קונג פו פנדה 4 ביקורת סרט

Kong Fu Panda 4 Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "קונג פו פנדה 4":
"עוד פרק קצבי ומשעשע בעלילותיו של דב הפנדה"
  שתף/י
פוסטר Kong Fu Panda 4
דיבוב ג'ק בלאק, אקוופינה, ויולה דיוויס, דסטין הופמן, ברייאן קרנסטון במאי/ת מייק מיטשל, סטפני שטיין  
אנימציה
ביקורת סרט לקונג פו פנדה 4 מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"כיף משפחתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
מדד פופולריות
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2008 הגיע לאקרנים סרט אנימציה משעשע וקצבי אודות דב פנדה שמנמן וביישן, בעל רעב תמידי וחלום להפוך ללוחם קונג פו, אותו הוא מצליח להגשים למרות כל הקשיים שבדרך (ויש לא מעט). רמת האנימציה הגבוהה והסיפור העלילתי המשעשע סחפו את הקהל הצעיר (ואף את המבוגר) ויצרו סרטי המשך. בניגוד לסרט הראשון הסוחף אותו ביימו מארק אוסבורן ("הנסיך הקטן") וג'ון סטיבנסון ("עולמם הסודי של גמדי הגינה"), הסרטים השני והשלישי, שבוימו על ידי במאים אחרים, היו פחות מפתיעים ופרט לוויזואליות המרהיבה – הפן העלילתי לא הצליח לרכב על גבי ההצלחה של הסרט הראשון. לפרק הרביעי בעלילות פו הפנדה הביאו את הבמאים מייק מיטשל וסטפני סטיין בתקווה לערוך מהפך. מהפך אולי לא קרה, אך שמונה שנים מאז הפרק השלישי בעלילותיו של פו, הוא עדיין מצליח להצחיק ולפי ההצלחה בקופות בארה"ב קהל הצופים התגעגע.למי שפספס או שכח, פו הפנדה אומץ על ידי האווז מר פינג ועובד במסעדת הנודלס שלו (משם החיבה העזה שלו לאוכל סיני). למרות מראהו השמן, חיבתו הרבה לדמפלינגים ועצלנותו הטבועה באופיו, בכל זאת מדובר בדוב – לפו יש חלום, להיות לוחם קונג פו מפורסם. למרות שהסובבים אותו מפקפקים כי יוכל להגשים זאת, הוא לא מוותר ולמרות כל התלאות שפוקדות אותו הוא מוכיח כי הוא לוחם הדרקונים הגדול ועל הדרך מתחבר עם חיות לוחמות קונג פו ונלחם באויבים השונים, וגם מגלה כי אביו הביולוגי חי והם מתאחדים. מאז הפרק הזה חלפו להן שמונה שנים וכעת, בפרק הרביעי פוגשים הצופים את פו בעמק האלה יחד עם שני אבותיו (הביולוגי והמאמץ). פו צריך למצוא לעצמו מחליף על מנת להפוך למנהיג רוחני, והוא לוקח את הזמן.
החיים הפסטורליים נקטעים כשזן, שועלה מסתורית, נכנסת לחייו של פו ומנסה לגנוב את מטה החוכמה שהוא נושא עימו. לפני שהיא נכנסת לכלא, היא פולטת שהיא יודעת על תכניותיה המסתוריות של צ'מליון, זיקית מרושעת בעלת כוחות כישוף כבירים שמסוגלת לעטות את צורתם של הסובבים אותה. בעקבות דבריה מחליט פו לסכן את עצמו, להוציא את זן מהכלא ולצאת עמה להרפתקה מסוכנת על מנת להציל את הכפר. ככל שהזמן עובר, פו מתחיל יותר ויותר להיקשר לזן ומגלה שהיא עברה לא מעט בחייה. גם זן מצידה מגלה את אופיו הנדיב וטוב הלב של פו. בעקבותיהם יוצאים אבותיו של פו לסייע לו במשימתו המסוכנת. האם יצליח לעצור את הזיקית? האם פו ימצא לעצמו מחליף ויעשה את המעבר לשלב הבא שלו? הסוף כאמור מתוק כמו רוטב הטריאקי ששמים על הדמפלינגים.סרט ההמשך הרביעי בסדרת סרטי האנימציה ממשיך את הקו של שני הסרטים האחרונים: הרבה אקשן עם בדיחות שצומחות על מצע עלילתי קבוע ודי ידוע מראש. את הסרט זה מביים מייק מיטשל, במאי עם ניסיון מוכח בסרטי אנימציה מוצלחים ("טרולים", "לגו 2") יחד עם הבמאית סטפני סטיין, שלה ניסיון דל כבמאית (ביימה את הסדרה המצוירת "שי-רה הנסיכה"). מדובר בזוג במאים חדש לסדרה זו שאמורים להזרים "דם חדש". אך הבעיה אינה נעוצה בבימוי, היא בעיקר קשורה לתסריט השבלוני והצפוי. במקום לנסות לעשות משהו חדש, שוב מגיח אויב חדש, הרפתקה שמטרתה להגיע אליו ולהביסו והקרב הגדול נגדו. נכון שעלילה שכזו מספקת הרבה אקשן ורמת האנימציה המופלאה של דרימוורקס בהחלט מרשימה בסצנות אלה, אך זה בנאלי למדי ואין אלמנט של הפתעה.
יש לציין את הדיבוב המוצלח בגרסה העברית עליו אחראים שרון כהן ולני כהן שגם ביימו ותרגמו. לימור שפירא שמוכרת מעולם התאטרון מגלמת את דמות הנבלית, הקמיליון, ועושה זאת בצורה מאוד אמינה. שירי גדני ("פולישוק") שמגלמת את ז'ן הערמומית חביבה ומרגשת. את הדמות הראשית לאורך ארבעת הסרטים מגלם דביר בנדק, והוא עדיין מהווה התאמה מושלמת לתפקיד. המסר שהסרט מכיל - לתת אמון באחרים למרות שישנו סיכוי להיכוות - הוא מסר שקצת קשה להאמין בו, במיוחד בתקופה זו, אבל טוב שיש קצת אופטימיות. בשורה התחתונה: סרט כיפי שכל המשפחה תהנה ממנו.
קונג פו פנדה 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נורית תמםגיל: 3922/03/2024 19:36:06
10/10אייקון ציון
נהדר. מצחיק מאוד. קצב מסחרר, כיף של סרט.
שם: gal_ohגיל: 4120/03/2024 19:13:04
10/10אייקון ציון
שלושה ילדים בגילאי 4-11 צחקו עד גג האולם. כיף של סרט עם אקשן וצחוקים וקטעי קונג פו באנימציה מרהיבה. הכי מוצלח בסדרה עד היום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט