יחידת המתאבדים ביקורת סרט

Suicide Squad Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "יחידת המתאבדים":
"מאחורי כל הבלאגן והרעש מסתתר סרט מהנה למדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Suicide Squad
משחק וויל סמית', בן אפלק, מרגו רובי, ג'ארד לטו, ויולה דיוויס, קומון, ג'יי קורטני במאי/ת דיוויד אייר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ליחידת המתאבדים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מפוזר ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האכזבה מ"באטמן נגד סופרמן" טרם שככה וכבר מגיע הסרט החדש מבית DC, שמנסה להעניק לקהל תקווה מחודשת ביקום הקולנועי של אולפני "וורנר", שלא מצליחים עד כה להתחרות במפלצת מבית מארוול. "יחידת המתאבדים" יספק למבקרים תחמושת נגד נוספת אבל למרות הבלגאן המוחלט שמתרחש בו, הוא מצליח להיות קליל ומהנה יותר מ"איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן", וליצור בסיס לפרנצ'ייז חדש ומבטיח.הפרמיס מבטיח לאחד בין הנבלים הגדולים של הקומיקס, שעד כה היו כלואים בבתי סוהר ברחבי העולם, לצוות על שמגויס על ידי ארגון ממשלתי למשימה סודית. אבל מלבד הג'וקר, לא תמצאו כאן נבלי על מיקום DC כמו הפינגווין או לקס לות'ר, אלא צוות חדש, שלא מוכר למי שאינו חובב קומיקס הדוק, וברובו גם נטול כוחות על.
החוליה החזקה בצוות היא הארלי קווין (מרגו רובי) פסיכיאטרית שעבדה בבית חולים לחולי נפש בזמן שהג'וקר היה מטופל בו, התאהבה בו והפכה לשותפתו לחיים. קווין היא כל מה שיכולתם לצפות מרשע מוצלח – בלתי צפויה, מפתה, חסרת אמפתיה ומשוגעת על כל הראש. לעומתה הג'וקר, שחוזר לראשונה מאז "האביר האפל" בו גילם אותו הית לדג'ר המנוח בהופעה מופלאה, לא מצליח לספק את הסחורה. ג'ארד לטו, שמגלם אותו הוא שחקן טוב, ומבצע גרסה קריפית וחייתית במיוחד שלו, אך הופעתו נטולה את העומק הפסיכולוגי שהעניק לדג'ר לדמות או את הפסיכיות ההומוריסטית בה גילם אותו ניקולסון ב"באטמן" המקורי.לצידם ניצבים עוד שורה ארוכה מדי של נבלים, רובם כמובן בעלי נקודות סימפטיה שיקלו על החיבור הרגשי אליהם כמו דדשוט (שמעניק קאמבק מצופה וראוי לוויל סמית'), מתנקש על שחולשתו היחידה היא אהבתו לבתו, ודיאבלו, שמסוגל לירות אש מידיו אך מסרב להשתמש בכוחו לרעה בשל טרגדיה אישית שעבר. נוספים אליהם קפטן בומרנג השודד האוסטרלי, קילר קרוק המפלצתי והרוצחת היפנית קטאנה בעלת חרב שכולאת את נשמות האנשים אותם היא הורגת.
הצוות הנ"ל מגויס ע"י סוכנת המודיעין אמנדה וולר (ויולה דיוויס בתפקיד שהולם את מידותיה) שמשתילה בכל אחד מהם צ'יפ שיהרוג אותם ברגע שינסו לברוח. הם נקראים להילחם במכשפה שהשתלטה על גופה של ארכיאולוגית, חברתו של גיבור המלחמה ריק פלאג, שמנהיג את הצוות במלחמתם במכשפה.אם התקציר בלבל אתכם, אתם לא לבד. "יחידת המתאבדים" נפתח טוב בהצגה של הדמויות עם שיר רקע אופייני לכל אחד, ובשליש הראשון שלו מצליח להחדיר הומור וקלילות שהיו חסרים בסרטי DC עד כה. הדינמיקה בין הנבלים עובדת והדיאלוגים מתחכמים ומשעשעים במידה. אלא שככל שהסרט מתקדם מתברר כי העלילה הראשית בו מטופשת מדי, אפילו בתקן של סרטי קומיקס. גם בעולם הקומיקס צריכה להיות חוקיות כלשהי, אך דמותה של המכשפה פשוט עושה בעולם כבשלה, ללא מניע אמיתי וללא שמץ של היגיון הנראה על המסך.הבימוי של דיוויד אייר (שגם כתב את התסריט), אפקטיבי ויעיל, העריכה מהירה, הפסקול שחוק אבל כיפי, אבל עלילת הסרט קופצת ממקום למקום, עוברת לפלאשבקים מיותרים והקונפליקט המרכזי בסרט של הגיבורים/נבלים מול המכשפה פשוט לא עובד וגורם לפרצי גיחוך ברגעי השיא. אייר מוכר כתסריטאי ובמאי בסרטי אקשן ריאליסטיים ו"מלוכלכים" ("סוף המשמרת", "יום אימונים מסוכן", "זעם") ונראה שהוא לא בדיוק פועל בטריטוריה בה הוא רגיל לפעול.

למרבה המזל הכימיה בין הדמויות, הופעות המשחק הטובות של רובי, סמית' ודיוויס, החיבור הרגשי שמצליח התסריט של אייר לספק לנבלים והבימוי האינטנסיבי של חלק מסצנות האקשן, שמזכיר אסתטיקה של סרטי יחידות צבאיות יותר משל סרטי קומיקס, הופך את "יחידת המתאבדים" לסרט מהנה לצפייה, שגם אם חסרונותיו ניכרים, מהווה קפיצת מדרגה מסוימת לעומת סרטיהם הקודמים של DC.
יחידת המתאבדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גבריאלגיל: 2301/06/2017 16:40:41
1/10אייקון ציון
סרט גרוע ,לא מבדר ,ומביך.
שם: דב ישראליגיל: 4124/12/2016 15:36:59
6/10אייקון ציון
Suicide Squad הסרט סביר לא נפלתי ממנו, לראות ללא ציפיות מוקדמות, לא התרשמתי מהעלילה שאר הדברים היו מהנים, 6.5
שם: nanaגיל: 2926/11/2016 17:02:43
6/10אייקון ציון
לא גרוע כמו שאומרים אך ארוך ומאכזב. לפי דעתי הטריילר של "יחידת המתאבדים" הוא הטריילר הכי טוב לסרט של שנת 2016 ולכן נבנו ציפיות , אמנם זה לא סרט גרוע ואפשר להנות ממנו הוא מאכזב ביחס לטריילר המושלם וארוך כשזה בגבול המתיש, המשחק של השחקנים נפלא בעיקר של מרגו רובי ווויל סמית'' שהוכיח מזמן שהוא אגדה, ג''ארד לטו הוא שחקן מצוין אך מאוד מאכזב בתפקיד הג''וקר, כמובן שאי אפשר שלא להתאכזב אחרי הופעה גדולה מהחיים של הית'' לדג''ר ז"ל כג''וקר אך ההופעה הזאת של ג''ארד לטו מאוד מאכזבת. בקיצור לא מתקרב להיות טוב כמו הטריילר אך בסופו של דבר זה בידורון קייצי לא מזיק
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט