מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי ביקורת סרט

Star Wars: The Last Jedi Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי":
"ריאן ג'ונסון מחזיר לחיים את "מלחמת הכוכבים""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Star Wars: The Last Jedi
משחק ג'ון בויגה, דייזי רידלי, אדם דרייבר, אוסקר אייזק, אנדי סירקיס, מארק האמיל, דונל גליסון, קרי פישר במאי/ת ריאן ג'ונסון  
הרפתקאות
ביקורת סרט למלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מהטובים בסדרה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע92.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ההחלטה החכמה ביותר של מפעל ההפקה המשומן היטב של דיסני-לוקאספילם, שפס הייצור שלה מספק סרטים, סדרות, משחקי מחשב ושלל מרצ'נדייז, הייתה לבחור באיש הקולנוע העצמאי, ריאן ג'ונסון לתפקיד הבמאי והתסריטאי בסרט השמיני במספר בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים". ג'ונסון הוא לא רק איש מקצוע מבריק, הוא גם קולנוען בעל קול ייחודי, האוטר מאחורי "בריק" המופתי, "לופר" המרשים ו"האחים בלום" שפחות אהבתי אך יש לו קהל מעריצים נאמן. החשש שקולו כאמן ייעלם בתוך ההפקה המשומנת התפוגג כבר מהרגעים הראשונים של הסרט. ג'ונסון מצליח להפוך את הסדרה שפרצה לעולמנו בשנת 1977 לרלוונטית ועכשווית הרבה יותר מ"הכוח מתעורר" המבדר של ג'יי.ג'יי.אברהמס מ-2015."אחרוני הג'דיי" ממשיך בדיוק היכן ש"הכוח מתעורר" הפסיק. ריי היתומה, שהתפרנסה מאיסוף גרוטאות והתגלתה כבעלת כוחות ג'דיי, מגיעה לאי בו מתגורר לוק סקייווקר כדי שזה ילמד אותה את תורת הג'דיי, ידריך אותה כיצד לשלוט בכוחותיה, ויכין אותה למלחמה מול כוחות הרשע העולים בשנית ומתכננים כהרגלם להשתלט על הגלקסיה. כמו בדרך כלל בסרטים מסוג זה, דמותה של הגיבורה פחות מעניינת אבל דייזי רידלי, השחקנית הבריטית שנבחרה לתפקיד, מצליחה ליצוק לתוכה רבדים ולבטא דילמות שמעלות ספק בפעולותיה במהלך הסרט, כך שאנחנו נשארים מופתעים מהחלטותיה - גם אם הן לא באמת מפתיעות.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
אין ספק שהסרט החדש מסמל את שובו של מרק האמיל, השחקן הלא ממש מוערך שגילם את לוק סקייווקר בשלושת הסרטים הראשונים מסוף שנות השבעים ותחילת השמונים. דמותו של סקייווקר הצעיר עברה שלל תהפוכות בשלושת הסרטים. הוא התחיל כנער פוחז, בעל כוחות ג'דיי, הפך ללוחם צעיר אך תמים, נאבק במורשת שנכפתה עליו, מאמץ אותה ובסופו של דבר יוצא להרפתקה הגדולה של חייו, שבה יגלה שהנסיכה בה הוא חושק היא אחותו והרשע דארת' ויידר - האויב הרצחני הרודף אותו - הוא בעצם אביו שעבר אל הצד האפל. גם בסרט זה אנחנו נחשפים לצדדים הפחות סימפטיים של הגיבור ולקונפליקטים הפנימיים איתם הוא מתמודד בעקבות טעויות העבר. הוא מתנכר לדת הג'דיי, הוא סוג של כופר שבחר לחיות בבידוד מהעולם ואיננו מעוניין להמשיך את המסורת ולהנחיל אותה לדורות הבאים.אדם דרייבר חוזר לגלם את קיילו רן, בנם הסורר של הנסיכה ליאה (קארי פישר) והאן סולו (הריסון פורד). דמותו של קיילו רן היא ההפך מכל מה שהורגלנו בתולדות סדרת הסרטים כאיש הרע - דמות מורכבת ומרובת קונפליקטים. הוא מורד במוסכמות המשפחתיות, בורח מהאור בתוכו הוא גדל ושהיה חייב לאמץ מרגע הולדתו. הוא בוחר בחושך כסוג של נקמה בהורים שהיו עסוקים מדי מכדי לדאוג לילד שלהם. דרייבר נע בין משחק מוגזם למינימליסטי והוא עושה זאת נפלא. הוא אולי אדם בוגר אבל עדיין ילד בנפשו וילדים יכולים להיות מאוד אלימים ונטולי גבולות. אחרי שהוא רצח את אביו הביולוגי בסרט הקודם עכשיו הוא שם לעצמו מטרה לרצוח את אביו הרוחני.
אבל עם כל הכבוד לשלל הגיבורים הוותיקים והחדשים על שלל הקונפליקטים הדתיים והפסיכולוגים, עדיין מדובר בסרט בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" והקהל רוצה לראות קרבות מרהיבי עין, ולא רק דרמה אפקטיבית. ג'ונסון מצליח בדיוק רב ליצור פיוז'ן שבו כל המרכיבים משתלבים ולספק לצופים הפקה מרהיבה ומלוטשת עמוסת סצנות קרב אינטימיות, באומנויות לחימה, קרבות ענק בין חלליות, מרדף משעשע בבית קזינו ענק המזכיר את אופרות החלל של לוק בסון וכל אלו ביחד עם הסיפור המיתולוגי הופכים את החוויה הקולנועית לנוצצת במיוחד.הנוכחות המרשימה לאורך כל הסרט של קארי פישר, אחת הכוכבות המרכזיות של המיתולוגיה הקולנועית, מרגשת במיוחד. זהו התפקיד הקולנועי האחרון של כוכבת הקולנוע שהלכה לעולמה לפני כשנה באופן טרגי מהתקף לב במהלך טיסה מלונדון ללוס אנג'לס. אין ספק שהצפייה בסרט עבור מעריצי המיתולוגיה הקולנועית המרשימה הזאת היא אחת החוויות היותר מספקות שיש. התוצאה מעוררת נוסטלגיה אבל גם עכשווית ובעיקר מזכירה לנו למה כל כך אהבנו את שלושת הסרטים הראשונים בסדרה. תחת ידיו האמונות של ג'ונסון והמפיק הצמוד שלו רם ברגמן נראה שהעתיד של סרטי "מלחמת הכוכבים" בטוח.
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1730/10/2019 23:30:37
7/10אייקון ציון
אזהרת ספוילרים בביקורת. אז אני אפתח בדיבור על התסריט. הסרט מחולק לשתי עלילות עיקריות, מצד אחד - לוק, ריי ובן. לוק מאמן את ריי להיות אבירת ג''דיי בעוד סנוק מחבר דרך "הכוח" בין בן וריי וגורם להם לתקשר. העלילה הזאת היא ללא ספק העלילה המעניינת ביותר שצפיתי בה בכל סרטי "מלחמת הכוכבים". מצד שני - העלילה של פין ורוז, שהיא ללא ספק אחת העלילות המשעממות שצפיתי בהן אי פעם בסרטים. בצפייתי השנייה בסרט, שקלתי לדלג על הסצינות שלהם כל פעם כשהן הגיעו אך החלטתי לוותר על התענוג. הסרט פשוט מדהים אותי בכמה שהוא משעממם בטירוף ומעניין מאוד באותו הזמן, עד כדי כך שאפשר לשכוח שזה אותו סרט. אני לא הייתי קורא לסרט "מהטובים בסדרה" כמו שהרבה מבקרים קראו לו, אך לא הייתי קורא לו "מהגרועים בסדרה" כמו שהרבה מאוד מהמעריצים קוראים לו. לסיכום, הסרט הוא סרט טוב, כמעט טוב מאוד, שמצליח לרתק בכל אחת מהסצינות של לוק, ריי ובן. שאפו לאדם דרייבר דרך אגב, שלדעתי שיפר את המשחק שלו מאז "הכוח מתעורר".
שם: אופירגיל: 1718/09/2019 22:16:41
5/10אייקון ציון
אין לי בעיה עם סרטים ארוכים, אחד הסרטים האהובים עלי הוא "הנוקמים: סוף המשחק" שאורכו שלוש שעות, אבל יש לי בעיה עם סרטים ארוכים כשהם משעממים ונמרחים, וזה אחד מהם. העלילה של לוק וריי די מעניינת אבל העלילה של המחתרת היא אחת המשעממות שראיתי. סיפור האהבה הקטן של פין ורוז מיותר, אזהרת ספוילר - המוות של לוק מעצבן, וכשהגיע הקרב של לוק ובן שכל-כך חיכיתי לו מסתבר שלוק לא באמת שם ואין שום קרב. בנוסף, מה הקטע של קיילו רן להרוג את המנהיג העליון שלו אם הוא נשאר בצל האפל בדיוק? אני קצת מתקשה להבין את זה. הסרט לא משהו בכלל, משעמם ונמרח, צפיתי בו עם בן דוד שלי שזה סרט "מלחמת הכוכבים" הראשון שהוא ראה ואני עצוב שזה הרושם שהוא קיבל.
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 18:07:02
4/10אייקון ציון
כמה טעויות בסרט אחד. שאלוהים יעזור לסטאר וורס אחרי המכה הזאת, אמנם הסרט משחוק סבבה ונראה מדהים אבל התסריט כלכך דבילי שקשה לקחת את הסרט ברצינות ולא לגחך, עצוב שאותו תסריטאי שכתב את הסרט הזה הוא אותו אחד שעשה את לופר, שהוא סרט עם תסריט שקרוב מאוד לשלמות. לא, פשוט לא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט