קפה סוסייטי ביקורת סרט

Cafe Society Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "קפה סוסייטי":
"וודי אלן מגיש (שוב) מנה חמוצה-מתוקה של רומנטיקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cafe Society
משחק ג'סי אייזנברג, קריסטן סטיוארט, בלייק לייבלי, סטיב קארל, קורי סטול, פארקר פוסי במאי/ת וודי אלן  
קומדיה
ביקורת סרט לקפה סוסייטי מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"יפה ומלנכולי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הזמן הזה בשנה הגיע ויוצא לאקרנים סרט חדש של וודי אלן, ואל דאגה - כל מה שמאפיין את הקולנוע שלו נוכח גם ב"קפה סוסייטי". זה לא ממש מפתיע – כנראה שמי שאוהב את היצירות האחרונות שלו יישאר מעריץ, ומי שלא, לא ישנה את דעתו. אפשר למצוא בסרט אמהות יהודיות, הרהורים שנונים על משמעות הקיום, פסקול ג'אזי ושחקן ראשי שמגלם דמות שאלן עצמו היה מגלם לפני 40 שנה. ניתן לומר לזכותו של ג'סי אייזנברג המגלם את בובי דורפמן, בחור ניו-יורקי צעיר פעור עיניים שעובר ללוס אנג'לס בשנות ה-30, שכאשר הוא לא נופל למניירות הוא מהווה תואם אלן מושלם. אייזנברג מוכיח שוב שהוא אחד השחקנים הצעירים המעניינים ביותר בהוליווד. התנהגותו הנוירוטית של דורפמן מסתירה איזו נשמה פצועה והוא מצליח להביע את הפגיעות של הדמות רק בעזרת עיניו.בובי, מיזוג מעניין בין מרירות, נאיביות ורגישות רומנטית, מגיע לעיר המלאכים כדי לעבוד אצל דודו פיל (סטיב קארל), סוכן שחקנים ממולח ועסוק שמנפנף את הבחור הצעיר בשבועותיו הראשונים בעיר ולא מתעניין בו. הדוד פיל עסוק בעיקר בסגירת עסקאות במסיבות קוקטייל וזריקת שמות של כוכבנים וכוכבניות מתקופת הוליווד הקלאסית לאוויר. הסרט מעט חורק במערכה הראשונה המציגה את הקלישאה על הוליווד כביצה בה כולם עסוקים בהתחככות בכוכבים ומאבקי אגו ("יחי הקיסר" של האחים כהן עושה עבודה טובה יותר בהצגת והגחכת העולם הזה). דווקא בגלל שעל פניו היה נדמה שהסרט ילך לכיוון הזה, עם הניימ-דרופינג של אגדות הוליוודיות ומפיקים מעוררי יראה, כאשר נחשף שאלן מנסה דווקא לספר סיפור רומנטי חמוץ-מתוק הסרט מקבל תפנית חיובית.
כאשר דורפמן מתחיל לעבוד אצל דודו הוא פוגש את מזכירתו ווני (קירסטן סטיוארט בהופעה כובשת), מתאהב בה ממבט ראשון – וקשה להאשים אותו. הילה מלאכית עוטפת את ווני עם כניסתה לחייו של בובי וסטיוארט כובשת את המסך בהופעה מפתיעה. אייזנברג וסטיוארט משדרים כימיה קלילה וניכר שזהו כבר הסרט השלישי בשנים האחרונות בו הם משחקים אחד מול השנייה - הנוכחות של שניהם על המרקע מצליחה לגרום לרגעים כמו מסע לא ממש מעניין בין בתי כוכבים להפוך לחינניים.ישנה אהבה גדולה בין השניים, אבל לווני יש חבר – והעניינים מסתבכים כאשר מתגלה שזהו פיל הנשוי שמאוהב בה עד עמקי נשמתו. משולש האהבים הזה מהווה את ליבו של הסרט אבל נדמה שסטיב קארל נמצא מעט מחוץ לאלמנט שלו ולא מצליח להפוך את פיל לדמות מעוררת עניין, כך שישנה צלע מעט לא מפותחת למשולש, מה שהופך את בחירתה של ווני לפחות מעניינת. אמנם דמותה של ווני מעט נסדקת כאשר אלן מנסה להביע איזשהו מסר ציני אך נכון על אידאלים נזילים ומשתנים, אך סטיוארט, שבדרך כלל הדמויות שהיא מגלמת משדרות קרירות, מצליחה להפוך את ווני לדמות בשר ודם.
אלן עובד לראשונה עם הצלם האגדי ויטוריו סטוררו ("הקונפורמיסט", "אפוקליפסה עכשיו") שמוכיח שהוא לא איבד את זה עם הגיל ונותן לסרט מראה חמים עם צבעים מלטפים ותנועות מצלמה המצליחות להעביר את תחושות וחוויות הגיבורים מבלי שיוציאו מילה. גוון חום-זהוב עוטף את הסרט והמצלמה של סטוררו צפה בעדינות בתוך הסצנות, חושפת קומפוזיציות חבויות.הבימוי של אלן, הפועל במצב "במאי אוטומטי" כבר כמה שנים, פוגם ביכולת של הסרט הזה להפוך מ"עוד סרט של וודי אלן בשנות ב-2000", למשהו באמת מיוחד – משהו בקצב של הסרט ואמינות הדמויות נפגם לקראת סופו. על אף שלל הבעיות הסרט מסתיים עם כמה מהשוטים היפים והמרגשים ביותר של השנה האחרונה.ל"קפה סוסייטי" ישנו טון מלנכולי ויפה בחלקים מסוימים ואם אלן היה חד או חריף יותר כמו בעברו הוא יכל באמת לקחת אותו צעד קדימה. אך עדיין זוהי יצירה עם הרבה שנינות ורגעים קולנועיים יפים, אפילו אם היא מייצרת תחושה מוכרת לפעמים.
קפה סוסייטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4730/03/2019 17:53:50
7/10אייקון ציון
סביר אך לא מסעיר. ניכר שמדובר בסרט של וודי אלן. גם אם אינו נמנה על סרטיו הטובים ביותר, אוהביו יהנו גם מזה. סיפורה של משפחה יהודית ובמרכזה פיל ובובי. פיל הוא סוכן שחקנים ציני ואגואיסט אך גם מצליח, בהוליווד של שנות ה-30. אחותו שולחת אליו מניו יורק את בנה בובי,כדי שפיל יסדר לו עבודה. אחרי שפיל מעסיק את בובי, האחרון מתאהב בווני,בחורה צעירה ויפה שעובדת במשרדו של פיל. מה שבובי לא יודע זה, שפיל גם מאוהב בווני ומתכוון לעזוב את אישתו ולהתחתן איתה. בעקבות בחירתה של ווני , בובי חוזר לניו יורק ופותח מועדון בילויים יחד עם אחיו הגנגסטר המסוכן.שם הוא מכיר בחורה חדשה, אך העבר והשטויות של אחיו צצות להן ועושות את שלהן. אהבתי את המוסיקה היפה מספר השירים האמריקאי של תחילת המאה הקודמת, שמתנגנת לאורך הסרט.בסך הכל סרט קצר ונחמד.
שם: ערןגיל: 4702/11/2016 11:47:42
8/10אייקון ציון
דרמה קומית וודי אלנית טיפוסית על יהודים ואהבה שמצליחה ללטף ולרגש ולהעביר את הזמן בנעימים. יש משהו לא מתיימר ולא מתפתח בסרטים הללו אבל אפשר להסתכל עליהם שעות , כמו שמסתכלים על החיים... יפה!
שם: shayeגיל: 3521/10/2016 11:31:24
8/10אייקון ציון
לא מרגיז כמו המשחק של וודי אלן. הסרט עצמו מעניין נחמד עלילה שונה מהרגיל. סרט עשוי טוב משחק אמיתי עם תסריט אמיתי. ממליץ לאנשים עם יכולת להתמודד בדיאלוגים ארוכים בסרטים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט