מי שעומד מאחורי ביקורת סרט

Ready or Not Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מי שעומד מאחורי":
"סרט אימה קומי שמצליח להצחיק ולמרוט עצבים בו זמנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ready or Not
משחק סמרה וויבינג, אדם ברודי, אנדי מקדואל, מארק אובריאן במאי/ת מאט בטינלי-אולפין, טיילר גילט  
אימה
ביקורת סרט למי שעומד מאחורי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומקפיץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שבתי הקולנוע הוצפו בקיץ האחרון בסרטי אימה המיועדים לבני נוער כמו "אנאבל 3" או "סיפורים מפחידים שמספרים בחשכה" מגיע סוף סוף אל אולמות הקולנוע סרט המיועד לקהל בוגר, סרט אימה שתכלס יש בו דם ולא כל מיני רוחות ומפלצות שמקפצות לקולן הנפחד של בנות תשחורת כאילו היינו במתקן רכבת שדים בלונה פארק. נכון שהיה אפשר להפוך את "מי שעומד מאחורי" לפנינה קולנועית מושחזת וסאטירית מורכבת יותר עם מסרים עכשוויים על הניוון החברתי של העשירים והרפובליקנים שעשו את הונם על חשבון ניצול אחרים וגם היום ממשיכים לפגוע באנשים פחותי אמצעים. אבל אם מתעלמים מהרדידות האקטואלית ומתייחסים לתוצאה, לא כל סרט שנוצר בהוליווד חייב להיות בעל מסר פוליטי, וכרגע "מי שעומד מאחורי", סרטם של מאט בטינלי-אולפין וטיילר גילט והתסריטאים גיא ביוזיק וכריסטופר מרפי, מספק לקהל הצופים 95 דקות מהנות במיוחד של בידור מוצלח מסוגו.אם אהבתם את "עשיר בהפתעה" או אם סרטים רומנטיים שעוסקים בחתונות הם הז'אנר החביב עליכם, שימו לב היטב לכרזה של הסרט: הכלה שבמרכז אוחזת ברובה ציד, וכל הדמויות סביבה אוחזות בכלי נשק שונים. "מי שעומד מאחורי" או בשמו המקורי "Ready or Not" הוא לא סרט הדייטים הרומנטי המושלם של סוף הקיץ. גיבורי הסרט הזה לא יספקו רגעים רומנטיים מרגשים, אלא יותר יצחיקו אתכם בשלל הדרכים שבהן ניתן להרוג עוזרות בית ולענות את הכלה. אין ספק שג'יין פונדה כחותנת של ג'ניפר לופז בסרט "חותנת בהפרעה" היא משחק ילדים לעומת משפחתו המאוד מעורערת של החתן בסרט מופרע ואפל זה.
אם אתם רגישים לספוילרים, הימנעו מקריאת הביקורת הזאת ופשוט לכו לסרט השטני הזה כי באמת קשה לכתוב על מעדן האימה הזה בלי לתאר בקצרה את העלילה שלו. לא ניתן לכתוב על הביקורת התרבותית העמוקה של הסרט מאחר והיא איננה ממש קיימת במוצר השטחי והמענג הזה, ולכן אצטרך לכתוב קצת על העלילה והדמויות הצבעוניות המעטרות אותה. סמרה וויבינג (הסרט "The Babysitter" בנטפליקס והסדרות "פיקניק בהאנגינג רוק" ו-"SMILF") מגלמת את גרייס, צעירה נטולת משפחה שגדלה במשפחות אומנות כל חייה ולשמחתה התאהבה באלכס, הבן הצעיר לשושלת אריסטוקרטית עשירה ונטולת מצפון הגרה בטירה ישנה גדולה ומצמררת. הם מתלבשים בבגדים שחורים, מאמינים שאיזו רוח מהעבר שולטת בחייהם ובשל אמונה מהעבר הם חובבים צייד, במיוחד של כלות המתחתנות עם בני המשפחה.לדאבונם של משפחת לה- דומס, ולשמחת קהל הצופים באולם חובבי האימה, גרייס לא הולכת להיות כלה קלה להשגה. כילדת אומנה היא נאבקה מספיק בחייה כדי שתלמד להחזיר מלחמה. מיד אחרי החתונה החגיגית גרייס מוזמנת לטקס משפחתי שבו היא צריכה לשלוף קלף. אותו קלף יקבע את גורלה: אם ייצא לה הקלף של משחק המחבואים, היא תצטרך להימלט על חייה בין קירות הטירה רחבת הידיים ובני המשפחה המוזרים יצטרכו לפעול לפי המסורת ולצאת למסע ציד שבסופו גרייס תצטרך להפך לקורבן עבור אותה רוח מסתורית מהעבר השולטת בעושר של המשפחה הרצחנית. בהתחלה גרייס חושבת שמדובר בבדיחה, אבל די במהירות היא תגלה עד כמה המשפחה של בעלה הטרי מתייחסת ברצינות למסורת שלה.
המשפחה מכילה צמד הורים, דודה חובבת גרזנים, שלושה אחים, שני בני זוג ושני ילדים, ביניהם שחקנים נפלאים כמו אנדי מקדואל כאמו של החתן. לשחקנית הדרומית יש ותק עם סרטי חתונות ואת הקריירה שלה היא חייבת לקומדיה "ארבע חתונות ולוויה אחת". חבל שלא נעשה בתפקיד שלה שימוש מעניין יותר אבל היא בהחלט מספקת הופעה משעשעת מסוגה. אדם ברודי הוא אחיו הבכור של החתן הנשוי לא באושר וסובל עדיין מטראומת ילדות שתשפיע על החלטותיו. מלאני סקרופאנו בתפקיד מפתיע כאחות המכורה לסמים, מוכרת יותר כלוחמת ויינונה ארפ בסדרת המערבון הבדיונית בעלת אותו השם. פחות מוצלחים בעיני הם אבי המשפחה הנרי צ'רני המזכיר יותר שחקן באופרת סבון טלוויזיונית וקריסטיאן ברון (מהסדרה "Orphan Black") שדמותו הקומית לא ממש מספקת את הסחורה. הדמות של הדודה בגילומה של ניקי גוואדני מזכירה במקרה הטוב דמות של מכשפה בסרט טלוויזיה משפחתי לכבוד ליל כל הקדושים והיא כנראה הדמות הכי קאמפית בסרט.השחקן הקנדי מרק אובריאן (מהסדרה "City on a Hill") מצליח להעניק לדמות החתן המאוהב קצת עומק ומורכבות, כנראה בזכות כישוריו הדרמטיים והרבה פחות בשל התסריט. אך כאמור הסרט הזה לא מיועד לספק מורכבות, אלא בידור טהור לחובבי אימה והומור שחור כי מרבית הסיטואציות שגרמו לי להיקרע מצחוק נובעות בעיקר מסיטואציות מזעזעות שבהן דמויות מסוימות נהרגות באופן בלתי צפוי וכאשר בני המשפחה מנסים להיפטר מגופותיהן. השחקנית האוסטרלית העולה, סמרה וויבינג (מאופרת הסבון "קרוב רחוק" והאחיינית של השחקן האוסטרלי הוגו וויבינג הזכור כסוכן סמית' מסרטי ה"מטריקס") דומה באופן מחשיד לשחקנית אוסטרלית נוספת בשם מרגו רובי. סמרה מחזיקה על כתפיה את הסרט הזה. היא כריזמטית, וסוחטת ככול האפשר את הפוטנציאל מהדמות ואת הסיטואציות הקומיות המורבידיות שהסרט מספק לה. היא שחקנית חכמה ואני מאמין שעוד נשמע ממנה בעתיד.עד לסופו המפוצץ מצחוק של הסרט, הקהל יעבור מסע מסעיר וכיפי במיוחד שעובד בזכות תסריט קליל, בימוי מהודק בעל תנופה ושחקנית אחת נפלאה. הייתי שמח אם היו רבדים נוספים לסרט "מי שעומד מאחורי", שהיו מעניקים לו משקל עמוק יותר כסאטירה נשכנית כלפי חוסר הערכיות של העשירים, תפקידם של החוקים בחיינו, ועצם הרעיון של מוסד הנישואין המיושן שבסרט זה המשפט "עד שהמוות יפריד בינינו", נלקח ברצינות מילולית, אבל בשביל זה צריך תסריט אחר ובמאים אחרים. עד אז לכו לקולנוע ליהנות מהסרט הזה. מגיעה לו הזדמנות. יהיה מדמם, מפחיד ומאוד מצחיק.
מי שעומד מאחורי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4631/05/2020 00:32:22
7/10אייקון ציון
סרט כזה יותר מתאים למקם במאה ה18 או ה19 כי בימינו סיפור כזה נראה הזוי.. רוב הסרט היה עוכר שלווה בעיניי למעט כמה רגעים קומיים אבל כנראה שאני לא הקהל הטבעי של הסרטים האלה..
שם: Sofiגיל: 2807/09/2019 11:36:50
2/10אייקון ציון
סרט הזייה, יותר קומדיה מאימה... חיכינו שהסרט פשוט יסתיים.
שם: ר.גיל: 1705/09/2019 16:31:01
9/10אייקון ציון
מותן-אימה נהדר. אחד מהטובים ביותר שיצאו השנה. בוודאות יהיה ברשימת סרטי האימה הטובים ביותר של 2019. יחד עם זאת, הסוף המיותר בו כולם מתפוצצים סתם ככה די הרס את הסרט. יכלו לפתח את הסצנה "קצת" יותר מאיך שהסרט הסתיים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט