פרסומת

קורליין ודלת הקסמים ביקורת סרט

Coraline Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קורליין ודלת הקסמים":
"בילוי איכותי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Coraline
משחק יאן מקשיין, טרי האטצ'ר, קיט דויד, דקוטה פנינג, ג'ניפר סונדרס, ג'ון הודגמן, דון פרנץ´ במאי/ת הנרי סליק  
ילדים
ביקורת סרט לקורליין ודלת הקסמים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בילוי איכותי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע24.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הנרי סליק חוזר אל בתי הקולנוע עם סרט באורך מלא וזהו אירוע חשוב במיוחד עבור חובבי סרטי האנימציה ובמיוחד למעריצים של קלאסיקות כמו ל"הסיוט שלפני חג המולד" ו"ג'יימס והאפרסק הענק". אחרי שבשנת 2001 סליק כשל כלכלית וביקורתית עם הסרט המבדר אך מאוד בעייתי Monkeybone"" הוא יצא לפרישה כנראה כפויה ועכשיו מסתבר שבמשך השלוש השנים האחרונות הוא עמל על אחד מסרטי האנימציה האפלים, המפתיעים והייחודים שתראו הקיץ על המסך הגדול: "קורליין ודלת הקסמים".הסרט שמבוסס על נובלה מצוירת של ניל גיימן הוא אדפטציה נאמנה ברוחה ליצירה הספרותית המקורית שבה סליק מצליח לברוא עולם סוריאליסטי אפל ומטריד. כמו מרבית סרטי האנימציה בימינו ניתן לראות את הסרט הזה גם בתלת מימד דיגיטלי, הטכנולוגיה שבה מוקרנים גם סרטי אנימציה ממוחשבים כמו "עידן הקרח 3" ו"למעלה". אבל לעומת הסרטים האחרים, "קורליין ודלת הקסמים" נוצר בשיטת סטופ-מושן. מדובר בטכניקה של פיסול דמויות והצבתן מחדש פריים אחר פריים בדיוק כמו בסרטי "וולאס וגרומיט".
התוצאה מרהיבה במיוחד ומיועדת לקהל בוגר ולאו דווקא לילדים קטנים. נראה שהנרי סליק מצליח סוף כול סוף להשתחרר מהצל הכבד שטים ברטון השאיר אחריו כמפיק והתסריטאי של "הסיוט שלפני חג המולד" ו"ג'יימס והאפרסק הענק". סליק, בעזרת היצירה הספרותית הקסומה של גיימן, הופך את "קורליין ודלת הקסמים" לאלטרנטיבה אפלה, בוגרת ומטרידה של "עליסה בארץ הפלאות" עם שלל הברקות ויזואליות מרשימות.צפיתי בסרט פעמיים, גם בתלת מימד וגם בדו מימד ועל אף שהפעלולים בתלת מימד מאוד נחמדים, התוצאה גם בלי המשקפיים מרשימה ביותר. קולנוע טוב לא זקוק לעודף פעלולים אלא פשוט ליוצר מוכשר וסיפור טוב. פעלולי תלת המימד לא יהפכו סרטים רעים מלכתחילה לטובים יותר, ראה מקרה "עידן הקרח 3".
העלילה עוקבת אחרי קורליין בעלת השיער הכחול, ילדה מרדנית העוברת דרך דלת קסמים בביתה החדש ומגלה גירסה אלטרנטיבית לחייה. על פני השטח, המציאות המקבילה זהה בצורה מפחידה לחייה האמיתיים- רק טובה יותר. הוריה במציאות עסוקים מדי ואילו הוריה במציאות האלטרנטיבית מחבקים ואוהבים. הדבר המטריד היחיד במציאות האלטרנטיבית היא שבמקום עיניים לכולם יש כפתורים. כאשר ההורים המזויפים מנסים לשמור אותה לנצח, קורליין חייבת לסמוך על התושייה, הנחישות והאומץ שלה ולחזור הביתה- להציל את משפחתה.בנוסף לאנימציה המעולה ולסיפור הכובש ישנו עוד נדבך חשוב ביותר: בסרט הזה יש דיבוב קולות מעולה של דקוטה פנינג הכריזמטית בתפקיד הראשי, קיט דויד כחתול הערמומי, וההברקה של הסרט הקומיקאיות הבריטיות ג'ניפר סונדרס ודון פרנץ' כשחקניות קשישות המתגוררות באותו הבניין וחולמות לשחזר את העבר. יאן מקשיין הבריטי הוא רוסי תמהוני וטרי האטצ'ר היא האם המציאותית והאלטרנטיבית שמצליחה להפתיע עם דיבוב ראוי. תוסיפו את הפסקול המעולה של הסרט ותקבלו חוויה קולנועית משפחתית לא שגרתית ואם במקרה הילדים שלכם קצת פחדנים אז תשאירו אותם עם הבייבי סיטר ותלכו לראות את הסרט הזה לבד.
קורליין ודלת הקסמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1327/08/2016 20:43:06
8/10אייקון ציון
סרט מקסים !!! הסטופ-מושן נהדר, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, הדיאלוגים מעניינים מאוד והמסר הנלווה לסרט ערכי וחינוכי אבל הדיבוב העברי בינוני (כמו אצל רוב הסרטים המדובבים לעברית) והתסריט והעלילה מרוחים מידי בעיקר בחצי הראשון של הסרט. בקיצור, סרט נהדר לצפייה משפחתית. מומלץ !!!
שם: דב ישראליגיל: 3718/02/2013 22:43:59
7/10אייקון ציון
Coraline ילדה שעוברת דרך דלת קסם,המעבר דרך הדלת הקסמים מראה מציאות מקבילה לחייה אך שונה יותר טובה מהמציאות שלה,הוריה מזוייפים מנסים לשמור אותה שם לנצח...סרט אנימציה מעניין ונחמד,עשוי טוב וזרם לי סבבה.
שם: מקסגיל: 1015/07/2011 10:25:00
10/10אייקון ציון
גאוני!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט