משפחה במסכה ביקורת סרט

Just super Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "משפחה במסכה":
"עולם גיבורי העל מזמן לא נראה כה קצבי ומשעשע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Just super
דיבוב האניקה הוז, קארל סימונסן במאי/ת ראסמוס סילברטסן  
אנימציה
ביקורת סרט למשפחה במסכה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חוויה לכל המשפחה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אני זקוקה לגיבור, אני מחכה לגיבור עד סוף הלילה.." שרה בוני טיילר בשירה המפורסם. ואכן, סרטי גיבורי על הם ז'אנר פופולרי ורווחי מאוד כבר עשורים רבים שלא אובד עליו הכלח. ילדים וגם מבוגרים מעריצים גיבורים חזקים ואמיצים בעלי כוחות על שנלחמים ומנצחים את הרשעים. בגזרת הסרטים המצוירים עלו גרסאות מצוירות לגיבורי העל, כמו "ספיידרמן ברחבי העכביש" ואילו הסרט "משפחת סופר על" של פיקסאר מתאר התנהלות של משפחת גיבורי על. אך מה קורה כשאבי המשפחה הוא גיבור על והגנים אינם עוברים לבתו? בסוגיה זו ובסוגיות נוספות דן הסרט "משפחה במסכה".גיבורת הסרט היא אנה, נערה ממושקפת שמבלה את זמנה במשחקי מחשב יחד עם חברה. כביכול, חיים שגרתיים, אך אנה היא בתו של גיבור העל סופר לאון, שבעתות צרה עוטה על עצמו חליפה ומגיע להציל את העולם. החליפה שהוא לובש עוברת בירושה מדור לדור – אביה של אנה קיבל אותה מסבתה וכשיגיע הזמן, יגיע תורה של אנה. אך הבעיה היא שאנה אינה ספורטאית מצטיינת בלשון המעטה והדבר היחיד שהיא טובה בו הוא לשחק במשחקי מחשב.
הבעיה מתחילה כשאנה בטעות מכניסה את החליפה של אביה למכונת הכביסה וגורמת לה להתכווץ לממדיה. כעת אביה כבר לא יכול להציל את העולם והוא מנסה לאמן אותה כדי לעשות זאת. אך אנה אינה מצליחה להוכיח את עצמה ואביה מתייאש ממנה ועובר לבן משפחה אחר שעושה רושם טוב – בן דודה השחצן, אדריאן. אנה שחשה נבגדת נעזרת בסבתה שמאמנת אותה במקביל להפוך לגיבורת על. האם תצליח אנה להיות הגיבורה שהעולם זקוק לו ולהוכיח לאביה שהוא טעה בנוגע אליה?בניגוד לסרטים אחרים אודות גיבורי על שמקבלים כוח ובאמצעותו מצליחים להציל את העולם, התסריט של קמילה קרוגסווין (שכתבה את "הנסיך וסינדרלה" שמוצג גם הוא באקרנים) מתמקד במשמעות העומדת מאחורי גיבור העל ומראה כי בכל אחד ואחת מאתנו ישנו גיבור על אמיתי שמתחבא. בסרט החליפה מעצימה את כוחותיו של הלובש אותה, כלומר אם האדם הלובש אותה הוא ספורטאי מצטיין, הוא יהיה ספורטאי על. אם הלובש הוא חכם מאוד, אז החליפה תגרום לו לחכמת על.
אך מכיוון שאנה לא עונה על אף קטגוריה, היא מקוטלגת אוטומטית כלוזרית. ולמרות זאת, היא מוכיחה את יכולותיה לכל מי שלא האמין בה. כלומר, הכל ענין של אמונה, תמיכה וחברות אמת. גיבור זהו ענין של רצון לעזור והתמקדות במטרה וכל שאר הכוחות הם המעטפת שרק עוזרים להביא זאת לידי ביטוי. זהו מוסר השכל שחשוב שיחלחל לילדים.ניתן למצוא את חותמה הנשי של קרוגסווין בסצנות המשפחתיות המרגשות, בעיקר הסצנה בה מספרת אנה על מותה של אמה ותחושת הבדידות האופפת אותה מאז. הבימוי לעומת זאת הופקד בידיו של גבר, רסמוס ר. סילברסטן ("שלושה גנבים ואריה") שמכניס הרבה הומור לטקסט. השילוב של הטקסט, הבימוי והמוזיקה התוססת (סטיין ג'ואן גריג הלבורסן ואייבינד אנדרס סקי) יוצרים סרט קיצי, קליל ומשעשע.חבל רק שהאנימציה לא מספיק מושקעת ובהשוואה לדיסני או דרימוורקס, הגרסה הזו חיוורת. בגרסה המדובבת שבה צפינו יש לציין את בימוי הקולות הנהדר של שרון כהן ובתו, לני כהן. עמרי שני עושה אנה מקסימה ומרגשת, יובל ינאי נכנס בטבעיות לנעליו של לייף או סופר אריה וגם טלי ביק בהופעה משעשעת בתור המורה. אך מי שגנבה את ההצגה היא אסתי קוסוביצקי, שמדבבת את הסבתא. קובוסיצקי, שמוכרת בעיקר מהופעותיה בתאטרון הקאמרי, היא התאמה מושלמת לדמותה החצופה והמשעשעת של הסבתא ותרמה לגלי צחוק רבים בקרב הקהל.
משפחה במסכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאור_גגיל: 4206/08/2023 09:34:53
10/10אייקון ציון
כיף סרט של סרט דמויות נהדרות, עם סיפור קל להבנה ומסר יפה, מתאים לכולם. וסבתא קורעת מצחוק
שם: אמיר רגיל: 4103/08/2023 17:10:26
10/10אייקון ציון
צפינו היום בסרט עם שני ילדים, בחרנו אותו כי הטריילר היה חמוד ושמח לעדכן שהסרט מוצלח מאוד, סיפור יפה על משפחה של גיבורי על והרצון להשיג את היעדים שלך בחיים. מצחיק, מהנה, הרבה אקשן ומסר יפה. מושלם לכל המשפחה.
קישורים
חץ משפחה במסכה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט