וינסנט "הקדוש" ביקורת סרט

St. Vincent Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "וינסנט "הקדוש"":
"תסריט קלישאתי שניצל בזכות משחק מעולה ובימוי נהדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר St. Vincent
משחק ביל מאריי, מליסה מקארת'י, נעמי ווטס במאי/ת תאודור מלפי  
קומדיה
ביקורת סרט לוינסנט "הקדוש" מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"נוסחתי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אתחיל מהשורה התחתונה: "וינסנט 'הקדוש'", סרטו הראשון באורך מלא של הבמאי תאודור מלפי, מתגלה כדרמה קומית מרגשת המורכבת מהמון קלישאות אמריקאיות. למרות התסריט הנדוש, מדובר בסרט עצמאי עם קאסט מעולה, כך שלפעמים, לא משנה עד כמה התסריט עצמו מרגיש משומש, המשחק והבימוי מנטרלים את הגורם השלילי והופכים אותו לכמעט לא רלוונטי.וינסנט (ביל מאריי) הוא פנסיונר המעביר את ימיו בשתייה, הימורים ובילוי עם נערת הליווי הקבועה שלו - דאקה (נעמי ווטס). כאשר מגי (מליסה מקארתי) מגיעה עם בנה אוליבר (ג'יידן ליברהר) להתגורר בשכונה שלו, הוא מנצל את ההזדמנות ומציע את עצמו כשמרטף במטרה להחזיר את חובותיו. כמובן שבהתחלה וינסנט נתפס כפנסיונר נרגן ולא נעים: הוא חוצפן, שקרן ולא מנומס. הוא לוקח את הילד להימורי סוסים, לפאבים ואפילו מרשה לו לשהות בביתו כאשר דאקה נמצאת שם. בהמשך, דרך הבילוי שלו עם הילד, נחשפים הצדדים הטובים בו.
מלבד היותו של וינסנט קלישאה אחת גדולה ומהלכת, אוליבר הוא קלישאה לא פחותה ממנו: מציקים לו בבית הספר, הוא צריך להציג עבודה מול כל התלמידים, הוא הילד החדש בכיתה, הוא לא ממש טוב בספורט ואמא שלו עובדת שעות נוספות ונלחמת מול אביו על חזקה בו וכאילו שלא די בכך הוא חכם לגילו ובעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. יחד עם זאת מדובר באחת מההופעות היותר טובות של שחקו בגילו בקולנוע. אפשר לסמן את הסרט כזה כנקודה בה התגלה ליברהר. לדעתי צפוי לו עתיד כאחד השחקנים היותר מוערכים בהוליווד כאשר יתבגר.לא רק המשחק של הילד מנטרל את הקלישאות אלא גם ההופעות של שאר הקאסט: מליסה מקארתי, שבדרך כלל עושה תפקידים קומיים, עושה תפקיד דרמתי בצורה נהדרת. לקח לי זמן לזהות את נעמי ווטס כדאקה. היא נעלמה לגמרי בתוך דמות נערת הליווי ולא רק מהבחינה הפיזית. ביל מאריי, כמובן, מוסיף עוד דמות מעניינת לאוסף הטיפוסים שלו. בנקודת המפנה המרכזית של הסרט, דמותו עוברת שינוי משמעותי שמחדד את כשרון המשחק הנהדר שלו. נקודת מפנה זו הופכת את הסרט למעניין ומרגש יותר.
תיאודור מלפי, שכתב גם את התסריט, מתהלך לאורך קו הקלישאות כלוליין בקרקס. הוא מתנדנד ימינה ושמאלה אבל לא נופל ומתרסק בתוך מלכודת הבנאליות אלא רק מרחף מעליה. הצילום נהדר, הבימוי מעולה ומעל לכל, כאמור, המשחק הופך את השבלונה הנדושה עליה מבוססת הדרמה הקומית לכמעט חסרת משמעות כך שאפשר להנות ממנו למרות עומס הקלישאות.
וינסנט "הקדוש" - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5225/11/2023 09:53:05
7/10אייקון ציון
כיף מהדקה הראשונה ועד האחרונה. הקסם כאן הוא במפגש מצחיק וגם מרגש בין ארבע דמויות אנדרדוגיות. פנסיונר מרושש חובב הימורים ושתיין, שאישתו מאושפזת במוסד סיעודי. לצידו זונה יפה ממוצא רוסי שמנעימה את זמנו מידי פעם וגם אם יחידנית שמנה ובנה שעובר התעמרות בבית הספר מצד חבריו לכיתה. המסר הוא שאדם הוא סך כל תכונותיו. קל לשפוט אנשים ולפעמים אנו חוטאים בזה שאנו לא רואים גם את הצדדים הטובים שבהם. אומנם יש כאן גם קיטש ,אבל מדובר על שעה וחצי מהנות.ביל מארי נהדר. ציון 7.5.
שם: עמוס ב.גיל: 5105/03/2016 09:32:03
9/10אייקון ציון
בשביל זה עושים סרטים. פינה מהחיים שלא רואים בלי סרט כזה. לא מתחנף ולא מתנשא ומציג את הדמויות על כל הצדדים שלהם. אמיתי ומרגש. בשביל סרט כזה עושים סרטים.
שם: מור רזגיל: 1219/12/2015 19:05:36
7/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד שכיף לראות !!! השחקנים מעולים (בעיקר ביל מאריי), הצילום נהדר, הפס-קול מושלם, הבדיחות די מצחיקות ורוב הדיאלוגים די מעניינים אבל התסריט והעלילה די קלישאתיים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט