מטוסים 2: לוחמי האש ביקורת סרט

Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מטוסים 2: לוחמי האש":
"המשך רזה לעלילותיו של מטוס הריסוס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר
דיבוב דיין קוק, ג'ולי בואן במאי/ת רוברטס גאנווי  
אנימציה
ביקורת סרט למטוסים 2: לוחמי האש מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"טיסה רעועה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מטוסים 2 מתחיל בדיוק היכן שמטוסים הראשון הסתיים. דאסטי מטוס הריסוס שזכה לתהילת עולם ממשיך להתחרות ולהיות סלבריטאי על וחבריו בצומת פרופלור ממשיכים לעקוב בהערצה אחרי הצלחתו ,אבל כשמנועו של דאסטי נפגע והוא אינו יכול להתחרות יותר דאסטי השבור מחליט לעשות שינוי קריירה.במקום עולם המרוצים הוא מחליט להפוך למטוס לכיבוי אש ואת אוויר המרוצים של בירות העולם הוא מחליף בפארק דמוי ילוסטון שבו שריפות הן איום תמידי על הנופשים ועל כוחות ההצלה.עוד בתחילת הדרך, תוכננה סדרת המטוסים של דיסני (שהיא כידוע ספין אוף לסרטי המכוניות של פיקסר) להפוך לטרילוגיה. אם בסרט הראשון הועתקה חדוות מרוצי המכוניות למרוצי האוויר. הרי במטוסים 2 בחרו יוצרי הסרט לעבור לחזית הירואית לא פחות ואולי אף יותר-הלחימה באש.ה כבאים(המכונים מזה שנים בארה"ב לוחמי אש) הפכו לגיבורי תרבות כאשר רבים מהם קיפחו את חייהם באסון התאומים וסרטים וסדרת רבות נעשו על אותם אנשים עשויים ללא חת שמזנקים לתוך הלהבות (עליי הייתה חביבה במיוחד הסדרה "יחידת כיבוי אש 23 " ששודרה בטלוויזיה החינוכית).
הסרט המספר את הפיכתו של דאסטי ממטוס ריסוס למטוס כיבוי אש (דבר שקרה במציאות עוד בשנות החמישים של המאה הקודמת בארה"ב) צפוי בדיוק כמו קודמו וכולל את כל הסצנות המתבקשות ואת כל החשודים המיידים בסרטי חניכה ופעילות בקבוצה. דאסטי הטירון מגיע למחנה המטוסים הכבאים ונתקל בשלל טיפוסים כמו מטוס התובלה האינדיאני הוותיק ,מנהיג המטוסים הוא מפקד מריר המסתיר סוד אפל מעברו ויש כמובן גם מטוס בחורה שמעודדת את דאסטי בתקופת החניכות שלו.בסיום אף תגיע הסצנה הבלתי נמנעת שבה דאסטי יגלה את עצמו מחדש וילחם בשרפת ענק.נדמה שמטוסים 2 נעשה בחופזה ובפחות תשומת לב ,היריעה הרבה פחות מפוארת והדמויות לא מספיק מפותחות. אם בסרט הראשון כמעט והזלתי דמעה כשדאסטי ניסה לנחות על סיפונה של נושאת מטוסים (כשברקע מתנגנת מנגינה בסגנון "אהבה בשחקים" -לא פחות!) והתרגשתי למראה סיפורו של מטוס הקרב הוותיק שמאמן את דאסטי בדרכו לתהילה (מישהו אמר "נער הקרטה"?) הרי במטוסים 2 לא הצלחתי להתחבר לעלילה הסופר נדושה והסרט שידר ניסיון של לעשות "יותר מאותו הדבר".
למרות הסתייגויותיי אציין כי שני ילדיי שהם בסופו של דבר המדד שלי לקהל סרטי הילדים .הם התרגשו מאוד לפגוש שוב את דאסטי ולצפות במעלליו החדשים באוויר (גילוי נאות :הבן שלי ישן עם בובה של דאסטי) ומאז שצפו בסרט בני מסתובב בבית וצועק "דאסטי –שריפה" ושואל מתי יגיע הסרט הבא בסדרה.מכיוון שמדובר בהפקה מבית דיסני כשג'ון לסיטר הוא אחד האחראים לסרט ,עדיין הצגת הדמויות בפארק היא ראויה ויש אפילו בדיחה על חשבון הסדרה הקלאסית, "צ'יפס" שאני בספק אם מישהו מהצופים הצעירים יבין. בסופו של דבר "מטוסים 2" הוא סרט חביב לילדים ,אני מקווה שהסרט שיחתום את הטרילוגיה ינסה לצאת מעט מן הקופסא(או תא הטייס) של שני הסרטים שלפניו.
מטוסים 2: לוחמי האש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shayeגיל: 3301/01/2015 10:44:27
6/10אייקון ציון
סרט אנימציה נחמד מאוד...אבל בשלב מסויים כבר מפסיק לעניין ראיתי את הראשון ואהבתי. כנראה השני קצת פחות... מתאים יותר לילדים ללא בעיית היפראקטיביות...
שם: guyגיל: 1717/09/2014 22:35:21
8/10אייקון ציון
סרט טוב לא לבעלי לב חלש מומלץ מאוד בקולנוע אפקטים נהדרים
שם: ברקוגיל: 1224/08/2014 17:36:29
10/10אייקון ציון
הלכתי עם אחותי (6) היא נהנתה מאוד אותי אישית הסרט שיעמם. אבל היא נהנתה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט