השתולים ביקורת סרט

The Departed Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השתולים":
"מתח חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Departed
משחק לאונרדו די קפריו, מאט דיימון, ג'ק ניקולסון, מרטין שין, וירה פרמינג, מרק וולברג, אנטוני אנדרסון, ריי וינסטון, אלק בולדווין במאי/ת מרטין סקורסזה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להשתולים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מתח חזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מרטין סקורסזה חוזר אל ז'אנר סרטי המאפיה והולך על כול הקופה. בשיתוף הפעולה השלישי שלו עם השחקן ליאונרדו דיקפריו נותנים השניים את הביצועיים הטובים ביותר שלהם כבמאי ושחקן. כאשר לצידם ג'ק ניקולסון שלאחרונה התייבש בז'אנר הקומדיות המעצבנות כגון "הכי טוב שיש", "באהבה אין חוקים" והנפילה הגדולה ביותר שלו עד היום, "סדנה לעצבים". בואו נגדיר את זה ככה, השלושה כבר מכינים את הטוקסידו לטקס האוסקר. מפיחים בהם תקווה הביצועים הביקורתיים והכלכלים החלשים של המתחרים הפוטנציאלים קלינט איסטווד וכריסטופר נולן. מי יודע אולי השנה סוף כול סוף סקורסזה יזכה בפסלון המוזהב הנחשק, ואולי לא.נכון, מדובר באדפטציה קולנועית הוליוודית לשובר קופות הונג קונגי מרשים משנת 2002 ואף נוצרו לו שני המשכים. בארצנו הקטנטונת הם לא זכו להקרנות מסחריות אבל כן הוקרנו בפסטיבל ירושלים (אחרי שהוקרנו בערוצי הסרטים בלוויין). בישראל הטרילוגיה זכתה לשתי שמות: סרטי שני הוציאו אותו ב dvd תחת השם "דרך ללא מוצא". יס הציגה אותו בערוצי הסרטים תחת השם "שבילי הגיהנום". מדובר בטרילוגיה קולנועית מרשימה בבימויו של אנדריו לאו. לכול מי שרוצה להשוות את הגרסא האמריקאית מול המקורית שווה בהחלט להציץ ב "Infernal Affairs".
ועכשיו לעניינו, למרות שצפיתי בטרילוגיה האסייתית המדוברת ואהבתי אותה מאוד, לא התאכזבתי מהסרט הנ"ל ואפילו הופתעתי לטובה. שעתיים וחצי טסו לי בלי שארגיש, מה שמאוד קשה להגיד על שני הסרטים האחרונים של סקורסזה "הטייס" ו"כנופיות ניו-יורק". מדובר במותחן פשע מצמרר ועוצר נשימה שלא נותן מנוח לצופיו. בכל רגע מתרחש משהו, הפתעה רודפת הפתעה, סצנה מסחררת אחרי סצנה מסחררת. אין רגע מנוחה בסרט הזה, אפילו הרומנים שדיקפריו ודיימון מנהלים עם השחקנית המדהימה ורדה פרמינג לא פוגעים בסרט, וזאת למרות שהיא נראית קצת יותר מבוגרת מהם.העלילה לכאורה מורכבת אבל היא מאוד פשוטה ובסיסית. מדובר במשחק חתול ועכבר קלאסי שעשוי במקצוענות ומשוחק מדהים ע"י צוות שחקנים מרשים. מחוץ לשלושת הכוכבים הגדולים המופיעים בכרזה של הסרט (דיקפריו, מאט דיימון וג'ק ניקולסון) תוכלו למצוא גם את מארק וולברג, מרטין שין, אלק בולדווין, אנתוני הנדרסון וריי ויינסטון (המלך ארתור, קולד מאונטן). בילי הוא שוטר מרקע משפחתי אפל במיוחד. הוא מקבל על עצמו משימה קשה - להתחבר לעולם התחתון של בוסטון המונהג באכזריות ע"י קוסטלו. במקביל קוסטלו מגדל את קולין, בן טיפוחים ההופך להיות מושתל במשטרת בוסטון ומסכל את ניסיונותיהם להפיל אותו.
התסריט של וויליאם מונאהאן הוא חוויה נהדרת לעומת שלל סרטי פשע עבשים שלא מצליחים להתרומם מעבר לשגרה וממחזרים את אותה נוסחה מחדש. התסריטאי מצליח להכניס חיים חדשים בסרט מוכר ומצליח. הוא בונה עולם חדש לחלוטין, דמויות מסעירות וסוף מפתיע ושונה לחלוטין מהסוף ההונג-קונגי. הפסקול המעולה של האוורד שור משלים את המשימה ועם סקורסזה כבמאי שאוחז תסריט נפלא ביד, צוות שחקנים מעולה, צלם חכם שיודע את עבודתו ולהיטי רוק קלאסיים ברקע קשה מאוד ליפול.על כול צוות השחקנים המפואר, הבמאי המדהים, הצילום והמוסיקה, "השתולים" שייך יותר מהכול לעורכת הקבועה של סקורסזה, תלמה שומכר שכבר זכתה פעמיים באוסקר על הסרטים "השור הזועם" ו"הטייס" והיתה מועמדת עוד שלוש פעמים: הראשונה ב 1971 עם העריכה פורצת הדרך של הסרט התיעודי "וודסטוק" וכמובן על הסרטים "הח'ברה הטובים" ו"כנופיות ניו-יורק". מזמן לא ראיתי עריכה כול כך דומיננטית בסרט הוליוודי מסחרי. אין ספק שלעריכה שלה יש חשיבות עליונה בעוצמה של הסרט הזה. בדיוק כמו עלילת הסרט, גם העריכה מתפצלת ואירועים מתרחשים במקביל, אין רגע שבו העין יכולה לנוח, סצנה רודפת סצנה, אירוע חותך אירוע.העורכת הותיקה בעצם הופכת לגלגל המניע של הסרט. את העבודה שלה היא עושה במקצוענות וחדשנות מעוררת הערצה כאילו היא לא חגגה השנה 66. מדובר כנראה בעורכת עם הנשמה הצעירה ביותר בהוליווד. בואו נגדיר את זה ככה, "השתולים" הוא מותחן וידאו קליפי מסחרר יותר מרוב הקליפים שנמצאים היום ב MTV. "השתולים" הוא בהחלט אחד הסרטים הטובים ביותר של חורף 2006.
השתולים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אסף פנחסגיל: 1821/07/2023 03:45:47
10/10אייקון ציון
אחרי מחשבה רבה בנושא מכל הטופ 10 שלי הסרט מקום ראשון.כן כן.הכל מושלם: במאי הכי טוב בעולם בקל סקורסזה תסריט נדיר וחכם ביותר והקאסט הזוי פשוט להביא את כל השחקנים הכי טובים בעולם לסרט אחד דיקפריו מאט דיימון ניקולסון מארק וולברג כל הדברים האלה לפי ההיגיון שלי יוצרים את הסרט הכי טוב בעולם.שלא לדבר על מספר הפעמים שצפיתי בכל סצנה כמו כל הסרטים הממכרים של סקורסזה.פשוט להידבק למסך מהדקה הראשונה מהפרטים הקטנים לגדולים.לא כולם יסכימו איתי אבל לא כולם מבינים את הגאונות, העומק, והיצירתיות של סקורסזה. בשתי מילים-יצירת מופת.
שם: אבו עמיתגיל: 5313/06/2020 00:56:21
10/10אייקון ציון
סרט מצויין. משחק מעולה של קאסט אדיר של שחקנים. סרט בלי רגעית מתים בכלל, מותח ומפתיע עד הסוף. סקורסזה במיטבו
שם: תומר רפאליגיל: 1603/01/2020 17:02:37
9/10אייקון ציון
סרט טוב ממש, שחקנים מעולים ובעיקר שלושת הראשיים, בהתחלה הוא קצת לא מובן אבל לאט לאט הוא היה יותר טוב, זהו הסרט השני של סקורסזה שאני רואה והראשון שראיתי היה לא משהו אז הוא עשה לי קצת רושם רע, אבל הוא בהחלט החזיר את הכבוד שלו בשבילי בסרט הזה, סרט מעולה
קישורים
חץ השתולים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט