הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר ביקורת סרט

How to Train Your Dragon The Hidden World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר":
"סוף נוגע ללב לטרילוגיה קולנוע מונפשת מוצלחת ביותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר How to Train Your Dragon The Hidden World
דיבוב ג'ונה היל, ג'יי ברושל, ג'רארד באטלר, פ. מוריי אברהם, קיט הרינגטון, קייט בלאנשט, קירסטן וויג במאי/ת דין דבלואה  
אנימציה
ביקורת סרט להדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב עין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
די נדיר שאולפן קולנוע אמריקאי גדול מאפשר לאותו במאי להגשים את החזון שלו לאורך שלושה סרטים. הבמאי דין דבלואה, שסרטו הראשון היה "לילו וסטיץ'" באולפני דיסני, קיבל את האישור המיוחד הזה מאולפני דרימוורקס ובמשך שלושה סרטים קהל הצופים נחשף לעולמם של הוויקינגים והדרקונים המתגוררים באי ברק. אחרי ציפייה ארוכה מגיע הסרט השלישי והאחרון בסדרה המקסימה הזאת שתמיד הייתה יותר מדי עדינה, אלגנטית, מאופקת ואולי אפילו קצת מיושנת עבור הדור הצעיר שצורך בימים אלו בעיקר סרטי אנימציה צעקניים ואגרסיביים על אימוג'יז.דבלואה גם יוצר דמויות מצוירות אשר מתפתחות עם השנים. אם בסרט הראשון שנוצר בשנת 2010 גיבוריו היו על סף נעוריהם, בסרט השני מ-2014 הם היו בני נוער מתבגרים המתמודדים עם מות אדם קרוב וגילוי מסעיר המשנה לחלוטין את העתיד. בסרט החדש הם כבר צעירים בראשית שנות ה-20 לחייהם שנאלצים להגיע להחלטות לא פשוטות. אם בסרט הראשון היה מדובר בכפר ויקינגים הפוחד מדרקונים, במהלך שלושת הסרטים תושבי הכפר התפתחו ולמדו לחיות עם היצורים האגדיים ולהפסיק לחשוש מהשונה והאחר. כתוצאה מהחלטה של אולפני דרימוורקס לאפשר לדבלואה להגשים את חזונו נוצרת כאן תופעה נדירה בעולם האנימציה של דמויות מאוירות המתבגרות ומשתנות עם השנים. הסרט השלישי והאחרון במספר חושף את מלוא היקף הפנטזיה האפית של דבלואה.
הלב של סדרת הסרטים המצליחה היא הידידות בין היקאפ, שבסרט הראשון היה בן עשרה מרושל, סוג של מרובע בתקופת הוויקינגים (בדיבובו של הקנדי ג'יי ברושל) לשום שן, דרקון מזן "זעם הלילה" הנחשב למנהיג בעולם הדרקונים. אך שום שן לא באמת מפחיד אלא דרקון מקסים וידידותי. התנהגותו מזכירה יותר תכונות של כלב נאמן במיוחד. אחרי שבשני הסרטים הקודמים היקאפ וחבריו היו בטוחים ששום שן הוא הדרקון האחרון מזן "זעם הלילה", בסרט השלישי אנחנו פוגשים בדרקונית לבנה וחזקה במיוחד מאותו הזן. שום שן, שהיה בודד עד עתה, מתאהב בה והיקאפ יצטרך להתמודד עם אובדן נוסף.כזכור, בסרט השני היקאפ התמודד עם מות אביו (ג'רארד באטלר) אך גם עם גילוי מפתיע שאמו (קייט בלאנשט) שנחשבה מתה, בעצם בין החיים והקדישה את חייה להגנה על דרקונים. בסרט זה אובדן החבר הקרוב הוא גם סימן להתבגרות הכרחית וללמידה כיצד לסמוך על עצמך ועל בני האנוש הקרובים אליך. נושא נוסף שמלווה את הסרט הוא השאלה מהי אהבה אמיתית כאשר לומדים להקשיב לליבם של הקרובים אליך. סיפור מסוג זה גם היה בסרט "ראלף שובר את האינטרנט" שהיה מאוד צעקני לעומת העדינות הנוגעת ללב של העולם הפנטסטי ב"הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר". את סיפור ההתבגרות הקסום רוקחים צוות הכותבים בתוך סיפור שבלוני למדי על מלחמתם במחסל דרקונים אכזרי בשם גרימל (בדיבובו של פ. מוריי אברהם הזכור בעיקר מתפקידו זוכה האוסקר כאנטוני סליירי בסרט "אמדאוס").
נראה שהעלילה והדמויות שבאמת כובשות את הלב הן על שום שן ובת זוגו הפוטנציאלית. רגעי החיזור ביניהם מצליחים לרגש ולשעשע. אין ספק שהרגע בו השניים מעופפים להם בין העננים הוא מהיפים והרומנטיים שנראו על גבי המסך הגדול מזה תקופה ארוכה. הבחירה המרתקת של דבלואה לא לדבב את הדרקונים היא חכמה כל כך. במקום מילים צוות היוצרים המוכשר משתמש בכל אמצעי המבע הקולנועי האפשריים כדי לעורר בצופים תחושות ורגשות כלפי הצמד הרומנטי הלא שגרתי. השניים הופכים ללב האמיתי של הסרט השלישי בסדרה.גם דמויות של נשים חזקות יש בסרט הזה. אסטריד (אמריקה פררה) בת זוגו, מושא אהבתו והיועצת הקרובה ביותר של היקאפ וכמובן ולקה (קייט בלאנשט) האם האבודה שחוזרת לחיות בכפר עם שלל הדרקונים שלה, יחד עם תובנות על החיים וכישורי קרב מסעירים. אך מי שגונבת את ההצגה היא דווקא רופנוט, דמות משנה אזוטרית לחלוטין בדיבובה של קריסטין וויג שנראה שהטקסט הכי משעשע נכתב במיוחד עבורה. שלל מדבבים יש לסרט הזה: קיט ארינגטון, ג'ונה היל, קרייג פרגוסון וכריסטופר מינץ-פלאס, אך כמו בסרטים הקודמים הם רק קישוט לדמויות הראשיות.זכיתי לצפות בסרט פעמיים, הפעם הראשונה היתה בברלין בסוני סנטר בתלת מימד והחוויה הייתה מסעירה ונפלאה במיוחד ברגעים ששני הדרקונים מתעופפים להם בשמים וכאשר הגיבורים שלנו נחשפים לעולם הנסתר הקסום. נראה שהושקעה מחשבה רבה בתלת מימד לעומת המון סרטי אנימציה אחרים המיועדים לכל המשפחה. לצערי חוויית התלת מימד לסרט זה לא הגיע ארצה, אבל גם הדו מימד מרשים למדי והתוצאה בסופו של דבר נשענת על דמויות אהובות ועל סיפור כתוב היטב. הסרט השלישי לא נופל מקודמיו ומסיים את הטרילוגיה המקסימה הזו בצורה מרגשת ואפקטיבית.
הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלדדגיל: 3625/04/2019 10:26:23
10/10אייקון ציון
אחלה סרט. אנימציה יפהפיה וסיפור גדול מהחיים. הילדים נהנו עד השמיים וביקשו לראות שוב.
שם: ברגיל: 2424/04/2019 11:01:41
8/10אייקון ציון
סרט פשוט חמוד ומהנה. מתאים מאוד גם למבוגרים ולא רק לילדים. חושף בפנינו את עולם הדרקונים המסקרן והמרתק. אנימציה ברמה גבוהה. יש לציין שלעתים חשתי שהסרט אלים מידי בשביל להציג אותו לילדים. סך הכל מהנה מאוד!
שם: רוניתגיל: 4610/04/2019 04:01:27
10/10אייקון ציון
סרט נהדר לא לפספס
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט