ג'ון רמב ביקורת סרט

Rambo Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ון רמב":
"יומית משעשעת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rambo
משחק סילבסטר סטלון, ג'ולי בנז, מתיו מרסדן, גראהם מקטאוויש, טים קאנג במאי/ת סילבסטר סטלון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ון רמב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית משעשעת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ג'ון רמבו" מכיל 236 גופות של גברים, נשים וטף ; כל 3 דקות או משהו מספר אנשים מוצאים את מותם ; שלוש סצנות עינויים ;המוות הראשון מתרחש 3 דקות ו-22 שניות אחרי תחילת הסרט, (אם לא לוקחים בחשבון את כתוביות הפתיחה שהם בעצם מונטאז' חדשותי מדמם בפני עצמו). 113 מההרוגים שייכים לטובים או חפים מפשע. 83 מההרוגים הרעים מחוסלים ע"י רמבו. 40 מההרוגים הרעים מחוסלים ע"י דמויות משנה טובות. (ותודה לג'יימס מולק כתב הקולנוע של הלוס אנג'לס טיימס על המידע החשוב).יונייטד קינג בטלו את הקרנת העיתונאים לסרט הרביעי בסדרת סרטי רמבו ממש בדקה התשעים. אני יכול להבין מדוע – זו לא בדיוק פנינה קולנועית, ולמען האמת זה סרט מאוד בסיסי. אבל לעומת סרטי ואן דאם או סטיבן סיגל, למיניהם שלהם הם כן עורכים הקרנות לעיתונאים, ג'ון רמבו הוא סרט מקצועי שעשוי היטב. נכון שהתסריט שלו מינימלי ביותר, אבל מדובר בסרט פעולה אלים וסוחף שאין בו רגע אחד דל.
סטלון לא מבזבז את הזמן בדיבורים מיותר. הוא דואג שתמיד תהיה התרחשות על המסך ורצוי שתהיה מאוד אלימה. בארבע אחה"צ כשאתה נמצא בקניון ומחכה שיתקנו לך את הסלולרי בסניף של סלקום, ולא מתחשק לך לראות סרט רציני ורק לנקות את הראש, "ג'ון רמבו" הוא בהחלט אופציה יעילה. קבוצה של נוצרים נודניקים רוצים לחצות את הגבול לבורמה כדי לעזור לאזרחים המסכנים החיים בכפרים בודדים ומותקפים כול הזמן ע"י הצבא האלים, האכזרי והפסיכופטי בהנהגתו של פדופיל מכוער.הם מתעלקים על רמבו שעוסק בדיג ובציד נחשים בתאילנד. "תעביר אותנו את הגבול" הם מתחננים. הנוצרייה הבלונדינית אפילו עושה לו קצת עיניים. התוצאה היא שהוא מעביר אותם את הגבול, ועוזב אותם לעבודת הצדקה וההחזרה בתשובה. הוא חוזר לכפר שלו בתאילנד וכעבור זמן קצת מגיע כומר קשיש המדווח לו שניתק איתם הקשר. למי שהצליח להירדם בסצנה לפני, הצבא מגיע לכפר ושוחט מכול הבא ליד ואת הלבנבנים הנוצרים הם לוקחים בשבי כי יש חזירי בר להאכיל.
הכומר הקשיש מבקש מרמבו להשיט במעלה הנהר קבוצה של שכירי רחב שינסו להציל את המסכנים מידי הצבא. הם לא מדמיינים לעצמם שהאיש המשיט אותם במעלה הנהר הוא לוחם פי מיליון יותר מיומן ואכזרי מהם. אז רמבו חוזר והוא מתנהג כמו אחד הרובוטים בשליחות קטלנית. הוא רצחני וקר רוח. אין לו אג'נדה מלבד להציל את הבלונדינית הנוצרייה. נו בסדר, זו השחקנית ג'ולי בנס המגלמת את ריטה חברתו של הרוצח הסדרתי המתוק והמיוסר, בסדרה המעולה "דקסטר". גם אני הייתי מציל אותה, אם הייתי יודע ללכת מכות.בכול מקרה המון אלימות, מתח ופעולה בסרט שמגדיר מחדש את המונח גופות מתפרקות בשלל צורות (ידיים, רגליים, ראשים והמון שפריצים של דם) פלוס ילדים זכים שנורים בראשם ותינוקות הנזרקים לאש. סטלונה מעוניין להציג את המוות האכזרי, ההמוני והסתמי המתרחש בימים אלו ממש בבורמה, בצורה גראפית כדי שנזדעזע. הצרה היא שסרטו הוא רק סרט פעולה ולא מסה פוליטית, פילוסופית או כול דבר אחר שיוכל לתת הצדקה למה שמוצג על המסך.עם זאת, אם מתעלמים מהמחסור באנושיות בסיסית, והטענה של הסרט שלבני אדם אין ערך אלא אם כן הם לבנים, אמריקאים וכמובן נוצריים, ולוקחים בחשבון שבסך הכול מדובר במוצר בידורי לבנים המחפשים אקשן נון-סטופ עשוי היטב בסגנון של פעם, סטאלונה מספק את הסחורה והתוצאה היא יומית מבדרת ביותר אך גם מופרכת באותה המידה.
ג'ון רמב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5231/08/2012 23:28:35
8/10אייקון ציון
אחלה סרט בסידרה שבהחלט תהיה זכורה לטוב. פחות טוב מהראשון והשני, יותר טוב מהשלישי... סיום בהחלט סביר שמספק את הסחורה בלי שום בעיה.
שם: איציק ונונוגיל: 2210/11/2008 01:20:05
10/10אייקון ציון
שמע, אדון מבקר, זה שכתב את הביקורת לסרט הזה... אתה ממש בנאדם שלא מבין מאום בקולנוע, מוטב שתחליף מקצוע, ומהר... כי אתה פשוט אסון טבע! כל העולם ואחותו מדבר על כמה שהסרט עשוי בצורה אמיתית... זה קשה... זה מחזות אמיתיים, אבל זה מה שקורה בבורמה. וסטאלון עשה בשכל שקצת תמצא לנו את הזוועות האלו... הסרט עם עלילה טובה וזרם טוב ובכלל לדעתי, זה סרט השנה ובכלל אחד מסירטי האקשן היותר טובים שנתקלתי. ואם אתה רוצה לדון, תחזור אליי. כי מה שנאמר פה זה פשוט ביזויון מצידך. ואלו עוד מילים עדינות!
שם: יואב גגיל: 3624/04/2008 11:01:02
8/10אייקון ציון
איזה יופי! סרט אקשן מהסוג של פעם! רמבו הוא כמו אכילס: חמוש בחרב, סליחה - מצטה, הוא זועם כל הזמן ותוקף את טרויה לבדו, כשבדרך משאיר גופות חרוכות ואברי אדם חתוכים. ויש את המרשע שהוא לא רק רוצח חסר תקנה אלא גם פדופיל! בקיצר, בידור נהדר. למעשה מדובר בקומדיה של השנה. הרבה זמן לא צחקתי כל כך מסרט!! רק חבל שהוא כל כך קצר, חסר לדעתי עוד כמה סצנות - אפילו בשביל איזה סיפור אהבה קצרצר. אבל בכל מקרה תצאו מחויכים מבית הקולנוע - וזה מה שחשוב!
קישורים
חץ ג'ון רמב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט