קינגסמן: מעגל הזהב ביקורת סרט

Kingsman: The Golden Circle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קינגסמן: מעגל הזהב":
"גדול, ארוך, מבולגן יותר ושוביניסטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kingsman: The Golden Circle
משחק טארון אגרטון, האלי ברי, ג'וליאן מור, מארק סטרונג, קולין פירת', אלטון ג'ון, צ'נינג טאטום, ג'ף ברידג'ס במאי/ת מתיו ווהן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לקינגסמן: מעגל הזהב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ומאכזב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הציפיות מסרט ההמשך ל"קינגסמן", סרטו המצליח של הבמאי/תסריטאי מתיו ווהן, היו גבוהות. הסרט הראשון בסדרה, המבוססת על הנובלות הגרפיות "קינגסמן: השירות החשאי", היה אחד מסרטי הפעולה המבדרים והמהנים של השנים האחרונות. בפילמוגרפיה של ווהן הבריטי נמצאים כמה מהסרטים המסחריים המוצלחים של השנים האחרונות: "אבק כוכבים" המקסים, "קיק אס" המעולה, "אקס מן: ההתחלה" האלגנטי - וכך מקץ שנתיים מופיע לו סרט המשך. לעומת הסרט הראשון, מוצר הצריכה הנקרא "קינגסמן: מעגל הזהב" חולה בכל מחלה אפשרית של סרט המשך. תוסיפו לזה את השוביניזם שמלווה אותו ותקבלו מוצר שכלל לא ברור איך הוא נוצר.הסימפטום הראשון לסרט המשך בעייתי הוא האורך שלו. משום מה בהוליווד בטוחים שסרטי המשך צריכים להיות ארוכים יותר, ואכן לסרט הזה נוספו 20 דקות מיותרות שמרגישות כמו נצח. חלקן עוסקות באיבוד הזכרון של הארי הארט בגילומו של קולין פירת', שמסתבר שהוא עדיין חי ולא נהרג בסרט הראשון. סימפטום נוסף הוא הימצאות חורים ענקיים בעלילה הבלתי הגיונית. איך ארגון ביון בינלאומי מתוחכם, עתיר טכנולוגיה וקשרים מסועפים לא ידע שהסוכן הכי בכיר שלו עדיין חי ומדוע ארגון הביון בארה"ב הנקרא סטייטסמן, שטיפל בו לו הוציא הודעה לשאר ארגוני הביון בעולם שיש אצלם מטופל מסתורי שהוא ככל הנראה מרגל על? מדוע נסיכת שבדיה היא בחורה כל כך קלת דעת ואפילו די טיפשה ואיך סוכנת בכירה של הרעים כל כך קלה להשגה ומוכנה לשכב עם כל אדם שמתחיל איתה?
יותר מדי שחקנים הם תמיד סימפטום בעייתי בסרטי המשך וכאן לא חסרים שחקנים ושחקניות, כמו זוכי האוסקר ג'ף ברידג'ס והאלי ברי, שנעשה בהם שימוש לא חכם במיוחד. צ'אנינג טייטום מופיע כאן אולי בתפקיד המיותר בקריירה הקולנועית שלו בשנים האחרונות. מקווה בשבילו שהוא יהיה דמות מרכזית יותר בסרט השלישי, אם יהיה כזה.באופן מפתיע שני שחקנים חדשים גונבים את ההצגה: ג'וליאן מור כפופי, מנהיגת הרעים שנראה כאילו נמצאת בסרט פרטי משלה. היא יוצרת דמות המזכירה עקרת בית אמריקאית בסגנון שנות ה-50, רק אחת שעומדת בראש קרטל הסמים והפשע הגדול והמתוחכם ביותר בעולם והיא גם פסיכופטית לא קטנה שאוהבת להכין המבורגרים מבשר אדם. השחקן השני הוא הזמר אלטון ג'ון המגלם את עצמו, ויש לציין שהוא משעשע במיוחד וכל סצנה בנוכחותו היא אוויר לנשימה.
כמו בסרט הראשון גם בסרט הזה יש סצנות קרב ומרדפים כאשר ברקע פסקול סוחף, וחלק מהזמן כאשר ההומור לא נגוע בשנאת נשים הוא גם עובד, אבל נראה שהסרט מתעקש להכניס גם קצת דרמה בנוגע לאיבוד הזיכרון של הארי הארט שמבזבזת זמן יקר מהסרט. יש גם טוויסט עלילתי לא מפתיע במיוחד שגם עליו מתבזבז זמן מיותר וגם דמות מגוחכת של נשיא ארה"ב בהשראת דונלד טראמפ בגילומו של ברוס גרינווד, שבדרך כלל מגלם את אחד מצאצאי משפחת קנדי אך כאן השחקן הדרמטי לא ממש מצחיק. הפתעה נעימה הייתה לראות בתפקידי משנה קטנים את אמלי ווטסון ומייקל גמבון הוותיק. מרק סטרונג חוזר לגלם את מרלין, טארון אגרטון חוזר לגלם את הסוכן הצעיר אגסי, אדוארד אולקרופט חוזר לגלם את צ'ארלי הרשע. כולם מבצעים את עבודתם נאמנה.סוגיית השוביניזם וההומור הדלוח הנגוע בשנאת נשים נדונה כבר בהרחבה בשלל ביקורות קולנוע והתייחסויות של קולנועניות. מפתיע שג'ין גולדמן, שותפתו ליצירה של מתיו ווהן כתבה איתו את התסריט. חשתי בחוסר נוחות בכל הנוגע לדמויות הנשים בסרט, אבל כן נהניתי מהסצנות בכיכובם של ג'וליאן מור ואלטון ג'ון וגם מסצנות הפעולה הקצביות השונות. אם הסרט היה קצר יותר, מקצץ בדרמה המיותרת סביב הארט, מוחק את הפיתול העלילתי המיותר וגם את ההומור השוביניסטי ומתמקד בסצנות הפעולה, זה היה יכול להיות מוצר בידורי ראוי. כרגע הוא מרגיש חצי אפוי וזקוק לעריכה נוספת, דבר שלצערי כבר לא יקרה. צפו בו רק אם מאוד אהבתם את הראשון ומתחשק לכם לקחת סיכון עם סרט המשך בעייתי.
קינגסמן: מעגל הזהב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4718/02/2018 15:44:20
8/10אייקון ציון
סרט פעולה קומי מצויין , סוחף ומהנה שמצליח לשמור על הצופה עירני למרות אורכו
שם: Eyal Peryגיל: 2926/12/2017 00:15:53
7/10אייקון ציון
מאכזב. זהו סרט הממשיך את העלילה של הסרט הראשון. אציין שהסרט הראשון היה טוב אבל הנוכחי פשוט אכזב. עלילה לא ממש אמינה, סצינות מגעילות ללא סיבה, לא הצלחתי ממש להתרגש. מצד שני, הרבה קטעי אקשן. לדעתי כדאי לראות את הסרט הראשון ואילו את הנוכחי לשים בעדיפות נמוכה.
שם: talגיל: 6013/12/2017 20:31:58
1/10אייקון ציון
סרט מזעזע עם סצנות קניבליזם. מכניסים בן אדם למטחנת בשר ענקית ואחת מהדמויות אוכלת את ההמבורגר עם בשר האדם. זה נחשב להומור?! לא מוכנה להבין את הראש של הישראלי שבחר להקרין את הסרט הזה בישראל. גם לא מוכנה לקבל את הבחירה משום בחינה. דוחה ביותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט