ארץ קשוחה ביקורת סרט

No Country for Old Men Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארץ קשוחה":
"בלתי נשכח!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר No Country for Old Men
משחק טומי לי ג'ונס, חוויאר בארדם, ג'וש ברולין, וודי ארלסון, קלי מקדונלד, טס הרפר במאי/ת איתן כהן, ג'ואל כהן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לארץ קשוחה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלתי נשכח!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די59.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ונפתח בנזיפה. "לא ארץ לזקנים" הוא יצירה ספרותית משובחת של קורמאק מקארתי, זוכה פרס הפוליצר ומי שנחשב לאחד הסופרים האמריקאים החשובים ביותר בחמשת העשורים האחרונים. הספר המופתי גם תורגם לעברית ע"י הוצאת עם עובד. שמו העברי של הסרט, "ארץ קשוחה", שמנסה למתג אותו באיזור סרטי הואן-דאם למיניהם הוא יריקה בפרצוף של הסופר, הבמאים והצופים יחדיו.ואל הסיבה שלשמה התכנסנו. האחים כהן חזרו, ובגדול. לאחר סרטם הסתמי "לחסל את הליידי" (2004) בכיכובו של טום הנקס האיום, צמד היוצרים המוכשר יצא לחופשה מרצון. חוץ מסרטון קצר עבור הפרויקט המקסים "Paris, je t'aime" (סרטי שובל, לא הגיע הזמן להוציא את הסרט לבתי הקולנוע?), הם בעיקר תכננו מה יהיה הסרט הבא שלהם. אסור שיהיו לו ביקורות פושרות וחובה שקהל המעריצים השרוף יאהב את הסרט ולא יברח ממנו. בשנת 2005 יצא ספרו של קורמאק מקארתי, "לא ארץ לזקנים". הספר זכה לביקורות מעולות, להצלחה כלכלית והוא גם הגיע לידיהם של צמד האחים. אני מאמין שהיתה להם את אותה התחושה שלי היתה כאשר קראתי אותו. "האחים כהן" חייבים לביים את זה. הספר מריח כאילו הוא נכתב לצמד האחים. לא רק זה, כשקוראים אותו ניתן לדמיין את השוטים המבריקים המופיעים בסרטים שלהם.
"לא ארץ לזקנים" עוסק באובדן דרך, מקריות לעומת דת, זקנה, מוות ועוד שלל תימות שיעשו לכם טוב על הלב. יצירה קולנועית שהיא מסה עצובה ואכזרית על אידיאולוגיה שאיננה עוד, על חורבנו של החלום האמריקאי, על התחושה שאין שום דרך לשפר או לתקן את העולם בו אנחנו חיים. אי אפשר להימלט מההיסטוריה של המערב הפרוע, גם אם צובעים את הסיפורים בצבעי סינמסקופ לוהטים ומרהיבים. העלילה עדיין אלימה ומדממת ובמהלכה ובסופה ימותו לא מעט אנשים."לא ארץ לזקנים" הוא נאו-מערבון המתרחש בערבות טקסס בשנת 1980. לואלין מוס, בוגר מלחמת ויטנאם, הוא רתח במקצועו וצייד חובב היוצא למסע ציד שגרתי ונתקל בכלי רכב נטושים, גופות, סמים ומזוודה מלאה כסף, 2 מיליון דולר ליתר דיוק. הוא מחליט לקחת את המזוודה אבל למחרת עושה טעות שתעלה לו בחייו. הוא חוזר אל השטח ומגלה שהוא אינו לבד. מאותו רגע הוא נמצא במסע בריחה מדמותו הרצחנית של אנטון צ'יגר, רוצח שכיר, איש עקרונות וכנראה בלי שהוא יאמין בזה כמובן, שליחו של השטן על פני האדמה. אדם קר רוח שבלי למצמץ מסוגל לקטוף חיים של עוברי אורח.
מהצד השני של המתרס נמצא, נציג החוק, שריף בל, האיש שכבר ארבעים שנה משרת כשריף המחוז וחשב שהוא ראה הכול. לראשונה בחייו הוא נתקל במקרה כול כך קשה ואכזרי. האירועים גורמים לו להמשיך ולשקול את עתידו המקצועי. זוהי חוכמת החיים שלו לעומת הבורות של אנשי החוק הצעירים; מערכת היחסים שלו עם אשתו הנאמנה, המזכירה שיודעת בדיוק מה לעשות ואיך לעשות, הסגן הצמוד המעריץ את הבוס הותיק. שגרת חייו השלווה והאמונה המוחלטת שלו בצדק ומעשים טובים נתקלת לראשונה בהפך המוחלט - רוע טהור."לא ארץ לזקנים" נמצא בשורה אחת עם יצירות המופת הקלאסיות של האחים כהן: "רציחות פשוטות", "בארטון פינק", "צומת מילר", "האיש שלא היה שם". סרטים אפלים ומעיקים שעוסקים בכול מה שאנחנו לא אוהבים לחשוב עליו. הצמד נשען הפעם על ז'אנר סרטי המערבון ובורא את העולם מחדש. זה לא "3:10 ליומה" שהוא מערבון קלאסי עשוי היטב. "לא ארץ לזקנים" הוא התייחסות לז'אנר. בעוד שבמערבון הקלאסי הרע תמיד בא על עונשו והשריף מנצח, הדמויות ב"לא ארץ לזקנים" הולכות לאיבוד במדבריות טקסס ומצטרפות למעגל הדמים הנצחי שאותו הן מייצגות.זה המקום לציין את עבודת המשחק המעולה של כול צוות השחקנים: טומי לי ג'ונס ממשיך את שורת התפקידים המהורהרים ("בעמק האלה" עליו הוא מועמד לאוסקר, "שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה"). ג'וש ברולין מגלם את מוס, בתפקיד ראשי מעולה. קלי מקדונלד כרעייתו התמימה מרגשת, וודי הרלסון קופץ לביקור ועושה את מה שוודי הרלסון יודע לעשות וכמובן המועמד לפרס האוסקר וזוכה פרס הגלובוס, חוויאר בארדם. אחרי הסרט הזה לא תרצו לפגוש אותו לא באור יום ולא בסמטה חשוכה. פשוט מפחיד. גם אם גלובוס גרופ היו מעדיפים שתחשבו שמדובר בסתם סרט פעולה, "ארץ קשוחה" או בשמו המקורי "לא ארץ לזקנים" הוא פואמה אלימה ופילוסופית על מהות החיים בארה"ב ובכלל. המסקנה - מדכאת. למי שעדיין לא קלט "ארץ קשוחה" הוא אחד השיאים הקולנועים של העשור!
ארץ קשוחה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1815/05/2021 22:04:41
8/10אייקון ציון
סרט מופרע לגמרי, אלים ומשוגע ולא מפסיק להפתיע, עם זאת הוא מעניין וטוב, האחים כהן במיטבם
שם: מור רזגיל: 1315/04/2016 13:37:37
7/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, סצנות האקשן והמתח מהפנטות אבל הדיאלוגים לפעמים משעממים והתסריט והעלילה נעשים משעממים ולא מובנים לקראת הסוף. בקיצור, כדאי לראות !!!
שם: sophiaגיל: 2816/09/2015 20:50:59
10/10אייקון ציון
וואו אתם פשוט אנשים טיפשים שרגילים לבאטמן וסופרמן אם אתם לא יכולים להעריך סרט בסדר גודל כזה כמה רדידות בתגובות שלכם ואווו אני פשוט בשוק !!!!! הדבר האחרון זה שהסרט הזה משעמם לכו תראו מהיר ועצבני נראה לי שזה יותר לרמה שלכם .
קישורים
חץ ארץ קשוחה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט