טראש ביקורת סרט

Trash Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "טראש":
"חיקוי חיוור לנער החידות ממומביי - נטול קצב, היגיון ומקוריות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Trash
משחק מרטין שין, רוני מארה במאי/ת סטיבן דלדרי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לטראש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בורגני להחריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם יש לבמאי סטיבן דלדרי כשרון ייחודי זה לבחור פרויקטים שיש להם סיכוי טוב מאוד לסיים עם מועמדות לאוסקר. "בילי אליוט", "השעות" ו-"נער הקריאה" זיכו אותו במועמדות בפרס הבימוי. גם סרטו הרביעי, "קרוב להפליא ורועש להחריד" זכה להערכה אבל לא זיכה אותו במועמדות המיוחלת. האם סרטו החמישי במספר - "טראש" - יספק עבורו את המועמדות לאוסקר ואולי גם זכיה? אני בספק גדול. גם אם הוא לא התכוון לכך, "טראש" מזכיר יותר מדי את הלהיט זוכה פרס האוסקר של דני בויל, "נער החידות ממומביי". לעומת הסרט הבריטי הקצבי והסוחף המתרחש בשכונות העוני של מומביי. הקופרודוקציה הבריטית/ברזילאית/אמריקאית המתרחשת בשכונות העוני של ברזיל סובלת מבעיות רציניות של קצב.הקהל הבינלאומי המבוגר הוא כנראה קהל היעד המושלם לסרט "טראש". ברזיל נראית עבורו כמדינה צבעונית במיוחד והעיר ריו דה ז'נרו שבה מתרחש הסרט, היא עיר שכול אחד היה רוצה לבקר בה מתישהו. יותר זול וקל לרכוש כרטיס לסרט מאשר לעלות על המטוס לטיסה של כמה שעות ארוכות במיוחד. "טראש" מזכיר צפייה בתוכנית תיירות רדודה בערוץ החיים הטובים. הסרט מאמץ בחום רב את הסטריאוטיפים של השחיתות הפוליטית והמשטרתית בברזיל, הילדים ההומלסים העובדים בזבל, וכמובן את המוסיקה המקומית. מי האנשים שעוזרים לילדים המסכנים? צמד מסיונרים אמריקאי לבן (מרטין שין ורוני מרה), כמובן, החיים איתם בשכונת הפחונים בה הם מתגוררים.
ריצ'רד קרטיס שההתמחות שלו היא כתיבת קומדיות רומנטיות מצליחות - "ארבע חתונות ולוויה אחת", "נוטינג היל", "מר בין" ו-"סוס מלחמה" - מבשל לצופים תסריט צפוי, בנאלי ונטול תחכום או היגיון עלילתי. סוג של פנטסיה שקל מאוד למכור לאירופאים, האמריקאים וגם הישראלים שיגיעו לאולמות הקולנוע להנות מסיפורם של שלושת ילדי רחוב העובדים במזבלה העירונית וארנק שמכיל מפתח סודי יוביל אותם לתסבוכת מול פוליטיקאי מושחת ובלש משטרה אלים ורצחני שהחוק והסדר אינם עומדים בראש סדר העדיפויות שלו. שלושת הצעירים, בלי שהתכוונו לכך, עתידים לחשוף את השחיתות ולנצח את הרעים.דלדרי הוא לא במאי ריאליסטי ולכן המציאות של העוני והעליבות שהוא מייצר היא הוליוודית: היא צבעונית, פוטוגנית ולא ממש מטרידה את העין. העריכה המסורבלת ונטולת הקצב של הסרט מעיקה גם כן, כי לכאורה יש ניסיון ליצור סרט סוחף אבל הקצב שלו פשוט תקוע במקום. שלושת הילדים החביבים רפאל, גראדו ועכברוש הם אולי ילדי רחוב בסרט אבל הם לא מרגישים כאילו הם באמת הגיעו משם. הם משחקים היטב אבל הם גם מתוקים וחמודים יתר על המידה, רחוקים שנות אור מהילדים ב"גונבי האופניים" או "16 מתוק". כמו העריכה, המשחק, התסריט והבימוי, "טראש" בעיקר רוצה להיות הדבר הגדול הבא אבל הוא ממש לא.
"טראש" מיועד להיות מוצר צריכה מבדר לקהל מערבי, מותחן קליל ולא מכביד שיתן את התחושה שהצופים רואים סרט חשוב על נושא רציני, אבל לא תהיה לו בעיה אח"כ לשבת בבית קפה ולקשקש על "איזה ילדים חמודים, איזו שחיתות איומה יש בברזיל (כאילו ישראל לא יותר גרועה) וכמובן הפסקול הברזילאי המקסים". שבוע לאחר מכן הצופים ישכחו מהסרט השולי הזה לחלוטין. כשיהיה סרט תיעודי מעיק וקשה באחד מהערוצים התיעודיים על ילדים אמיתיים שחיים ברחובות של ברזיל אותם צופים יזפזפו לריאלטי נבוב בערוץ 2 כי מי באמת רוצה לראות סרט כואב ואכזרי באמת על המציאות בברזיל?
טראש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4706/07/2015 06:03:19
9/10אייקון ציון
סרט ברזילאי מעולה על חברות נערים שמוצאים בזבל ארנק שיש בו סוד חשוב לגורמי שלטון ומאפיה. מותח , קולח , משוחק מצויין , אמין. שווה !
שם: yaheldorגיל: 1119/05/2015 15:16:28
1/10אייקון ציון
שונא ת''סרט הזה. גרוע כל כך שבא לי להקיא! ממש לא מומלץ לאף אחד. אל תעשו טעות ותבזבזו שנייה על הסרט הזה. זה כל כך גרוע שראיתי במחשב כי אמרו לי לא להוציא על זה אפילו שקל!
שם: nirגיל: 1119/05/2015 14:41:49
10/10אייקון ציון
מצוין.
קישורים
חץ טראש (עמוד סרט)
רוני מארה
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט