ארץ יבשה ביקורת סרט

Lawless Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "ארץ יבשה":
"סיפור מותח ורגיש על אחים והתבגרות המתרחש בעולם מערבוני ואלים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lawless
משחק טום הארדי, שיאה לבוף, גיא פירס, גארי אולדמן, ג'סיקה צ'סטיין, מיה וסיקובסקה במאי/ת ג'ון הילקוט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לארץ יבשה מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"קולנועי ושלם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האגדה על האחים בונדרנט היא שהם בני אלמוות. כך נפתח הסרט החדש של ג'ון הילקוט ('הדרך', 'ההצעה') שמתרחש באזור שכוח אל בארצות הברית של שנות ה20. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי- תקופת היובש בשיאה והאחים בונדרנט מרוויחים את כספם מהפצה בלתי חוקית של אלכוהול. אלא שבעידן שבו החוק מושחת, האחים לא ממש מתאמצים להסתיר את הפעילות שלהם. כל זה משתנה כשמגיע לעיר סגן חדש (גאי פירס) שלוקח על עצמו כמשימה אישית לעצור את האחים. שני הבכורים, פוסטר (טום הארדי) והאוורד (ג'ייסון קלארק) הם אכן גברים קשוחים וחזקים, שאפשר להבין כיצד נדבקה בהם אגדה על אלמותיות. אבל האח הקטן ג'ק הוא... שייה לבוף...רזה וגמלוני עם שאיפות להיות גבר אמיתי. ג'ק יוצא בעצמו להתמודד נגד הגאנגסטר הכי מסוכן באזור (גארי אולדמן) ונגד הסגן החדש שרואה בו החוליה החלשה של המשפחה.סרטו החדש של הילקוט הוא אמנם סרט פשע, אבל הגרעין האמיתי כאן הוא דרמה משפחתית על שלושה אחים ומציאת המקום מתחת לצל של דמות בכורה וגברית. כמו בסרטיו הקודמים, גם כאן יש עולם מאוד ספציפי ועשיר סביב הדמויות, אבל, כמו תמיד, זה רק תפאורה לסיפור פשוט על ילד שמקנא באחים האגדתיים שלו. אלא שלעומת הסרטים הקודמים שלו, ובעיקר 'הדרך' הפוסט אפוקליפטי, הילקוט כבר לא נופל קורבן להתעסקות מיותרת בתפאורה המיוחדת שבנה. היחסים בין שלושת האחים מטופלים היטב ומאופיינים בצורה אנושית ואמינה. וזה תמיד מתכון לסרט שובה ומרגש.
צלחה הכי גדולה של הילקוט היא דווקא לא בשוטים המרהיבים של המיד-ווסט השומם של וורג'יניה,ואפילו לא בתסריט המדויק והמרגש (שכתב ניק קייב) אלא, בעיקר, בליהוק. בעזרת ליהוק מדויק עבור אפיון הדמויות וגם להשתמש בפנים המוכרות כדי להוסיף רבדים חשובים. ללהק לתפקיד הוונאבי-גנגסטר הלא יוצלח את שייה לבוף זו הברקה. לבוף מוכר בעיקר מסדרת 'רובוטריקים' כנער מגושם המשתרך אחר רובוטים גיבורים. כאן הוא דמות ריאליסטית בעולם של גיבורים בשר ודם, מולם הוא צריך להתחרות. כדי להציג אותו כבעל סיכוי כלשהו להיות 'גבר אמיתי', ליהק הילקוט את דיין דיהן ('כרוניקה בזמן אמת') המתוק והנערי כחבר הטוב והצולע שלו, ואת מיה וסיקובסקה ('אליס בארץ הפלאות') האנמית והלא מינית בעליל כמושא תשוקותיו.אבל ההברקה הליהוקית הגדולה ביותר היא טום הארדי, שגונב את ההצגה. הארדי, שזעזע את עולמינו השנה כ'ביין' המפלצתי בסרט 'עלייתו של האביר האפל', מגלם בצורה מושלמת את פורסט בונדרנט, המאצ'ו הקשוח והאגדי שהוא גם אח גדול אכפתי והוגן. המחוות הקטנות של הארדי ורגעי הפגיעות שלו הם המוקד הרגשי של הסרט והוא שולט בקהל בצורה מוחלטת. פורסט הוא באד גאי בתקופה של רעים ממנו. אבל לעומת דמותו של גארי אולדמן הוא גם תמים, ישיר ונקי, ולא משנה לכמה אלימות נוראית הוא גורם. היופי הגברי אך התם של הארדי מנוצל כדי לברוא את הדמות המיוחדת הזו, ולכל מי שמכיר אותו מ'עלייתו של האביר האפל' צפויה הפתעה גדולה. בנוסף, ג'סיקה צ'סטיין ('העזרה', 'עץ החיים', 'החוב') המינית אך אנושית, לוהקה כאישה שמולו, ומצליחה להוציא ממנו רגישות מדויקת.
'ארץ יבשה' הוא סרט אפקטיבי- כשהוא רוצה שנצחק, אחנו צוחקים, כשהוא רוצה שנתרגש, אנחנו נתרגש, וכשנרצה שנבהל, הקהל זז בחוסר נוחות. אמנם אפשר לטעון בצדק שאין חדש תחת השמש והילקוט לא 'הבריק' כאן באיזה יצירה קולנועית נועזת, אבל הוא ברא דרמת פשע ג'אנרית מהנה לצפייה וקולנועית. לא סרט חובה אבל ללא ספק סרט טוב.
ארץ יבשה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3111/02/2017 14:46:24
7/10אייקון ציון
חביב, אבל לא משהו שלא ראיתם קודם
שם: anipoגיל: 4215/11/2013 19:42:10
8/10אייקון ציון
חזק, אלים,גברי,עלילה מעניינת. כל מה שמצפים מדרמת פשע טובה.
שם: קוביגיל: 3431/10/2013 12:01:41
7/10אייקון ציון
כדאי לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט