סרט הנעילה של פסטיבל "פרינט סקרין", שייפתח ביום רביעי הקרוב בסינמטק חולון, יהיה סרט המד"ב "אקס מכינה" של הבמאי אלכס גארלנד. הסרט, שזוהי תהיה הקרנתו הראשונה בישראל, הצליח לעורר הדים וקהל מעריצים גדול בארה"ב ואף השחקן ג'יימס פרנקו העלה לפני כחודש המלצת צפייה בעמוד הפייסבוק שלו והגדיר את הסרט כטוב ביותר שראה עד כה בשנת 2015.
גארלנד, שזהו סרטו הראשון כבמאי, אחראי לתסריטים של כמה מהסרטים המצליחים בשנים האחרונות, ביניהם "החוף" ו"28 ימים אחרי" של דני בויל. הסרט, שזכה לקבלת פנים חמה ממבקרי הקולנוע וחובבי הז'אנר, עוסק במתכנת צעיר הזוכה במסגרת תחרות לבלות שבוע באחוזתו של מנכ"ל חברת ענק העובד על פרויקט ניסיוני, של פיתוח בינה מלאכותית ולהיות הראשון לבחון את היצירה. הפרויקט הוא אווה, אנדרואיד הבנוי בדמותה של אישה עוצרת נשימה, שהאינטליגנציה הרגשית שלה מצביעה על תחכום יוצא דופן, הרבה יותר מששני הגברים היו יכולים לדמיין.
[*]
פסטיבל "פרינט סקרין" לתרבות דיגיטלית מתקיים זו השנה החמישית בסינמטק חולון בסוף השבוע הקרוב, 27-30 למאי. לצד מיצגים, הרצאות, פאנלים והופעות של אמנים מהארץ ואורחים בינלאומיים, הפסטיבל מציג מדי שנה גם תכנית סרטים העוסקים בעולם הדיגיטלי. השנה התכנית נרחבת יותר מבשנים קודמות וכוללת לא מעט בכורות של סרטים העוסקים בנושא הפסטיבל – רגישות בעולם הדיגיטלי.
סרטים בולטים נוספים שיוצגו בסוף השבוע הקרוב בפסטיבל כוללים את "גברים, נשים וילדים", סרטו של ג'ייסון רייטמן ("ג'ונו") - דרמה הכוללת אנסמבל שחקנים מוכר, ביניהם אדם סנדלר, ג'ניפר גארנר ואמה תומפסון, ועוקבת אחר קבוצה של תלמידי תיכון והוריהם שמתמודדים עם הדרכים השונות בהן שינה האינטרנט את מערכות היחסים שלהם, התקשורת, הדימוי העצמי וחיי האהבה.
[*]
סרט נוסף הוא "מבקרים" (Visitors) שיתוף פעולה נוסף בין הבמאי גודפרי רג'יו, המלחין פיליפ גלאס, והעורך ג'ון קיין, שהביאו בשנות ה-80 לעולם את היצירה "הנבואה", שבחנה ללא מילים את המעבר מן הטבע לימינו המתועשים. כעת חוזרים היוצרים להעניק לנו חוויה קולנועית יוצאת דופן ומורכבת. באמצעות 74 שוטים בלבד, הם יוצרים דיוקן מרהיב של החיים העכשוויים ומערכת היחסים הממגנטת בין האדם לטכנולוגיה. זהו מסע מהפנט המעניק לצופים חוויה רב-חושית, המעמתת אותם עם מהות האנושיות.
כמו כן יוקרן בפסטיבל הסרט "מכונת הלב", דרמה קאמרית, הבוחנת כיצד התיווך הדיגיטלי משפיע על מערכות היחסים העכשוויות, ואת הפיתוי הטמון בהסתתרות מאחורי מסך. קודי ווירג'יניה מתחילים לשוחח בזמן שהוא בברוקלין והיא בברלין. זהו רומן שיכול לקרות רק ברשת, והם מאושרים ביחד, למעט העובדה שהם מעולם לא באמת נפגשו וקודי מתחיל לתהות עד כמה וירג'יניה כנה איתו.
מספר סרטי תיעודיים מסקרנים שיוקרנו בפסטיבל כוללים את "אני אליס", סרט תיעודי נוגע ללב על שלוש נשים קשישות המתגוררות לבדן ומקבלות מבקרת יוצאת דופן: בובת ניסוי, 'רובוט אכפתי' בשם אליס הבנויה בדמות ילדה קטנה. הרובוט פותח במטרה להכיר בדרישות הטיפול העתידיות באוכלוסייה מבוגרת, ההולכת וגדלה, ולענות לצרכיה היחודיים. "המדפסת שתשנה את העולם" -
זוכה פרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל SXSW - תיעוד נדיר של חברות סטארט-אפ שהתחרו ביניהן מי תהפוך את המדפסת התלת ממדית למוצר שווה לכל נפש. "ביופיליה", תיעוד מרהיב ויוצא דופן של מופע חי ורב תחומי של היוצרת האוונגרדית, ביורק. הבמאים, פיטר סטריקלנד וניק פנטון, מצלמים את הופעתה של ביורק במלואה תוך שילוב קטעי אנימציה, טבע וניו-מדיה מעוררי השראה.
הפסטיבל יקדיש גם רטרוספקטיבה לסרטים בנושא בינה מלאכותית ורגישות בעולם הדיגיטלי עם הזדמנות נוספת לצפות ב"היא", "בלייד ראנר", "מטרופוליס" וסרטים נוספים.