שודדי הקאריביים תיבה של איש מת ביקורת סרט

The Pirates of Caribbean: Dead Man's Chest Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שודדי הקאריביים תיבה של איש מת":
"ארוך מד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Pirates of Caribbean: Dead Man's Chest
משחק ג'וני דפ, אורלנדו בלום, קירה נייטלי, נעמי האריס, ביל ניי, ג'פרי ראש, סטלן סקארסגארד במאי/ת גור ורבינסקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשודדי הקאריביים תיבה של איש מת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ארוך מד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מפיצי הסרט בישראל חברת פורום פילם, יכולים לנשום עמוק, עוד מוצר צריכה בחסותם הפך ללהיט, בלי שמבקרי הקולנוע יאהבו אותו. זה התחיל מרכבת הרים באחד הפארקים של דיסני, הפך לסרט קולנוע מצליח עם תסריט קורע, בימוי סוחף וצוות שחקנים מושלם. הסרט היה לשובר קופות עצום ממדים ועכשיו ישנו סרט המשך. סרטי המשך אמורים להיות מצחיקים יותר, מרהיבים יותר, מסעירים יותר, מותחים יותר, עם אפקטים מרשימים יותר, ובעיקר, לעשות הרבה יותר כסף מהסרט הראשון. אז אפשר לכתוב שסרט ההמשך לשודדי הקריביים עומד במשימה בהצטיינות והוא כבר שובר שיאים כלכליים ועשה ערמות של כסף על חשבון קוני הכרטיסים.אבל ישנה גם מחלה אחת המשותפת לכול סרטי ההמשך או למרביתם: מרוב מאמץ להרשים את הקהל הם בעצם מתגלים כארוכים מדי. "שודדי הקריביים" מצטיין בעלילה מורכבת שלא ממש תורמת לפיתוח הדמויות וחושפת דבר מה חדש על אופיים להפך הדמויות חוזרות על התנהגותן ובכך הן מרדדות את עצמן. כפי שניתן להבין התסריט לא מבריק במיוחד מה שכן מרשים הן סצנות הפעולה מרהיבות העין. קרבות סייף עם מפלצות ענק ושפע יצורים שהמחשב עבד עליהם שעות נוספות.
העלילה מתחילה כאשר ארגון הסחר הימי אוסר את קיירה ואורלנדו ביום חתונתם בגלל שהם עזרו לקפטן ג'וני להמלט מגזר דין מוות בסרט הראשון. מאחר שמדובר בארגון מסחרי שלא בדיוק פועל מטעם המלכה, יש להם הצעה מאוד מפתה לאורלנדו, (שעובר מסך נפלא בסרטי הרפתקאות וממש לא עובד מסך בדרמות אנושיות), ישנו אוצר שבעזרתו אפשר לשלוט בים. מדובר בחזה של דייב פיראט לשעבר שהפך ליצור ימי קטלני עם צוות של יצורים ימיים מפחידים שעשו עליהם עבודת איפור ומחשב במשך אלפי שעות.קפטן ג'ק ספארו והצוות שלו יצטרכו להתמודד עם שבט של קניבאליים, מכשפת וודו, תמנון ענק שטורף ספינות, צוות מפחיד של מלחים בצורה דגים ושאר חיות ים, קרבות סיף בשלל צורות, ביניהם על גלגל של תחנת מים. בקיצור, צוות התסריטאים והבמאי ישבו שעות נוספות יחשבו איך להדהים את הקהל ואכן הכול טוב ויפה אבל לאורך כול השעתיים וחצי אין להם באמת מה לומר על הגיבורים שלהם או על ההרפתקאות שהם עוברים.
בהתחלה הסרט נע בין בדיחות ג'ק ספארו לסצנות פעולה מרהיבות נוספות, וקטעים קצרצרים של דיבורים. בהתחלה הוא באמת נע בקצב מסחרר ואחרי שעתיים יש תחושה שהוא מגיע למיצוי אבל עדיין ממשיך ולנסות להדהים אותנו, שוב פעם התמנון ושוב פעם קרב סיף וככול שהסצנות מרהיבות יותר הן ארוכות יותר וכלל לא מפתיעות ומעניינות. אולי אפשר להמשיל את עלילת הסרט לרכבת ההרים שעליה הוא מבוסס מלכתחילה. המון עליות וירידות שבסופו של דבר כנראה מבדרות אך הן נטולות כול משמעות.סרטי המשך טובים תמיד מוצאים דרך לגרום לנו להתעניין במה יעלה בגורלם של גיבורי הסרט. כאן אין באמת שום משבר או מוות של דמות ראשית - נראה כאילו ישנה תחיית מתים. ברור לנו שג'ק ספארו בכיכובו של דפ הוא לא באמת דמות רעה אלא אנטי-גיבור הנערץ ע"י הצרכנים. אנחנו גם יודעים שצמד האוהבים ישרוד את המיני משבר וברור לנו לחלוטין שהרעים יענשו והטובים ינצחו וכדי לראות זאת נצטרך לצפות בסרט ההמשך השלישי. ולכן שום דבר כבר לא מפתיע בשודדי הקריביים, אולי הוא קצת יותר מפחיד מסרט דיסני רגיל אבל הוא עדיין בילוי משפחתי שהפך מסרט קולנוע חביב למוצר צריכה סתמי.הפסקה האחרונה מיועדת רק לחובבי ספוילרים, מדובר בפאשלה מביכה שהאולפנים היו יכולים למנוע. כול מי שבודק את רשימת המשתתפים בסרט באתר הקולנוע המקצועי IMDB או באתר סרט, יגלה את ההפתעה הסתמית למדי בסופו של הסרט השני.
שודדי הקאריביים תיבה של איש מת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: iorek bernisonגיל: 1419/12/2015 01:25:49
10/10אייקון ציון
עוד סרט בסדרת הסרטים הנהדרת. גוני דפ שוב נהדר כגק ספארו והעלילה יצירתית ומפתיעה, עם הנבל האולטימטיבי, דיווי גונס. אמנם במעט פחות טוב מקודמו אבל מצחיק יותר וכיפי לא פחות. מומלץ בחום.
שם: ספיר כהןגיל: 1421/08/2008 15:48:03
10/10אייקון ציון
הסרט הכי יפה בעולםםםם ושוב (קפטן) ג'ק ספארו (המושלםםם) מפציץ בסרטט, שחקן אחד הטובים :)
שם: גלי ה.גיל: 3002/12/2006 17:52:40
9/10אייקון ציון
סרט המשך נפלא. באתי בשביל ההמשך נשארתי עם האפקטים. שחקנים מעולים, עלילה מרתקת ואפקטים כבר כתבתי? הרפתקאה מוצלחת מתחילת הסרט ועד לסופו. מומלץ ללכת לקולנוע, בסרט כזה -האפקט של מסך ענק וסאונד משפיעים לטובה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט