אלמנטלי ביקורת סרט

Elemental Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אלמנטלי":
"מושקע ויזואלית, התסריט קצת פחות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Elemental
דיבוב ליה לואיס, מאמדו אצ'י, רוני דל כרמן, שילה ווסו, ונדי מקלנדון-קובי במאי/ת פיטר סון  
אנימציה
ביקורת סרט לאלמנטלי מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"אנימציה מרהיבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חברת דיסני-פיקסאר היא מעצמת סרטים משומנת ששומרת על סטטוס-קוו לגבי הסטנדרטים הגבוהים של סרטיה. על אף ירידה מסוימת באיכות בשנים האחרונות. סרטם ה-29 של דיסני-פיקסאר, "אלמנטלי", עורר סקרנות לגביו עוד משלב הטריילר אודות מפגש מקרי ברכבת בין אשת אש לאיש מים והוא מכיל שימוש באנימציה חדשה. הטריילר הבטיח רמת אנימציה גבוהה עם קו עלילתי מזמין ומסקרן. אך בפועל לסרט עצמו חסר ממגע הקסם הידוע והתוצאה מעט מאכזבת, במיוחד כשמגיעים עם רמת ציפייה גבוהה כיאה לסרטי האולפן.הסרט מציג עיר שבה חיים זה לצד יחד ארבעת היסודות: אדמה, אויר, אש ומים. לעיר זו היגרו בערי וגיצית השייכים ליסוד האש, אך לאחר שתושבי המים לא היו מעוניינים לחיות יחד איתם, הם התרחקו ויחד עם שאר אנשי האש חיו יחדיו כקהילה מאוחדת בעיר התחתית. לבערי וגיצית נולדה בת – אש-לי שכשמה כן היא, במיוחד כשהיא מתרגזת. אש-לי מעוניינת להמשיך את דרכו של אביה: להיות מוכרת בחנות אך מזגה החם מפריע לה בדרך.
יום אחד כשהיא מתרתחת מאוד על הקונים בחנות, היא גורמת לנזק שמביא לשיטפון. למקום נשטף פלג, איש המים ויחד הם מנסים לפתור את הבעיה שנגרמה, שמתברר שהיא עמוקה יותר ממה שחשבו. על הדרך מגלה אש-לי כי לא כל אנשי המים הם רעים כפי שחושבים הוריה, במיוחד לא פלג. אך האם אהבתם תנצח? במיוחד בשל העובדה הפשוטה שאש ומים הם הפכים גמורים שאינם יכולים לשרוד אחד במחיצת השני?ההשראה לתסריט מבוססת על סיפורו האישי של הבמאי, פיטר סון והקשר בינו ובין אשתו. סון הוא ממוצא קוריאני ואשתו היא אמריקאית-איטלקיה. לפי המסורת הקוריאנית, סון היה אמור להתחתן עם אישה ממוצא קוריאני, אך הגורל רצה אחרת ולמרות המהמורות שבדרך, הוריו קיבלו זאת. הסרט מאוד מזכיר בגישתו הרדודה והדידקטית לנושא את סרטי הבורקס הישראליים על משפחות מזרחיות ואשכנזיות שילדיהם מתאהבים זה בזה נגד רצון ההורים. כאשר בסרט ישנה סצנת אכילת הפלפל החריף, שמזכירה אוטומטית את הסצנה הידועה מהסרט "צ'ארלי וחצי".
מעבר להיבט ההגירה והגזענות שהובאו בסרטים האחרונים של דיסני, "אנקאנטו" ו"אדומה אש", הסרט מכיל גם את נושא החלומות והגשמה עצמית, נושא שפחות בא לידי ביטוי בסרטים הקודמים וזהו נושא יפה להעלותו, במיוחד לילדים שנמצאים בלבטים עם עצמם לגבי חלומותיהם האמיתיים. זה חשוב ותורם לסרט ערך מוסף.זוהי הפעם השנייה שסון מקבל על עצמו את הגה הבימוי (טבילת האש הראשונה הייתה בסרט "הדינוזאור הטוב" שלא התקבל בברכה). הוא משתדל לביים בקצביות את הסרט ועושה עבודה סבירה. אין ספק שקטעי ההומור שהוא שוזר בסרט מצליחים לגרום לעניין בקרב הצופים הצעירים. מה שפחות עובד הוא התסריט שמכיל ארבעה קווי עלילה שונים: סיפור ההגירה של גיצית ובערי, סיפור האהבה של אש-לי ופלג, תעלומת השטפון ומחשבותיה של אש-לי בנוגע לחלומותיה. ישנם מספר קווי עלילה שכדאי היה לתת לכל אחד מהם יותר נפח. סיפור ההגירה מפוספס במעט וניתן היה לתת לו יותר נפח כולל זיכרונות מהעבר. סיפור האהבה לעומת זאת, מקבל את הנפח הגדול ביותר. הוא רומנטי ומרגש, אך התחושה היא שההתעמקות בדמותו של פלג היא פחותה בניגוד לסיפורה של אש-לי ולכן החיבור לדמותו פחות חזק מאשר לדמותה. מה גם שלא ברור מה חלומו, בניגוד לאש-לי שתהליך ההתחבטות שלה מאוד בא לידי ביטוי בסרט.יחד עם זאת, דיסני-פיקסאר עושה את מה שהיא עושה הכי טוב: אנימציה מרהיבה וססגונית. גם המוזיקה (תומאס ניומן) מסונכרנת נהדר עם הקו העלילתי והם מצליחים להעפיל על התסריט הבעייתי. גם המדבבים בעברית עשו עבודה טובה. יש לציין את לורן סביר ויובל גרבש כאש-לי ופלג בהתאמה שהצליחו לרגש, לביא מור שמדבב את צור פשוט שובה לב ותומר שביט שנפלא כפקיד ההגירה האנטיפת מעץ. בשורה התחתונה: הקטנטנים עשויים קצת ללכת לאיבוד בין קווי העלילה, אך הילדים הגדולים יותר (וגם המבוגרים) בהחלט ייהנו ואולי יישמו את המסרים החשובים שהסרט מנסה להעביר.
אלמנטלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: א.שגיל: 1726/08/2023 17:39:16
8/10אייקון ציון
הסרט הרומנטי ביותר של פיקסאר. האם זה טוב? כן! מדובר בסרט מרענן עם סיפור רומנטי שילדים יוכלו להינות בו. מלבד חלקים מעט משעממים, וסיפור כולל שלא מעניין מספיק, מדובר בסרט ילדים נפלא עם רעיון נחמד ואנימציה מרהיבה.
שם: nhfkגיל: 5505/08/2023 09:19:01
6/10אייקון ציון
בניגוד לכל ההמלצות על הסרט, שבגללן בחרתי ללכת אליו עם ילד בן 7.5 ת העיני לא סרט מספיק מעניין לצפיה, למרות שיש בו רעיונות טובים, אבל בתכלס חסר פה סיפור שיותר קל לעקוב אחריו ולהתחבר אליו. הסרט הזה בעיקר יש בו אנימציה מקסימה ורעיונות טובים, הביצוע - לא מומלץ, עדיף סרט "סטנדרטי" יותר
שם: ערנדוגיל: 3527/07/2023 13:23:03
7/10אייקון ציון
לא הסרט הכי טוב של פיקסר, אבל בהחלט כיפי מאוד. מלא לב, רגש ואנימציה יפה. מעין סיפור רומיאו ויוליה בגרסת היסודות, עם דמויות ראשיות מקסימות. הלכתי עם אחיין בן 13 ושנינו נהנינו מאוד. קשה להשוות לקלאסיקות הנצחיות של פיקסר, אבל אחלה של דבר. ומילה טובה לתרגום - הלכנו לגרסה האנגלית עם כתוביות בעברית והייתה ניכרת עבודת תרגום מושקעת וקולחת שלא פספסה את שלל משחקי המילים והבדיחות שהיו שזורים לאורך כל הסרט.
קישורים
חץ אלמנטלי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט