גאווה ודעה קדומה ביקורת סרט

Pride and Prejudice Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גאווה ודעה קדומה":
"תענוג רומנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pride and Prejudice
משחק קירה נייטלי, מת'יו מאקפאדיין, ברנדה בלת'ין, דונלד סאתרלנד, טום הולנדר, רודמונד פיק, ג'ינה מאלון, ג'ודי דנץ' במאי/ת ג'ו רייט  
רומנטיקה
ביקורת סרט לגאווה ודעה קדומה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תענוג רומנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע7.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די83.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני לא מעריץ גדול של סרטים המבוססים על ספריה של ג'יין אוסטין. אני גם לא אחד הקוראים הנאמנים שלה. למען האמת, בהיותי תלמיד חטיבה או תיכון, (עברו כמה שנים מאז), ניסיתי לקרוא את "גאווה ודעה קדומה" ולא התחברתי. מגיל צעיר התעניינתי יותר בסטיבן קינג מאשר בבנות המייחלות לחתן שיגאל אותן. רק שתי גרסאות קולנועיות ראויות שאני מכיר נעשו לפי רב מכר של אוסטין - "על תבונה ורגישות" משנת 1995 בבימויו של אנג לי והגרסה הנוכחית של "גאווה ודעה קדומה".לא ראיתי את הגרסה הקולנועית הראשונה משנת 1940, אבל כן ראיתי את הגרסה הטלוויזיוניות המפורסמת בכיכובו של קולין פירת' ונהניתי מהגרסה הבוליוודית שהוצגה בבתי הקולנוע בארץ לפני כשנה. אין ספק שהסרט העכשווי הוא הגרסה הטובה ביותר. זאת בעיקר בשל המודעות העצמית שלא פוגעת בעלילה הקלאסית ומצליחה בחוכמה רבה להיות רומנטית ועם זאת לא קיטשית. עוד יותר מופלא הוא הבימוי הקולח של ג'ו רייט שיוצר בעזרת הצילום של רומן אוסין עולם המתבסס על צילומי נוף מרהיבי עין והמצאות קולנועיות ויזואליות מפתיעות. מה שמצליח לרענן את הז'אנר הקולנועי המיושן שדי קופא על שמריו.
לג'ו רייט יש המון מזל כי התסריטאית דבורה מוגאץ' כתבה תסריט שנון ולעיתים אף מבריק. היא הצליחה ליצור את אחד התסריטים המצחיקים והמפתיעים ביותר של התקופה האחרונה. מצאתי את עצמי צוחק ולא פעם אחת מהומור מעודן ומדויק. כמובן שהליהוק לסרט נפלא. בלעדי צוות השחקנים הנהדר הסרט לא היה הופך למעדן שכיף ללקק אחריו את האצבעות. קיירה נייטלי מושלמת כאליזבת בנט. השחקנית הבריטית המוכרת לקהל ברחבי העולם בעיקר ככוכבת סרטי פעולה ("דומינו", "המלך ארתור", "שודדי הקריביים"), מתגלה כשחקנית מוכשרת המסוגלת לשאת על גבה תפקיד ראשי בדרמה קומית רומנטית תקופתית.לצידה אפשר למצוא צוות נהדר של שחקנים תומכים כמו התגלית הגדולה של הסרט, מתיו מקפיידן, כמר דארסי, מושא אהבתה החשדן והקר. הוריה מגולמים על ידי ברנדה בלת'ין ודונאלד סאתרלנד שנותנים כאן הופעות קומיות מעולות. רוזמונד פייק האצילית היא האחות הבכירה ואילו ג'נה מאלון האמריקאית בתפקיד האחות הצעירה והסוררת שמסבכת את העניינים. טום הולנדר נפלא כמר קולינס הכומר נטול הכריזמה. ואיך אפשר בלי ג'ודי דנץ' שנותנת כאן הופעת אורח קצרה, משעשעת ומכובדת.
"גאווה ודעה קדומה" הוא לא בדיוק הסרט הפמיניסטי המושלם אבל יש כאן דמויות נשיות חזקות. אם זו האם שתעשה הכול כדי שבנותיה ימצאו חתן ואם זו אליזבת הבת העקשנית והמרדנית שמוכנה להתחתן רק בשם האהבה. חמש אחיות גודלו תחת השגחתם של מר וגברת בנט. האם אובססיבית למדי למצוא להן שידוך הולם שיבטיח את עתידן. לעומת זאת האב מעדיף לעודד את הבת הדעתנית, אליזבת, לשאוף לחיים אינטלקטואלים יותר. כאשר הרווק העשיר, מר בינגלי, עובר לגור באחוזה בקרבת מקום הוא מתאהב באחות הבכורה. ידידו הסנוב מר דארסי ימצא את עצמו מאוהב באחות הדעתנית אליזבת.טעויות מביכות, חשדות והמון גאווה ודעות קדומות מובילים את גיבוריה של אוסטין לחוות את כאב האהבה וגם אושר מהו. "גאווה ודעה קדומה" הוא סרט הקולנוע הראשון של הבמאי, ג'ו רייט, שהתמקצע בעיקר בסדרות וסרטי טלוויזיה בריטים. הוא מצליח ליצור את אחד הסרטים הרומנטיים הטובים ביותר של השנים האחרונות – פשוט תענוג.
גאווה ודעה קדומה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5006/10/2022 07:26:31
7/10אייקון ציון
יש איכות אבל גם עומס בפרטים וההגשה מסורבלת בייחוד בחלק הראשון. לוקח זמן להבין את מארג הדמויות ויחסי הגומלין ביניהן.החלק השני טוב ודינמי יותר. אנגלופילים ורומנטיקנים בנפשם יהנו יותר,האחרים יחושו כבדות ושיעמום.יש לציין שקירה נייטלי נפלאה.ציון 7.5.
שם: hody levyגיל: 1811/04/2010 01:51:43
10/10אייקון ציון
מ ק ס י ם ! חובה לראות ! רומנטי אבל לא מהכבדים :) תהנו:) (אני בטוחה..)
שם: ליאה ליבוגיל: 2915/02/2010 15:08:49
10/10אייקון ציון
כמה פעמים שראיתי אותו בכל פעם מחדש אני מתרגשת, מתלהבת, מתאהבת, שונאת... מהופנטת כל פעם מחדש. סרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט