס, לנה אולין, אוליבר פלאט במאי/ת לסה הלסטרום  
רומנטיקה
ביקורת סרט לקזנובה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רומנטי ומתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני לא חסיד של הבמאי הסקנדינבי לאסה הלסטרום. סרטיו תמיד נראו לי כמו טייס אוטומטי. הוא תמיד יודע מתי ללחוץ על הכפתור בנקודה הנכונה כדי שנבכה או לחילופין נצחק. הרגש בסרטיו הוא קר לפחות כמו אמצע הקיץ באנטרקטיקה, והתחושה המרכזית היא שהסרטים בוימו על ידי רובוט ולא בן אדם. באיזה סרטים מדובר? בסרטים שאתם מאוד אהבתם, ביניהם: "תקנות בית השיכר", "שוקולד", "חדשות הספנות" והמסחטה האחרונה מבית היוצר שלו, "חיים בלתי גמורים".עכשיו הוא מתנסה בקומדיה רומנטית ולהפתעתי הוא מצליח. לא שזו הצלחה כל כך גדולה, התוצאה מינורית לחלוטין אבל היא עדיין הרבה יותר סוחפת מהדרמות הדביקות שלו. הסרט "קזנובה" חוגג את המיתוס של אחת הדמויות הרומנטיות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המין האנושי ומנטרל אותו מכול מיניות עודפת. האיש האגדי שהשכיב את כול נשות ונציה ודאג להיות הראשון כדי לבתק את קרום הבתולים של נערות העיר, הופך לפוחז רומנטי קסום שכל אמא היתה רוצה שבתה תתחתן איתו.
הלסטרום הופך את המיתוס של הרב-שגל הבלתי נלאה לדמות רומנטית מתוקה שמקומה בסרטים המיועדים לכול המשפחה, ואכן, הסרט נוצר על ידי חברת בת של אולפני דיסני. אבל השינוי המהותי והלא תקני הזה עושה משהו טוב לסרט הזה. הוא הופך אותו לתמים, מתוק ורומנטי בטרוף. הוא גם הופך אותו לקליל ולבלתי מחייב ומכאן נובע קסמו. יש משהו מאוד נונשלנטי במוצר ההוליוודי הזה. לפתע הלסטרום נמס, הקרירות שכל כך מאפיינת אותו כבמאי נעלמה ועם הרגש הרומנטי המתוק נחשפים גם שלל טעויות קטנות שלעין של צופה מיומן אולי יראו חובבניות. יש משהו קסום בכך שהלסטרום איבד את השליטה על ההגה.הסרט, למרות 108 הדקות שלו, חולף במהירות שיא. "קזנובה" מתגלגל על המסך במהירות רבה, כמעט כמו סרט פעולה. אין רגע מנוחה בסרט הזה, סצנות מרדף לצד סצנות רומנטיות, נופים מרהיבים לצד ארמונות מעוצבים, יש תחושה שהלסטרום נהנה לביים את הסרט ועוד יותר שלשחקנים פשוט היה כייף באתר הצילומים. אז מי הכוכבים של הסרט הרומנטי הזה? הית' לדג'ר (שמועמד על תפקידו בסרט "הר ברוקבק" לגלובוס הזהב), נותן כאן הופעה כריזמטית ומלאת קסם כגיבור הרומנטי שלבסוף מתאהב בבחורה עקשנית ולוחמנית. סיינה מילר ("אלפי") כיכבה לאחרונה יותר בטורי הרכילות כבת זוגתו הנבגדת ואח"כ הבוגדת של ג'וד לאו (נכון לעכשיו הם חזרו אחד לשני). בסרט הזה היא מגלמת את פרנצ'סקה ברוני, מושא אהבתו של קזנובה.
ג'רמי איירונס בתפקיד משעשע במיוחד הוא האינקוויזיטור המרושע שרוצה להוציא את קזנובה להורג. אוליבר פלאט מצחיק כסוחר שומן חזירים וארוסה העתידי של פרנצ'סקה שדווקא נדלק קשות על האם שחובבת אנשים בעלי ממדים גדולים. את האם מגלמת רעייתו של הבמאי, לנה אולין ("שוקולד", "שונאים סיפור אהבה" וכמובן האמא של ג'ניפר גרנר בסדרה "זהות בדויה"). אבל השחקן החשוב ביותר בסרט הוא אתר הצילומים, ונציה, על שלל המבנים העתיקים, התעלות , הגונדולות והאווירה הרומנטית הבלתי נמנעת.הסרט "קזנובה" רחוק מהאמת ההיסטורית אבל הוא נוצר מתוך אמת אחרת לחלוטין, אמת רומנטית. שוב פעם זה לא הסרט המושלם אבל זה כן סרט שיש בו נאיביות עצומה. הסרט הזה מאמין באמת ובתמים ברומנטיקה לשם רומנטיקה ובשל כך הופך לאחד הסרטים המהנים והמבדרים ביותר שמציגים כרגע. זה הסרט המושלם לזוגות שרוצים להתחבק ומדי פעם להגניב נשיקה במהלכו. אין ספק, "קזנובה" מחזיר את הרומנטיקה התמימה של פעם אל המסך הגדול וזה כבר מעורר הערכה.
קזנובה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סטאס הוברמןגיל: 2028/01/2006 21:43:12
8/10אייקון ציון
קליל, כייפי, מעביר נחמד מאוד את הזמן ואפילו יש צחוקים. לא מסוג הסרטים שפותחים את העיניים ומעסיקים את המחשבה וטוב שכך, תמיד צריך קומדית אהבה קלילה שמכבדת את עצמה.
שם: איליה לגיל: 1916/01/2006 11:22:04
9/10אייקון ציון
סרט ממש נחמד, נהנתי בו מאוד... שילוב של קומדיה רומנטית תקופתית...משחק לא רע..
שם: זיו כהןגיל: 1712/01/2006 10:21:53
1/10אייקון ציון
זה הסרט הכי חלש שראיתי... יש שתי קטעים מצחיקים בכל הסרט והוא משמע כמעט נרדמתי...
קישורים
חץ קזנובה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט