ספיידרמן המופלא 2 ביקורת סרט

The Amazing Spider-Man 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספיידרמן המופלא 2":
"רכבת הרים צבעונית ומסחררת בסרט קומיקס סוחף אך רדוד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Amazing Spider-Man 2
משחק אנדרו גארפילד, אמה סטון, ג'יימי פוקס, סאלי פילד, מרטין שין במאי/ת מארק ווב  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספיידרמן המופלא 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צעיר ומגניב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ספיידרמן חוזר אל המסך הגדול עם הצוות שהחזיר אותו אל חיינו בשנת 2012. הגרסה הראשונה התמקדה במערכת היחסים של פיטר פרקר/ספיידרמן עם גוון סטייסי חברתו ללימודים ומושא אהבתו. נראה שהפעם הוחלט להתמקד במערכת היחסים של ספיידרמן עם שלל סצנות פעולה גדולות ובומבסטיות כאשר הוא נאבק בשלושה אויבים מושבעים: אלקטרו אותו מגלם בהנאה מרובה ג'יימי פוקס, הגובלין הירוק בגילומו הארסי של דיין דהאן וה - ריינו בגילומו המשועשע של פול ג'יאמטי במבטא רוסי.אנדרו גארפילד המגלם גם הפעם את ספיידרמן הוא שחקן חינני ומתוק להפליא. הוא גם שחקן שמצליח ליצוק מורכבות יש מאין בדמות הלא ממש עמוקה שנכתבה עבורו. גם הפעם המערכת היחסים שלו עם גוון סטייסי מעניקה לסיפור חן מסויים והכימיה בין שני השחקנים שגם הפכו לבני זוג מאז צילומי הסרט הראשון הופכת לאחת המעלות הקסומות של הסרט. מה שמזכיר לנו שבמקור מרק ווב ביים את אחד הסרטים המתוקים והמרירים על מערכות יחסים "500 ימים עם סאמר".
הסרט שאורכו הלא ממש מוצדק הוא 142 דקות מפגיש בין פיטר פרקר לחבר הילדות שלו הארי אוסבורן, שחוזר אל התפוח הגדול כדי ללוות את אביו, נורמן אוסבורן (כריס קופר בהופעת אורח) ברגעיו האחרונים. הארי כמו אביו חולה במחלה ניוונית ללא תרופה. תרומת דם של ספיידרמן יכולה להיות הסיכוי היחיד שאולי יוכל להציל את הארי ממוות. מה שמעמיד את פיטר פרקר בפני קונפליקט גדול: האם לעזור לחבר הילדות המיליונר השולט בחברת אוסקורפ המושחתת ובכך להעניק לחברו המתוסבך המון כוח או פשוט לתת לו לגסוס לאיטו?עוד דמות מעניינת היא מקס דילון, חשמלאי זוטר בחברת אוסקרופ, אדם אפרורי משהו, שאף אחד לא ממש מתייחס אליו או רואה אותו. הוא פיתח אובססיה כלפי ספיידרמן, אחרי שזה הציל אותו פעם אחת. בעקבות תאונת עבודה הוא מתחשמל ונופל מגובה רב לתוך מיכל מים שבו צלופחים חשמליים. דילון עובר טרנספורמציה מכאיבה במיוחד שבסופה הוא הופך לאחד היריבים המושבעים והקשים של ספיידרמן - "אלקטרו". יצור שניזון מחשמל, יכול לנוע ממקום למקום במהירות, וכמעט מצליח להחריב את מנהטן.
כקישוט הוסיפו גם את ה-ריינו, עוד אויב מושבע של ספיידרמן, בגילומו המשועשע של פול ג'יאמטי אבל הדמות של העבריין הרוסי אלכסיי סיצביץ' היא שולית ובעיקר מספקת סוג של אתנחתא קומית בתחילת ובסוף הסרט. לאור ההצלחה המסחרית הצנועה של הסרט הקודם נראה שהפעם האולפנים החליטו ללכת על ספקטקל קולנועי מרהיב עין ופחות להתמקד בתסריט או בעומקן של הדמויות. הם עמדו במשימה והסרט הזה הוא רכבת הרים מסחררת עמוסה בסצנות פעולה מרשימות וסוחפות. התלת מימד מושקע מאוד ונראה שהקהל שמעוניין בחוויה מסוג זה עומד להתמוגג.מה שחסר בסרט של ווב הוא מטען רגשי ועומק מינימלי כלשהו, מה שאפיין את הטרילוגיה הקודמת שנוצרה על ידי סם ריימי בין השנים 2002-2007, על אף שהסרטים של ריימי סבלו גם כן מאורך בלתי סביר ובסרט השלישי היו אף רגעים מיותרים, הם תמיד היו הרבה יותר מסרט פעולה קייצי. ווב מגיע מעולם הוידאו קליפים אבל הוא גם במאי מוכשר בעל חזון קולנועי ואחד שבהחלט הוכיח שהוא יודע לעבוד עם שחקנים. כאן הוא אבד קצת בתוך תקציב ה-200 מיליון דולר שאולפני קולומביה/סוני השקיעו בסרט. כנראה רק ספיידרמן וקורי העכביש שלו יכולים להילחם בקונצרנים כלכליים גדולים ומושחתים.
ספיידרמן המופלא 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1724/09/2019 19:38:00
6/10אייקון ציון
אזהרת ספוילרים בביקורת. הסרט מפוצץ בעלילות משנה שהופכות את הסרט לפחות טוב כי הן פחות מעניינות. הנבל לא מספיק מעניין, הארי אוסברון בסדר, פיטר מנסה לגלות את הסיפור של אבא שלו תוך כדי שהוא מתמודד עם גוון סטייסי שעוברת לאנגליה ללמוד באוקספורד, תוך כדי הוא מתמודד עם נבל אחד וכשהנבל הזה מת מגיע הארי אוסבורן כעוד נבל, כתירוץ להרוג את גוון. בקיצור, סרט מלא בבעיות, אבל אם מתעלמים מכל הבעיות ומנסים להנות מהעלילה אפשר להנות מהסרט כי הוא לא רע בגדול.
שם: aloncoolגיל: 2329/04/2017 20:58:40
9/10אייקון ציון
סרט פשוט מעולה אין מנוחה לרגע אהבתי את האפקטים ומשחק מעולה של אמה סטון ואנדרו גרפילד
שם: rotem590גיל: 1720/11/2015 22:53:36
10/10אייקון ציון
סרט מרתק, מעניין מאוד וגם קורע מצחוק. אקשן כמובן שלא חסר. לדעתי זה הסרט הטוב ביותר מבין כל הספיידרמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט