רובי נגד הזרם ביקורת סרט

Ruby Gillman Teenage Kraken Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "רובי נגד הזרם ":
"אנימציה מרשימה ומוזיקה קצבית מחפים על תסריט בעייתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ruby Gillman Teenage Kraken
דיבוב טוני קולט, ג'ין פונדהף וויל פורטה במאי/ת קירק דמיקו, פארן פרל  
אנימציה
ביקורת סרט לרובי נגד הזרם מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מרהיב ויזואלית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חופשת הקיץ תמיד מביאה עמה גל סרטי ילדים. זה התחיל עם סרט אנימציה נפלא: "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" אודות הרפתקאותיו של מיילס מוראלאס, גוון סטייסי וחבריהם מאולפני קולומביה, מארוול וסוני שהוכיח כי סרט המשך יכול להיות לא פחות טוב מהראשון (ולעתים אף טוב יותר). אחריו הגיע סרטם החדש של אולפני דיסני ופיקסאר: "אלמנטלי". כאמור היו ציפיות רבות לסרט זה, כיאה לסרט דיסני-פיקסאר אך התוצאה מעט מאכזבת. וכעת הגיע התור של אולפני דרימוורקס, מתחרים חזקים בדיסני ופיקסאר ברמת האנימציה. הם הביאו את סרטי הלהיט "שרק", "טרולים" ו"הקרודים" שהולידו סרטי המשך (בקרוב יגיע סרט המשך ל"טרולים").סרטם החדש "רובי נגד הזרם" ממשיך את ז'אנר הגיבורות השונות, שהשתלט כמעט לחלוטין על עולם סרטי האנימציה. גם סרט זה, כמו סרטיהם הקודמים, מספק רמת אנימציה גבוהה, אך אינו עומד בציפיות הגבוהות המתבקשות מסרטי דרימוורקס בעקבות בעיות תסריטאיות ועלילתיות.
"רובי נגד הזרם", ששמו המקורי הוא "רובי גילמאן נערת קראקן", מתרחש באזור בדיוני ליד האוקיינוס שבו מתגוררת משפחת גילמאן המונה ארבע נפשות. האם הקרייריסטית העוסקת בנדל"ן, אב מסור, אח קטן ורובי, גיבורת הסרט, גאונה במתמטיקה בגיל ההתבגרות. היא אינה מרוצה מהמראה שלה ומאוהבת באחד הבנים המקובלים בתיכון. רובי בעלת מראה שונה מהשאר: היא בעלת צבע חול, סנפירים ושיער מוזר. הוריה אינם מספרים לה את האמת, שהיא בעצם קראקנית ומבקשים ממנה להימנע מכניסה למימי האוקיינוס.אך כאשר חברה קונור נופל למי האוקיינוס, נאלצת רובי להיכנס אליהם על מנת להצילו מטביעה ואז היא מגלה את האמת לגבי מוצאה: שהיא הופכת למפלצת קראקנית ענקית במגע עם האוקיינוס. התגלית הזו מנפצת את כל מה שחשבה על עצמה ועל משפחתה והיא מתקשה לסמוך על סביבתה ובעיקר על אמה, ששיקרה לה לאורך השנים לגבי מוצאה.
במהלך תהליך הגילוי מסתגרת רובי מהסביבה האנושית ובמקום נותנת אמון בצ'לסי, בת ים מסתורית בעל מראה מצודד, שמגלה את סודה. רובי מתוודעת לדודה ולסבתה הכוחנית, שחיים עמוק בתוך מי האוקיינוס. היא מגלה כי המהפך שגורם לה להיות עצומה קורה רק לנשות המשפחה ולא לגברים ולומדת מסבתה על עברה, על ההיסטוריה המשפחתית ועל הכוחות הגדולים החבויים בה: שחייה מהירה, שריון אש ויריית קרני לייזר מהעיניים. אט אט רובי חסרת הביטחון והגמלונית, שניסתה כל הזמן להסתיר את מוזרותה, נהנית ממנה בתוך המים. היא נמשכת למי האוקיינוס שנותנים לה להפוך לסוג של גיבורת על, לחוש אנרגיות בלתי נדלות וחוזקה ולתחושה כי זהו הייעוד שלה בחיים. האם רובי תמשיך את השושלת המשפחתית ותחליף את סבתה או שתגלה את האמת לכולם ותעדיף לחיות את חייה הרגילים לצד משפחתה הגרעינית, חבריה וקונור, הבחור שבו היא מאוהבת?על כתיבת התסריט הופקדו פאם בריידי יחד עם בריאן בראון ואליוט דיגוספי, שמיומנותם בכתיבת תסריטי קולנוע בוסרית למדי. הסרט מכיל נושאים חשובים: קבלת השונה, התגברות על פחדים וחברות אמת. יחד עם זאת, ישנן לא מעט סצנות שנותנות תחושת דז'ה וו לסרט הנפלא, "אדומה אש", שגם בו נשות המשפחה מסתירות סוד שבו הן הופכות לגדולות מהחיים. תהליך גילוי הכוחות מזכיר סרטי גיבורי על רבים. בנוסף לחוסר המקוריות, גם אפקט ההפתעה נעלם ועלילת הסרט מאוד צפויה. מפצים על העלילה השבלונית הבימוי הקצבי והמרגש של קירק דמיקו (שביים את "הקרודים") ופארן פרל שהופך את חווית הצפייה למהנה.דמיקו ופרל שמים דגש על רמת אנימציה גבוהה ושופעת צבעוניות, על מוזיקה תוססת ודינאמית (סטפני אקונומו) שמשתלבת נהדר ותורמת לשינויים החלים באווירת הסרט. הדיבוב בגרסה העברית מצוין. ענאל שדה שמגלמת את התפקיד הראשי נהדרת וקולה משתלב בצורה אמינה בקווי העלילה הפתלתלים. שרון שחל שמגלמת את האם, אגתה, מרגשת ומוציאה את המירב מהדמות. הילה סורג'ון גונבת את ההצגה בתור סבתא של רובי וגם יובל בינדר מגלם בצורה משעשעת את הדוד בריל הנחבא אל הכלים, שזקוק כל כך לאהבה בתפקיד קטן שנחרת בתודעה. בשורה התחתונה: נכון שהסרט אינו מושלם ומכיל קו עלילתי לא מקורי. אבל עדין מדובר בסרט קיצי, קליל, משעשע, שופע אנימציה מושקעת. בנוסף לכך הוא מכיל מסרים חינוכיים על אומץ וקבלת השונות שרלוונטיים מאוד לילדים במיוחד בתקופה האחרונה.
רובי נגד הזרם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאור_גגיל: 4202/07/2023 09:18:07
10/10אייקון ציון
סרט נהדר, סיפור מעניין, אקשן, הומור, מסר יפה. הילדים רוצים לראות שוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט